برترین ابزار های بررسی سرعت وب سایت

سعید رحیمی بهینه سازی وبسایت, وبلاگ 08 آگوست 2019
برترین ابزار های بررسی سرعت وب سایت

ابزار بررسی سرعت سایت سرعت بارگذاری شما را بررسی خواهد کرد چرا که سرعت سایت یکی از عوامل اصلی است که می تواند کاربران را جذب سایت شما کند، برای این کار شما معمولا باید قالب هایی سئو شده داشته باشید تا با کمترین حجم کاربران بتوانند از سایت شما بازدید نمایند. سایت دیبا پی سی در این آموزش قصد دارد شما را با ابزار های پیج اسپید بیشتر آشنا کند، همچنین شما با چندین ابزار تست سرعت سایت آشنا خواهید شد که استفاده درست از آنها می تواند بر روی سرعت بارگذاری سایت شما تاثیر گذارد باشد. یکی از مزیت های این ابزار ها داشتن قسمت راهنما است که می تواند در کار برای شما مفید باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابط با این عنوان آموزشی می توانید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

 

 

تست سرعت سایت به وسیله Alexa Toolbar

سایت الکسا یکی از پربازدید ترین و محبوب ترین سیستم های رنکینگ می باشد که در آن تمامی سایت ها در دسته بندی های مختلف قرار گرفته اند. هر سایتی می توانند در الکسا یک رتبه ایران و جهانی داشته باشد. الکسا از ویژگی های زیادی برخوردار می باشد که در این مقاله ما تنها قصد داریم به بخش تست اسپید آن بپردازیم. شما برای شروع و راحتی کار خود می توانید از افزونه محبوب الکسا در مرورگر های خود به ویژه کروم استفاده کنید.

بعد از نصب این افزونه با دادن دسترسی های لازم به آن شما می توانید اطلاعاتی مانند رتبه سایت، سایت های مشابه و به ویژه سرعت بارگذاری سایت خود را تماشا کنید. (یکی از قابلیت های اصلی این افزونه نمایش سرعت بارگذاری تمامی سایت ها به شما می باشد. این کار می تواند آنالیز خوبی برای شناسایی رقبا باشد. و نیازی به بررسی سایت ها با سایر ابزار بررسی سرعت سایت نمی باشد.)

 

 

در قسمت بالایی سمت راست مرورگر شما آیکون و نماد الکسا قرار گرفته است که با کلیک بر روی این گزینه شما می توانید این اطلاعات را مشاهده کنید، در بخش پنجم و یا خطوط پنجم سمت راست شما می توانید مقادیری را مشاهده کنید که بر حسب ثانیه درج شده اند. بطور کلی زمان بارگذاری در افزونه الکسا به دو روش ارقام و حروف نمایش داده می شود.

 

نحوه دسته بندی سرعت در الکسا

افزونه الکسا از دسته بندی های زیادی مثل سرعت خیلی بالا، سرعت بالا، متوسط، پایین، خیلی پایین شکل گرفته است که سایت شما می تواند در بین یکی از این حالات قرار بگیرد. بعد از این مرحله در قسمت دوم سرعت تخمین زده ای به شما داده می شود که می تواند مدت زمان بارگذاری سایت شما را نمایش دهد. توجه داشت باشید که این مدت زمان می توانند تایین کننده دسته شما باشد. حال با توجه به این اطلاعات بدست آمده از سایت الکسا برای شما آمار هایی را نشان می دهد که چه درصد از سایت ها در رده بندی شما قرار گرفته اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و نصب این افزونه می توانید اینجا کلیک نمایید.

 

تست سرعت سایت به وسیله PageSpeed Insights

ابزار PageSpeed Insights دومین ابزار بررسی سرعت سایت شما می باشد که ما به وسیله آن می توانیم سرعت سایت خود را محک بزنیم. نحوه کار این سایت بدین شکل می باشد که نمره از 0 تا 100 به شما داده می شود و نسبت به نمره داده شده شما می توانید در دسته های خوب، متوسط و ضعیف قرار بگیرید. یکی از مزیت های جالب PageSpeed Insights پشتیبانی از دو حالت موبایل و ویندوز می باشد. در کنار آن شما به وسیله PageSpeed Insights می توانید نکات آموزشی که می توانند سرعت سایت شما را افزایش دهند مشاهده کنید. برای تست سرعت از PageSpeed Insights می توانید از طریق سایت توسعه دهنده آن اقدام نمایید.

 

 

تست سرعت سایت به وسیله GTmetrix

یکی از حرفه ای ترین ابزار بررسی سرعت سایت که شما می توانید سرعت سایت خود را در آن آزمایش کنید، GTmetrix نام دارد. این سایت از ویژگی های زیادی برخوردار می باشد، شما در آن می توانید سایت خود را از موقعیت های جغرافیایی مختلف امتحان کنید، علاوه بر این ویژگی شما با ساختن یک اکانت در این سایت می توانید آنالیز های حرفه ای درباره سایت خود داشته باشید. این سایت قابلیت آنرا دارد تا سرعت بارگذاری سایت شما را در مرورگر های مختلف و همچنین شرایط اتصال های مختلف در نظر بگیرد. شما برای تست سرعت می توانید اینجا کلیک نمایید.

 

 

تست سرعت سایت به وسیله WebPageTest

این سایت همانند دیگر سایت ها از ویژگی مشابه برخوردار می باشد و شما می توانید اطلاعات مختلف را وارد کرده و با توجه به آنها سرعت بارگذاری سایت را بدست آورید. یکی از مزیت هایی که این سایت را نسبت به دیگر تستر ها متفاوت کرده است، داشتن ابزار های حرفه ای تر همانند موقعیت های جغرافیایی با اماکانات بیشتر و … می باشد. بطور کلی کارکرد این ابزار همانند دیگر سایت ها می باشد. برای ورود به این سایت می توانید اینجا کلیک نمایید.

 

 

تست سرعت سایت به وسیله DevTools

مرورگر کروم از ویژگی های پنهانی برخوردار می باشد  که شما را از سایر ابزار بررسی سرعت سایت بی نیاز می کنید شما می توانید  تنها با نگه داشتن چندین دکمه می توانید سرعت بارگذاری سایت خود را بدست آورید. این سایت با توجه به آنکه ظاهری ساده دارد اما از کیفیت کاری بسیار خوبی برخوردار است. شما با نگه داشتن کلمات Ctrl + Shift + I می توانید این امکان را بر روی کروم نسخه ویندوز خود راه اندازی کنید، در صورت عملی نشدن می توانید از کلید F12 برای انجام این کار استفاده کنید. اگر شما از سیستم عامل ویندوز استفاده نمی کنید جالب است بدانید که گوگل کروم برای دگر سیستم عامل ها ام ارزش قائل شده است و افرادی که از سیستم عامل مک استفاده می کنند می توانند با زدن دکمه Cmd + Opt + I این حالت را فعال کنند.

اگر قصد فعال سازی این امکان را بر روی کروم خود دارید می توانید از این اینجا اقدام نمایید.

 

 

چرا باید از ابزار بررسی سرعت سایت برای سایت خود استفاده کنیم؟

یکی از معیار های اصلی سئو سرعت بارگذاری و مهم ترین علت هایی که می توانند کاربر را جذب خود کنند این سرعت بارگذاری می باشد. بدون شک سایتی که از سرعت بارگذاری پایینی برخوردار باشد نمی تواند پیشرفت زیادی در جذب کاربران داشته باشد. پس ما با استفاده درست از ابزار های مختلف پیج اسپید می توانیم این مشکل را رفع کرده و سرعت بارگذاری در سایت را افزایش دهیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.