5 ترفندی که باید در بازاریابی محتوا بدانید

سجاد مزروعی بازاریابی محتوا, وبلاگ 24 سپتامبر 2019
5 ترفندی که باید در بازاریابی محتوا بدانید

این روزها گرایش به بازاریابی محتوا و سئو چیست؟

بیایید این را بگوییم: محتوا مهمتر از همیشه است.

به طور خاص ، اگر می خواهید با خوانندگان و Google برنده شوید به اهدافتان برسید، کیفیت ، نوع رسانه ، اصالت و مخاطبان را که همه آنها را هدف قرار داده اید ، بازی می کنند.

آماده یادگیری بیشتر هستید؟

این پنج روند بازاریابی محتوا و سئو است که باید بدانید.

1.خیلی خیلی فراتر از محتوای سطحی بروید

ما می بینیم مارک ها به لطف وبلاگ ها و مقالاتی که تا عمق یک موضوع میروند، محتوای سطحی را پشت سر می گذارند.

این بدان معناست که وبلاگ های بیشتر و گسترده ، کاملاً تحقیق شده و طولانی است.

به عنوان مثال ، به جستجوی جستجو (مثالهای بازاریابی محتوا) به SERP بنگرید. 4 نتیجه برتر به طور متوسط 2207 کلمه است.

بازاریابی محتوا

علاوه بر این ، تمام این نتایج پر از مثالهای ، مطالعات ، آمار و واقعیت های موجود در دنیای واقعی است.این تحقیق باید به صورت دقیق و کاملی تدوین ، مرجع و استناد شود.این وبلاگ Optinmonster (نتیجه شماره 2 و یک قطعه برجسته برجسته) کاملاً تحقیق شده است ، به این معنی که نمونه های زیادی ، پیوند به منابع و تصاویر زیادی را شامل می شود. همچنین در بیش از 3000 کلمه مشاهده می شود:این چیزی است که لازم است این روزها به خوبی با خوانندگان و موتورهای جستجو رتبه دهیم.هنوز هم محتوای  غیرقابل برنامه ریزی ، کشف نشده ، را انجام میدهید؟دیگر  این روش کار نمی کند.

در واقع ، من می توانم استدلال كنم كه این روش هرگز در وهله اول كار نمی كند.محتوای فوق العاده در بهترین حالت نتایج سطحی به شما می دهد. به ندرت باعث خلق یک ارزش میشود به فرمول زیر بسیار دقت کنید.

 

محتوا بدون ارزش= علاقه مند نبودن مخاطب= بدون نتیجه بودن کار

بد نیست بخوانید : محتوای عمیق کلید پادشاهی سئو

2.در فرایند تولید محتوا سرمایه گذاری کنید

برای ایجاد بهترین مطالب ، برندهای معتبر نسبت به همیشه در فرآیندهای تولید محتوا سرمایه گذاری می کنند.

طبق تحقیقات B2C 2019 موسسه بازاریابی محتوا ، 56 درصد از بازاریابان محتوایی هزینه های بازاریابی محتوا را در 12 ماه گذشته برای تولید افزایش داده اند

این شامل موارد زیر است:

      1. تحقیق در مورد کلمات کلیدی و موضوعات.
      2. برنامه ریزی آنچه محتوا را پوشش می دهد (و چرا).
      3. نوشتن محتوا.
      4. بهینه سازی
      5. ویرایش.
      6. ایجاد گرافیک ، کشیدن تصاویر از صفحه ، یا اعمال محتوای نوشتاری به چندرسانه ای.
      7. ارسال و تبلیغ مطالب در چندین کانال.

براساس Google Trends ، بازاریابی محتوا طی چند سال گذشته به اوج محبوبیت رسیده است.

google trends

بیشتر بازاریابان می خواهند بهترین سرمایه گذاری را بکنند چیزی شبیه به خرید قطعه ای از زمین های بهشت.

چرا باید در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری بیشتری انجام بدهیم ؟

مگر از غیر از این راه دیگری دارید تا با این کار رتبه سایتتان را بالا ببرید و در عین حال مخاطبین خود را راضی و خوشحال نگه دارید. اگر شما همین الان در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری نکنید مطمئن باشید در اینده منابع ارزشمندی را از دست میدهید.

3.از شخصی سازی محتوا برای محتوای هدفمند استفاده کنید.

یکی دیگر از گرایش های بازاریابی محتوا که مورد استقبال گسترده ای قرار گرفته شخصی سازی محتوا است.طبق نظرسنجی Evergage ن ، 93٪ از بازاریابان از شخصی سازی حداقل یک کانال در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده می کنند.

کار این روش  متناسب کردن مطالبی است که سایت شما بر اساس داده های شخصی که به راحتی در دسترس هستند مانند جمعیت ، تنظیمات برگزیده و تاریخچه جستجو / مرور در اختیار کاربران مختلف است استفاده میکند.طبق نظرسنجی Evergage ، بیشتر بازاریاب ها موافق هستند که این روش به ارائه تجربیات بهتر مشتری کمک می کند.وفاداری مشتری را افزایش می دهد.ROI قابل اندازه گیری را ایجاد می کند.نکته این است که محتوایی که با یک کاربر صحبت می کند و برایش کارساز است ممکن است برای دیگری کار نکند .

به عنوان مثال کسی که برای اولین باز سایت شما را بازدید میکند با کسی که برای بیستمین بار است که در سایت شما حضور می یابد نیازهای متفاوتی دارد.شخصی سازی محتوا به هر یک از آنها صفحات کمی متفاوت و پر از محتوا می دهد که به نیازهای شخصی آنها جذاب می شود.

 

4.دو برابر کردن حس ایجاد وفاداری مشتری با صحت و شفافیت

مطابق نظرسنجی Stackla در سال 2019 ، 90٪ از مصرف کنندگان موافق هستند که اصالت  برندهایی که دوست دارند و از آنها پشتیبانی می کنند ، اهمیت دارد. اکثر بازاریابان از این روند آگاه هستند و می خواهند که صدای معتبر مردم باشند.مشکل  اینجاست که 92٪ بازاریابان  فکر میکنند  محتوایی که ایجاد میکنند با اصالت و خواسته مشتری و مخاطبین است  ، اما 51٪ از مصرف کنندگان فکر می کنند کمتر از نیمی از همه برند ها این کار را انجام دهند.با این حال ، هنگامی که برندها اصالت را به مشتری هدیه میدهند ، سود و درامد هنگفتی پیش رویشان است.

 اصالت برند

در یک نظرسنجی کوهن و ولف ، مشخص شد تقریباً 90٪ از مصرف کنندگان مایل هستند با انجام اقدامی اصالتی برند برایشان ایجاد کرده است را به  نحوی پاداش بدهند.

  • 52٪ گفتند كه برند را به افراد دیگر توصیه می كنند.
  • 49٪ وفاداری خود را به این برند می بخشند و همیشه از این برند به خصوص استفاده میکنند.

اگر بازاریابان غالباً در مورد اصالت و اعتماد در محتوای خود اشتباه کنند ، چگونه می توانند از اعتماد به نفس  بیش از حد خود عبور کنند ؟برندهایی که درک می کنند در واقع اصالت به چه معنی است ، بهترین رتبه و مقام را خواهند داشت. مایکل فرتیک برای Forbes اینگونه تعریف می کند:

“معتبر بودن به معنای پاسخگو بودن و حمایت از حرف و قولتان برای برند است. این امر به شفافیت و کمی آسیب پذیری نیاز دارد. وقتی یک برند معتبر است ، مصرف کنندگان آن را می دانند ، از آن قدردانی می کنند و بر این اساس هزینه های خود را اولویت بندی می کنند. “

برای نمونه ای از اصالت در مارک های بزرگ ، به آمازون ، اپل ، لگو و اینتل نگاه کنید – همه این موارد در لیست Cohn & Wolfe در بین 100 برند معتبر رتبه بندی شده توسط مصرف کنندگان قرار دارد.

10 برند معتر

5.با وبلاگ نویسی افق های خود را گسترش دهید

وبلاگ نویسی یک چیز بزرگ در بازاریابی محتوا است ، اما همه چیز نهایی نیست.وبلاگ نویسی بسیار جذاب است . 99 درصد از فروش ما را از طریق رتبه بندی محتوای ارگانیک ما بوده است.ما در یک دنیای دیجیتال پویا ، چند کانال و چند تجربه وار زندگی می کنیم.اگر فقط افرادی را که مطالعه می کنندو یا  که وبلاگ و مقاله می خوانند بازار هدف خود قرار داده اید یک اشتباه راهبردی به تمام معنا انجام داده اید چرا که  ، در تمام  دنیاافرادی هستند  که فقط در ویدیومیبینند، فقط صدا ، یا صدا یا ترکیبی از دو یا سه را در ماجراهای مرور خود ترجیح می دهند ،پس این فرصت طلایی را از دست ندهید.طبق گفته های نیلسن ، بزرگسالان ایالات متحده بالای 18 سال اکنون تقریبا نیمی از روزهای خود را – بیش از 11 ساعت در کل – صرف مصرف مطالب می کنند.

میانگین زمان مصرف شده روزانه برای محتوا

 

(بیش از 6 ساعت از این ساعت ها به محتوای ویدیو اختصاص داده شده است!)آنها محتوای خود را در همه جا بدست می آورند: در تلویزیون زنده ، اینترنت ، تلفن های هوشمند ، تبلت ها ، کنسول های بازی ، رادیو ، دستگاه های DVD / Blu-ray و سایر دستگاه های متصل به اینترنت.اکثر بازاریابان با این روند اشنا هستند و در حال پیمودن در آبهای غیرقابل مشاهده یوتیوب ، پادکست ها ، وسمینارها و پخش زنده در کنار استراتژی های وبلاگ نویسی خود هستند.اگر هنوز فقط بلاگ نویسی می کنید ، وقت آن است که به فکر اضافه کردن کانال YouTube ، پادکست یا شکل دیگری از رسانه پویا به استراتژی محتوا خود باشید.برای بهترین نتیجه ، به جایی بروید که مخاطبان شما بیشتر مختواشان را از انجا میگیرند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.