بک لینک [Backlink] چیست؟ و چرا به آن نیاز داریم ؟

امیر شیخ زاده آموزش, بهینه سازی وبسایت 02 فوریه 2017
بک لینک [Backlink] چیست؟ و چرا به آن نیاز داریم ؟

بک لینک [Backlink] چیست؟

پیوند ورودی یا بک‌ لینک (به انگلیسی: Backlink یا Inlink) به ابرپیوند یک وب‌گاه به وب‌گاه دیگر می‌گویند که یکی از موارد تعیین‌کنندهٔ میزان بهینه‌سازی موتور جستجو می‌باشد.

بک لینک در بهینه سازی موتور جستجو یک پیوند یا لینکی است که یک صفحه وب را به یک صفحه وب دیگر یا یک وب سایت دیگر مرتبط می سازد.

برخی از موتورهای جستجو مثل گوگل یکی از فاکتورهایی را که در جایگاه وب سایت در صفحه نتایج موثر می دانند تعداد بک لینک ها است. با به روز رسانی الگوریتم گوگل دیگر مثل گذشته نیست که چقدر تعداد پیوند های ورودی یک سایت بیشتر باشد، جایگاه وب سایت در موتورهای جستجو بالاتر خواهد بود. الان به کیفیت پیوند ها توجه بیشتر نسبت به تعداد آن می شود. در مورد بک لینک در بخش پشتیبانی گوگل این گونه معرفی شده است”بک لینک به شما کمک میکند که اطلاعات خود را در دیگر سایت ها بررسی و ارزیابی کنید” .

بک لینک در سئو چقدر مهم است؟

ارزش بک لینک در سئو میتوان گفت تقریبا مهم است، تجارب نشان داده است سایتهایی که بک لینکهای طبیعی، زیاد دارند و در کنار آن محتوای منظم و جدید تولید میکنند، رتبه خوبی دارند.

برای روشن شدن اهمیت Backlink در سئو و بهینه سازی سایت به این مثال دقت کنید:
فرض کنید شما در جلسه ای موضوعی را بیان کردید، و ۱۰ نفر موضوعی را که بیان کردید تایید کردند و به آن رأی دادند؛ سپس فرد دیگری موضوعی را بیان کرد و ۴ نفر به او رأی دادند و او را تأیید کردند. حال حرف شما ارزش بیشتر دارد یا شخص مقابل؟ جواب آشکارست که شما! زیرا افرادی که حرف شما را تایید میکنند بیشتر از شخص مقابل است. بک لینک هم به این صورت است؛ تقریبا مانند رأی میماند، هرچه بک لینکهای شما بیشتر به سایت شما و مطالب شما باشد یعنی اشخاص بیشتری به آن رأی میدهند، آنرا دوست دارند و مورد تاییدشان است، پس رتبه بهتری را خواهید داشت. پیوند وردی یک سایت از فاکتورهایی است که رتبه سایت را مشخص میکند.

برای آشنایی بیشتر با سئو می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید :

سئو سایت

بک لینک معتبر :

سعی کنید از وب سایت های مرتبط با موضوع وب سایت خودتان لینک بگیرید .
کلمه کلیدی وب سایت خود را همراه با اسم سایت لینک کنید . (کلمه ای که در کل موضوع وب سایت شما را توصیف کند مثلا بازاریابی آنلاین – ویرا کاوان آویژه
لینک های ثابت یا دراز مدت بگیرید تا گوگل متوجه خریداری لینک (لینک ساختگی) شما نشود!
سعی کنید بخش های مختلف وب سایت را لینک کنید به خصوص هنگامی که در جایی کامنت می گذارید (لینک مطلب مرتبط در وب سایت خود را با مطلبی که برایش کامنت میگذارید را قرار دهید) .

اشتباهات رایج در مورد بک لینک :

پیوندهای ورودی هنوز اهمیت خود را از دست نداده اند اگر پیوند ورودی گرفته شده ، از وب سایت مرتبطی باشد و یک سری اصول آن رعایت شده باشد هم چنان یکی از قدرتمند ترین اقدامات برای سئوی سایت است.
بک لینک No Follow نیز ارزش دارند بک لینک No Follow که به صورت قرار دادن نظرات در پست های وب سایت های دیگران، درج مطالب در فروم ها و … ایجاد می شود برخلاف تصور برخی افراد در سئو وب سایت تاثیر خواهند داشت که مکملی در کنار بک لینک Do Follow خواهد بود.
تنها Do Follow اثرگذار نیست  قرار دادن بک لینک های Do Follow به تنهایی و بدون قرار دادن لینک No Follow شاید حتی برای سئو سایت مضر هم باشد بنابر این قرار دادن بک لینک های Do Follow را در کنار No Follow در فرایند انجام سئو سایت خود قرار دهید.

اصول اولیه بک لینک ها

در قسمت بالا تر شما با بک لینک ها و تاثیر آن بر روی سئو یک سایت آشنا شده اید و حال قصد داریم شما را با اصول اولیه بک لینک آشنا کنیم. بک لینک ها بصورت کلی می توانند بر روی صفحات وب شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشند و همچنین سئو سایت شما بهبود یابند. امروزه بسیاری از وب مستر ها به این موضوع اهمیت زیادی می دهند و شاهد آن هستید که بر روی بک لینک ها بیشتر از قبل کار می شود، شما با بکار گیری درست از این بک لینک ها می توانید سایت خود را پر بازدید تر از دیروز کنید.

تقسیم بندی ها

در این قسمت از آموزشی می خواهیم شما را با پنج بخش مهم بک لینک ها آشنا کنیم تا به وسیله این روش ها در لینک های سایت خود استفاده کرده باشید، توجه داشته باشید که این قسمت آموزش نیاز به توجه بیشتری دارد، پس هنگام مطالعه مقاله توجه خود را بر روی مقاله جلب کنید.

چگونه می توانیم یک بک لینک را ایجاد کنیم؟

در واقع بک لینک به معنای لینک دهی از صفحه ای به صفحه دیگر می باشد که این کار بسیار مفید واقع شده است، پس ساخت این بک لینک ها کار سختی نمی باشد و تنها با دقت بر روی این مسئله شما می توانید به سادگی بک لینک هایی را برای مطالب خود ایجاد کرده باشید. هرچه تعداد این Backlink ها برای شما بیشتر باشد می تواند بر روی بازدید شما تاثیر داشته باشد. شما می توانید در مطالب سایت خود مطالب مختلف و مرتبط خود را لینک دهی کنید تا در صورت نیاز، کاربران سایت شما بتوانند از دیگر مقاله های شما دیدن نمایند. متن یک بک لینک بهتر است از کلمات کلیدی استفاده شده باشد تا شما در کلمات کلیدی گوگل شناخته شده باشید.

مگنت لینک چیست ؟

همانطور که در قسمت های بالا اشاره داشتیم مگنت لینک ها روش هایی از بک لینک ها به حساب می آیند که شما می توانید از این روش در کار خود استفاده کرده باشید. مگنت لینک ها یکی از عوامل مهم برای گوگل به حساب می آیند که رتبه یک سایت را افزایش می دهند، پس شما می توانید در بک لینک های سایت خود از این روش استفاده کرده باشید تا نظر این موتور جست و جوگر را به سمت خود جلب کرده باشید. بصورت کلی به این مگنت لینک ها نیز پیونده های مغناطیسی هم گفته می شود که نام فارسی سازی شده این لینک به حساب می اید.

  • این مگنت لینک ها می توانند در موارد زیر برای شما تاثیر گذار باشند، پس در صورت نیاز بهتر است از آنها در مطالب سایت خود استفاده کرده باشید.
  1. فاکتور های گوگل: لیست کامل
  2. آسمان خراش
  3. راهنمای سئو برای یوتیوب

چگونه می توانیم محتوا را به لینک تبدیل کنیم؟

اگر در این قسمت این سوال برای شما پیش آمده است پس شما باید بدانید که برای ساخت یک Backlink در محتوای خود باید از قبل برنامه ریزی داشته باشید، بطور کلی شما باید محتوای خود را به گونه تولید کنید که کاربران شما وارد یک چالش سوال شوند و به وسیله این سوال شما لینک دهی خود را آغاز کنید، شما برای ایجاد یک بک لینک حتما باید از کلمات کلیدی در ایجاد یک لینک استفاده کرده باشید، بطور مثال شما می توانید از عنوان بک لینک چیست یک لینک بسازید و لینک مطلب مورد نظر را به آن بدهید. توجه داشته باشید که قرارگیری درست لینک بجای خود می تواند کاربران شما را جلب دیگر مطلب شما نیز بکند، پس با دقت محتوای خود را تولید کنید.

استراتژیک ساخت علاقه مندی های من

در این بخش می خواهیم یک استراتژیک دیگر را به شما معرفی کنیم که همانند مگنت لینک ها می باشند، اما با این تفاوت که این سری از لینک ها مرتبط به علاقه مندی های کاربران شما می باشند. منظور از ما از علاقه مندی ها کلمات جست و جو شده در موتور های جست و جوگر می باشد، اگر شما همین الا گوگل را باز کنید و کلمه دانلود را نوشته باشید در لیست منو های زیر شما می توانید جست و جو های پیشنهادی را از طرف گوگل مشاهده نمایید که به نوعی پر بازدید ترین مطالب با توجه به کلمات کلیدی شما به نمایش گذاشته می شود.

  • هدف از این استراتژیک جذب کاربران با کلمات کلیدی و تاثیر گذار می باشد، یعنی شما با توجه به موارد جست و جو شده در گوگل می توانید لینک های خود را به این شکل و ظاهر ایجاد کنید، به این شکل کاربرانی که به دنبال یک مطلب در گوگل بوده اند ولی مطالب موجود در گوگل برای آنها مفید نبوده است می تواند آنها را جذب کند.

ترکیب بک لینک ها با سئو

در قسمت پایانی می خواهیم شما را با ترکیب سئو و بک لینک ها آشنا کنیم، بک لینک ها با استفاده از لینک های متعدد و مختلف کاربران را جذب سایت شما می کنند، این بک لینک ها می توانند از طریقه های مختلف صورت گیرد که عموما از طریق صفحات مختلف یک سایت انجام می شود، پس بازدید یک کاربران از چندین مطلب شما می تواند یک بک لینک باشد، از نظر گوگل یک ip زمانی که از چندین صفحه یک سایت بازدید می کند، محبوبیت کاربر را نشان می دهد از این نظر سئو سایت تاثیر خود را گذاشته و شما را در صفحات بالاتر گوگل قرار می دهد، به این ترتیب شما می توانید درک مفهومی این دو ترکیب را بهتر درک کنید.

بک لینک خوب چه ویژگی هایی دارد؟

تنوع در سایت های لینک دهنده : هر چقدر تعداد سایت هایی که به وب سایت شما لینک می دهند بیشتر باشد تاثیر مثبت بر رتبه ی وب سایت شما خواهد داشت و باعث بهبود رتبه ی سایت شما در موتورهای جست و جو می شود.

اعتبار سایت های لینک دهنده : همواره از سایت های معتبر و با اتوریتی بالا لینک دریافت کنید. هر چه اعتبار سایت لینک دهنده بیشتر باشد به همان میزان تاثیر مثبت بر جایگاه شما در نتایج جست و جو خواهد داشت.

ارتباط موضوعی سایت لینک دهنده : اگر سایتی که از آن لینک میگیرید با وب سایت شما ارتباط موضوعی داشته باشد تاثیر دریافت لینک بیشتر خواهد بود. گرفتن بک لینک از سایت های خبری و تفریحی هم تاثیرات مثبتی بر رتبه ی شما خواهد داشت.

استفاده از انکر تکست های متفاوت : همیشه با یک عنوان به صفحات وب سایت خود لینک ندهید. استفاده از کلمات متفاوت و هم معنی در لینک سازی می تواند این امر را طبیعی تر جلوه دهد. سعی کنید از کلمات کلیدی متفاوت لینک بگیرید تا سریعتر به نتیجه برسید.

عدم لینک گیری از سایت های با اسپم اسکور بالا : از لینک سازی در سایت هایی که به عنوان مزرعه لینک شناخته می شوند اجتناب نمایید زیرا اینگونه وب سایت ها اسپم اسکور بالایی دارند و گوگل آن ها را به عنوان اسپم شناسایی می کند و می تواند باعث تاثیر منفی در رتبه ی وب سایت شما شود.

نتیجه گیری

این مقاله آموزشی در زمنیه بک لینک و سئو بوده است که شما با آن آشنایی لازم را پیدا کرده اید و حال می دانید که یک مگنت لینک چیست و چه کاربرد هایی دارد و یا می توانید از انواع استراتژیک های بک لینک ها در سایت خود استفاده کرده باشید. شما برای آشنایی بیشتر با بک لینک ها می توانید از دیگر مقالات آموزشی دیبا ارتباط که موضوعی مشابه با این مقاله دارند بازدید نمایید تا با بخش های مختلف و جزئی تر این بک لینک ها آشنا شوید، همچنین توجه داشته باشید دیبا ارتباط خدمات خرید بک لینک را به شما ارائه می دهد

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
  1. لیموترش

    میشه مطلبتون رو به روز رسانی کنید

    1. امیر شیخ زاده

      با سلام مطلب به روز می باشد فقط نیاز به تکمیل شدن داره که امروز انجام میشه

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.