طراحی وب سایت هتل

طراحی وب سایت هتل

با توجه به رشد روز افزون استفاده از اینترنت و افزایش سهم تجارت الکترونیک (E-Commerce) در درآمدهای صنعت گردشگری، جای خالی طراحی وب سایت هتل آن هم با استانداردهای مورد نیاز بیش از پیش حس می‌شود. با طراحی وب سایت هتل به صورت کاملا هوشمند؛ معرفی، نمایش خدمات و امکانات هتل به خوبی انجام خواهد شد که در نتیجه باعث جذب حداکثری مسافرین و گردشگران خواهد شد.

فرقی نمی‌کند شما صاحب یک هتل 5 ستاره باشید یا یک اقامتگاه بومگردی سنتی، ویلا هتل و حتی یک مهمانسرا، مادامی که طراحی وب سایت هتل شما هوشمند باشد، سئو شده باشد نقش ویژه و منحصر به فردی را در جذب مسافرین ایفا خواهد کرد.

می‌توان گفت وب سایت هتل مشابه ویترین مغازه عمل می‌کند؛ هر مسافر با دیدن سایت هتل، ترغیب خواهد شد تا برای اقامت چند روزه خود، هتل شما را انتخاب کند. اما صرف داشتن سایت برای هتل به منزله افزایش مسافرین نخواهد بود.

وب سایت هتلی می‌تواند باعث افزایش جذب مشتری شود که طراحی و محتوای آن دارای ویژگی‌های ذیل باشد. شرکت دیبا ارتباط نامی مطمئن در صنعت طراحی وب سایت هتل می‌باشد که تمامیِ زیرساخت‌های مورد نیاز برای طراحی ایده آل وب سایت هتل را در اختیار دارد و در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

چرا طراحی وب سایت هتل مهم است؟

طراحی وب سایت هتل در شرایطی که همه کارها از طریق اینترنت و با سرعت بالا انجام می‌شود، اهمیت زیادی دارد. امروزه مردم معمولاً برای رزروکردن هتل، گوشی تلفن به دست نمی‌گیرند. آنها مثلاً ترجیح می‌دهند همان‌طور که روی کاناپه استراحت می‌کنند، این کار را با گوشی موبایل خود انجام دهند. از طرفی، هزینه‎های کمیسیون OTA بین 15 تا 30 درصد متغیر است. اگر می‎خواهید رزروهای مستقیم را افزایش دهید، باید وبسایت خود را داشته باشید.

طراحی وب سایت هتل به صورت ریسپانسیو

امروزه نیمی از کاربران از موبایل برای گشت و گذار در دنیای اینترنت استفاده می‌کنند. اگر طراحی وب سایت هتل به گونه‌ای باشد که در گوشی‌های تلفن همراه نمایش قابل قبولی ارائه ندهد، وب سایت با ریزش مخاطب همراه خواهد بود. طراحی وب سایت به صورت ریسپانسیو (Responsive) به این معنی است که طراحانْ آن را برای استفاده در اندازه‌های مختلف و دستگاه‌های مختلف بهینه سازی کرده‌اند.

ما در شرکت دیبا ارتباط این اطمینان را به شما مشتریان عزیز می‌دهیم که تمامیِ وب سایت‌هایی که توسط متخصصین ما طراحی می‌شوند در هر دستگاهی، با هر مرورگری بدون نیاز به بزرگ‌نمایی و یا اسکرول کردن (Scroll) به بهترین نحو قابل مشاهده باشند.

اهمیت چند زبانه بودن وب سایت هتل

همانطور که می‌دانید، ایران مقصد گردشگری بسیار خوبی برای افراد مختلف است. ایران برای گردشگرانی که در فصول سرد سال به دنبال سواحل شنی گرم جنوب هستند و در تابستان به دنبال آب و هوای نسبتا خنک کوهپایه‌ای هستند، بهترین گزینه است.

از این‌رو، توجه به افراد مختلف و زبان‌های گوناگون باید در رأس امورِ مدیران هتل قرار گیرد. مسافرین به هنگام مواجه شدن با وب سایت هتلی که به تولید محتوا در زبان مادری آنها پرداخته است، بسیار حس دلگرم کننده‌ای خواهند داشت که اثر بسیار مثبتی در جهت انتخاب هتل شما خواهد گذاشت.

از این‌رو برای وب سایت هتل خود تنها به دو زبان انگلیسی و فارسی بسنده نکنید. در شرکت دیبا ارتباط طراحی وب سایت هتل به گونه‌ای انجام می‌گیرد که قالب وب سایت امکان افزایش زبان‌های مختلف را داشته باشد. برای مثال پشتیبانی وب سایت هتل‌هایی که در شهر مقدس مشهد هستند بایستی از زبان عربی به دلیل حجم بالای مسافرین عرب‌ زبان بسیار حائز اهمیت است که مهندسین دیبا ارتباط به این موضوع کاملا آگاه هستند.

سئوشده باشید تا دیده شوید

سئو کردن محتوا و بهینه‌سازی وب سایت به معنای بالا بردن رتبه در نتایج جستجوی گوگل است. از آنجایی که کاربران اینترنتی از موتور جستجوگر گوگل برای دریافت آخرین اطلاعات تورها، بلیط‌ها و هتل‌ها استفاده می‌کنند، حضور در صفحه اول گوگل می‌تواند به جذب حداکثری مخاطبین شما بیانجامد.

مهم‌ترین نکته‌ای که در طراحی وب سایت هتل در شرکت دیبا ارتباط به آن توجه می‌شود سئو بودن سایت است. هرچه طراحی وب سایت عالی باشد اما در صفحه نخست گوگل ظاهر نشود، هیچ منفعتی نخواهد داشت. از این‌رو شرکت‌های معتبر به دنبال سئو (SEO) و یا بهینه‌سازی وب سایت خود هستند تا با جستجوی کلیدواژه‌های مرتبط توسط کاربران، جزو اولین سایت‌هایی باشند که توسط گوگل به آنها پیشنهاد می‌شوند.

استفاده از المان‌های گرافیکی جذاب

هدف از طراحی وب سایت هتل چیزی نیست جز شناسایی هتل و امکانات ویژه آن به صورتی که مخاطب راغب گردد برای تعطیلاتْ هتل مورد نظر را انتخاب کند. از این‌رو استفاده از ویژگی‌های بصری جذاب و لوکس در کنار استفاده از عکس‌های بسیار حرفه‌ای سبب می‌شود بازدید از وب سایت هتل بالا رود و در رنکینگ گوگل جایگاه بهتری کسب کند.

استفاده از تم رنگی ساختمان هتل در طراحی وب سایت هتل می‌تواند یکی از پایه‌ای‌ترین نکاتی باشد که یک طراح وبِ با سلیقه به آن توجه کند. همچنین طراحی وب سایت هتل باید به گونه‌ای باشد که کاربر بتواند به راحتی به اطلاعات مورد نظر دسترسی داشته باشد. این موضوع سبب می‌شود که مشتری شما به راحتی از وب سایت هتل خارج نشود و تمامیِ مشخصات و امکانات هتل را با رضایت کامل ببیند.

امکان رزرواسیون در وب سایت هتل

همانطور که گفته شد، امروزه نیمی از کارهایی را که قبلا به صورت حضوری انجام می‌دادیم به شکل آنلاین درآمده‌اند. خرید مایحتاج خانه، سفارش غذا، استخدام تکنسین برای تعمیر خانه و غیره از مثال‌های آنلاین شدن زندگی شهری هستند.

رزرو اقامتِ هتل، بومگردی و حتی مسافرخانه نیز از این قاعده مستثنی نیست. از آنجایی که اشخاص دسترسی به مکان هتل قبل از سفر کردن را ندارند، بهترین گزینه برای رزرو اتاق استفاده از امکانات آنلاین می‌باشد. اگر در صدد افزایش مسافرین اقامتگاه خود هستید باید امکان رزرو آنلاین را به سامانه اینترنتی خود اضافه کنید.

تنها داشتن دکمه رزرو و واریز وجه نمی‌تواند تمامیِ نیازهای مسافرین و حتی شما به عنوان هتل‌دار را برآورده کند. در طراحی وب سایت هتل توجه به این موضوع تا حدی است که روزانه گزینه‌های بیشتری به هنگام رزرو اتاق در صفحه رزرواسیون هتل‌ها دیده می‌شود. گزینه‌هایی که باید به هنگام ثبت درخواست اتاق در وب سایت هتل وجود داشته باشند به قرار زیر هستند:

  • انتخاب تعداد نفرات
  • انتخاب تعداد تخت
  • نوع ویوی اتاق (جنگل یا دریا در صورت وجود)
  • انتخاب طبقه اتاق (در صورت وجود)
  • تاریخ ورود و تاریخ خروج
  • امکان رزرو سرویس‌های هتل و منوی غذایی پیش از ورود مسافر به هتل

همه موارد ذکر شده در هرچه پویاتر شدن طراحی وب سایت هتل کمک قابل توجهی خواهند کرد. در دیبا ارتباط با توجه به نیاز مدیران امکان اضافه کردن ثبت آنلاین و رزرو اتاق به بهترین نحو امکان پذیر است، چرا که ما تجربه بسیار فراوانی در خصوص طراحی وب سایت برای هتل‌ها و اقامتگاه‌ها داریم و از نیازهای اصلی مدیران باخبریم.

طراحی وب سایت هتل را به کاردان بسپارید

طراحی وب سایت از آن دست مشاغلی است که نیاز به تجربه بالا و دانش فراوان دارد. این تجربه هنگامی که به منظور طراحی وب سایت برای هتل و اقامتگاه باشد، اهمیت دو چندانی پیدا خواهد کرد. تیم ما در طول خدمت یازده سال خود توانسته است بیش از هزار وبسایت را برای هم‌میهنان عزیز و شرکت‌ها طراحی کند که این نشان‌دهنده پویایی شرکت دیبا ارتباط می‌باشد.

از زمینه‌هایی که در دیبا ارتباط به طور کاملا تخصصی به آن پرداخته می‌شود، طراحی سایت برای هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف است. از ویژگی‌هایی که طراحی سایت ما را با دیگر مراکز متمایز می‌سازد به شرح زیر هستند:

امکان سفارشی سازی بالا (Customization)

انعطاف پذیری طراحی وب سایت در ارتباط دیبا به نحوی است که تمامیِ خواسته‌های مشتریان قابل اجرا خواهند بود. این موضوع از آنجایی سرچشمه می‌گیرد که در دیبا ارتباط طراحی وب سایت از پایه صورت می‌گیرد و به هیچ وجه از تم‌های از پیش آماده استفاده نمی‌شود. از این‌رو امکان دستبردن به ویژگی‌های وب سایت در هر مقطعه‌ای امکان پذیر است.

استفاده از محتوای درجه یک

سیستم جستجوگر گوگل بیش از پیش هوشمند شده است و وب سایت‌هایی که دارای محتوای کپی شده هستند را به هیچ وجه در صفحات نخست خود نمی آورد. ما مفتخریم که برای وب سایت شما قادر خواهیم بود محتوای سئو شده درجه یکی را تولید کنیم و به محض جستجوی کلیدواژه‌های مرتبط، وب سایت هتل شما به عنوان گزینه نخست گوگل ظاهر شود.

طراحی وب سایت هتل با کمترین هزینه

ما قیمت پروژه‌های طراحی وب سایت هتل را بر اساس نوع هر پروژه برآورد می‌کنیم. هنگام قیمت‌گذاری، نیازها، عملکردها و نوع طراحی و سیستم مدیریت محتوای شما تاثیر گذار خواهند بود. اما این اطمینان به شما داده می‌شود که قیمت تمام شده طراحی سایت با توجه به امکانات ویژه‌ای که تیم ما در طراحی آن استفاده می‌کند، بسیار به صرفه‌تر از مراکز طراحی سایت دیگر خواهد بود.

می‌توانیم ادعا کنیم طراحی وب سایت برای هتل و اقامتگاه تخصص ماست، تجربه کافی، کادر مجرب، امکانات مورد نیاز و دسترسی به آخرین تکنولوژی‌ها همگی سبب شده‌اند تا نام شرکت دیبا ارتباط در این صنعت بدرخشد. اگر برای اقامتگاه خود به دنبال داشتن یک وب سایت ایده‌آل هستید، می‌توانید از طریق کانال‌های ارتباطی از ما مشاوره رایگان دریافت کنید و سپس برای راه اندازی وب سایت اقدام کنید.

با طراحی سایت هتل، به چه مزیت‌هایی دست پیدا می‌کنید؟

  • انجام آسان‌تر امور توسط افراد، رضایت آنها را افزایش می‌دهد و این محبوبیت هتل شما را بالا می‌برد. این باعث می‌شود مشتری برای استفاده مجدد از امکانات هتل شما رغبت داشته باشد و بار دیگر نیز به سایت شما مراجعه کند.
  • با استفاده از موتورهای جستجو می‌توانید به طور مداوم و آنلاین، هتل و برند خود را تبلیغ کنید. با این کار هزینه‌های شما برای تبلیغات کاهش می‌یابد.
  • با طراحی سایت، امکان اشتراک‌گذاری عکس و فیلم در زمینه امکانات هتل فراهم می‌شود و شما می‌توانید به بهترین نحو هتل خود را معرفی کنید.
  • با داشتن یک وب‌سایت شما همیشه در دسترس مشتریان خود هستید و می‌توانید بدون وقفه خدمات خود را به‌صورت آنلاین به آنها ارائه دهید.
  • با کمک وب‌سایت، از ابتدا تا انتهای فرایند رزرو هتل توسط مشتری انجام می‌شود و در نتیجه نیاز کمتری به اپراتورهای فروش خواهد بود. این باعث می‌شود در هزینه‌های منابع انسانی صرفه‌جویی کنید.
  • مثل هر کسب‌وکار دیگر، برخورداری از یک سایت برای هتل‌داری نیز اعتبار بالایی را به همراه دارد.
  • با طراحی وب سایت هتل در جهت معرفی و تبلیغ شهر و استان خود قدم برداشته‎اید.
  • شما می‌توانید از طریق وب سایت خود با سایت‌های گردشگری و تفریحی ارتباط برقرار کنید و به‌این‌ترتیب مشتریان اینترنتی خود را افزایش دهید.
  • ·         با استفاده از خدمات سئو و بهینه‌سازی موتور جستجو می‌توانید آمار بازدیدکنندگان از سایت هتل را افزایش دهید.
  • با کمک فضای نامحدود اینترنت، کسب‌وکار خود را توسعه می‌دهید. شما می‌توانید با عضویت در شبکه‎های اجتماعی، لینک وبسایت خود را از طریق آنها به اشتراک بگذارید.
  • با استفاده از وب‌سایت و رزرو مکانیزه هتل توسط مشتری، امکان خطا به‌شدت کاهش می‌یابد.
  • با طراحی سایت می‎توانید رفتار و رویکرد مشتریان را تحلیل کنید. در واقع با کمک سایت خواهید فهمید که آنها به چه چیزی بیشتر علاقه دارند و از چه چیزی استقبال نمی‎کنند.

وب‌سایت هتل چه امکاناتی را فراهم می‌کند؟

  • ایجاد صفحه برای معرفی هتل، تاریخچه و امکانات آن
  • امکان ثبت‌نام افراد در وب‌سایت هتل و ایجاد پروفایل اختصاصی برای هر فرد
  • ایجاد صفحه‌ای برای رزرو هتل و اماکن اقامتی و ثبت درخواست مشتری
  • فراهم‌کردن درگاه‌های پرداخت آنلاین از بانک‌های مختلف
  • ارائه لیست اتاق‌های خالی و موجود جهت رزرو
  • دسته‌بندی اتاق‌ها بر مبنای ظرفیتشان
  • ایجاد صفحه خدمات آنلاین هتل برای مشتری
  • اختصاص صفحه‌ای به پیشنهادهای ویژه (مناسبت‌ها، تخفیف‌ها و …)
  • طراحی صفحه‌ای برای معرفی امکانات داخل هتل (مثل رستوران‌ها) و معرفی اماکن دیدنی اطراف هتل.

طراحی وب سایت هتل: چگونه جذابیت وبسایت هتل را بالا ببریم؟

  • از امتیازات و امکانات هتل خود در سایت بگویید تا بازدیدکننده برای انتخاب شما دلیل قانع‌کننده‌ای داشته باشد.
  • از تصاویری باکیفیت و جذاب برای ساخت و طراحی وب سایت هتل استفاده کنید؛ تصاویری که روی تصمیم فرد اثرگذار باشد.
  • علاوه بر ارائه مکان اقامتی، تورهای گردشگری برگزار کنید تا افراد علاقه‌مند به تور را نیز جذب کنید.
  • گزینه‌های مختلفی را جهت پرداخت آنلاین از جمله پرداخت ریالی برای مسافرانی ایرانی و خارجی فراهم کنید.
  • برای رقابت با OTA، هتل‎ باید یک مارک تجاری داشته باشد که مورد توجه مشتریان قرار گیرد. از نظر بصری، مارک تجاری هتل به مصرف‎کنندگان می‎گوید که وبسایت شما قانونی است و می‎توان به آن اعتماد کرد. همچنین، برندسازی در نهایت افراد را به سایت شما می‌رساند.

پاسخ به برخی از سوالات متداول در طراحی وب سایت هتل

در این بخش قصد دارید تا به برخی از پرسش‌های پرتکراری شما عزیزان، پاسخ روشنی بدهیم.

طراحی وب سایت هتل چه مقدار زمان می‌برد؟

برای پاسخ دادن به این پرسش باید نوع طراحی سایت و مطالبی که در آن درج می‌شوند در نظر گرفته شوند. اما به طور معمول برای طراحی وب سایت هتل 45 تا 60 روز زمان لازم است.

آیا وب سایت هتل من تنها در گوگل در صفحه نخست قرار می‌گیرد؟

می‌توان گفت بیش از 90 درصد از کاربران اینترنت برای جستجو از موتور جستجوگر گوگل استفاده می‌کنند، اما از آنجایی که الگوریتم‌های موتورهای جستجوگر تقریبا شبیه به هم عمل می‌کنند، با ظاهر شدن در صفحه اول گوگل این اطمینان به شما داده خواهد شد تا وب سایت هتل شما در اکثر موتورهای جستجوگر معروف دیگر نیز در صفحه اول بیاید.

آیا می‌توان طراحی وب سایت هتل به گونه‌ای باشد که به طور همزمان در چند کلیدواژه سئو یا بهینه کنم؟

بله، هرچه کلیدواژه‌هایی که برای وب سایت خود انتخاب می‌کنید بیشتر شوند، به زمان بیشتری نیز برای رسیدن به جایگاه اصلی خود دارید.

آیا می‌توانم ادمین وب سایت هتل خود شوم؟

بله. قطعا با آموزش‌هایی که شرکت دیبا ارتباط برای مشتریان خود در نظر گرفته است، پس از چندی می‌توانید به تمامیِ زیر و بم وب سایت هتل خود دسترسی پیدا کنید و مطالب را خودتان بارگذاری کنید.