طراحی وب سایت پزشکی

طراحی وب سایت پزشکی

امروزه بیش‌تر محصولات و خدمات کسب‌وکارها به‌صورت آنلاین به مردم ارائه می‌‎شود. در این روش مردم به‌راحتی و بدون گیرافتادن در ترافیک و صف خدمات، در کمترین زمان نیازهای خود را برطرف می‌کنند. یکی از بهترین و کارآمدترین راه‌های ورود به فضای مجازی و استفاده از این پلتفرم گسترده برای ایجاد یک رابطه پرسود و مستقیم با مشتریان، طراحی وب سایت است. یکی از زمینه‌هایی که توانسته در فضای وب رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و باعث رضایت‌مندی مشتریان خود شود، خدمات پزشکی است.

در عصر جدید و به خصوص پس از شیوع ویروس کرونا، دیگر بیشتر خدمات به صورت آنلاین ارائه می‌شوند و روزبه‌روز تعداد کسب و کارهایی که وارد فضای اینترنت می‌شوند، در حال افزایش است. اخیرا خدمات پزشکی و درمانی نیز وارد این فضا شده‌اند و البته استقبال زیادی از آن شده است. مهم‌ترین ابزار لازم برای فعالیت در اینترنت، طراحی سایت است. طراحی وب سایت پزشکی باعث می‌شود که مراجعین بتوانند به صورت آنلاین نوبت خود را دریافت کنند و با انواع خدمات پزشک، کلینیک یا درمانگاه آشنا شوند. شرکت دیبا ارتباط با ارائه بهترین خدمات طراحی وب سایت، این فرصت را برای جامعه پزشکان فراهم کرده تا بتوانند به صورت آنلاین، خدمات خود را به بیماران ارائه دهند.

چرا به طراحی وب سایت پزشکی نیاز دارید؟

در چند سال گذشته، زمانی که بیماران قصد داشتند به دکتر مراجعه کنند، باید به صورت حضوری در محل حاضر می‌شدند و با دریافت نوبت، زمان زیادی را منتظر می‌ماندند. این کار علاوه بر اتلاف وقت، موجب ازدحام بیش از حد در مطب و درمانگاه‌ها می‌شد و این موضوع گاهی کاهش کیفیت خدمات را به دنبال داشت. به همین دلیل طراحی سایت وب سایت پزشکی برای حل این مشکل ضرورت پیدا کرد.

از طرفی دیگر، رفتار جامعه تا حدود زیادی تغییر کرده و اکثر افراد تمایل دارند که کارهای خود را به صورت آنلاین و اینترنتی انجام دهند. در نتیجه فرصت ایده‌آلی برای انواع کسب و کارها وجود دارند تا با حضور قدرتمند در آن،‌ بتوانند سود بیشتری به دست بیاورند. همچنین ویژگی‌های همچون ارائه خدمات به صورت 24 ساعته، ارتباط همیشگی با مخاطبان، دسترسی به جامعه بیماران بیشتر و … باعث شده تا امروزه طراحی وب سایت پزشکی به یک نیاز تبدیل شود.

لازم به ذکر است که با کمک سایت می‌توانید علاوه بر نوبت‌دهی آنلاین، رزومه کاری خود را به نمایش بگذارید و حتی پرونده بیماران را به صورت آنلاین تشکیل دهید. به جرات می‌توان گفت که با این کار کیفیت خدماتتان به شدت افزایش خواهد یافت که این موضوع، جلب رضایت بیشتر مراجعین و درآمدزایی بیشتر را به همراه خواهد داشت. دیبا ارتباط به همراه تیم مجرب و باسابقه خود، با طراحی وب سایت پزشکی برای شما عزیزان می‌تواند فرصت ایده‌آلی برای رسیدن به این اهداف فراهم کند.

قیمت طراحی سایت پزشکی

قیمت سایت پزشکی

قیمت یک وب سایت پزشکی به عواملی مختلفی بستگی دارد از ظاهر وب سایت تا امکانات درخواستی به صورت متداول استفاده از طرح های آماده برای طراحی یک سایت پزشکی به صورت پایه در حدود 3 میلیون تومان می باشد ولی اگر شما به دنبال داشتن یک سایت با طراحی اختصاصی می باشید ما می توانیم بعد از بررسی قیمت و امکانات را به شما ارائه دهیم.

جهت بررسی پروژه خود می توانید از فرم زیر استفاده کنید یا با ما تماس بگیرید.

هزینه طراحی سایت پزشکی

همان طوری که ذکر شد برخی هزینه ها به صورت سالانه می باشند از قبل تمدید دامنه ( اسم سایت ) ، هاست ، ssl , و پشتیبانی وب سایت البته لازم به ذکر است پشتیبانی فنی وب سایت در سال اول کاملا رایگان می باشد.

امکانات سایت پزشکی

در حال حاضر شرکت‌های زیادی وجود دارند که اقدام به طراحی وب سایت پزشکی می‌کنند، اما تمام آن‌ها در این امر متخصص نیستند و با استانداردهای روز آشنایی ندارند. در واقع اصولی وجود دارند که می‌توانند به موفقیت و رشد سریع سایت کمک کنند تا بیماران بیشتری به سمت شما جذب شوند. در ادامه قصد داریم با امکانات سایت پزشکی خوب آشنا شویم که ما در طراحی‌های خود، توجه زیادی به آن داریم.

طراحی ریسپانسیو یا واکنشگرا

پیش از هر چیز باید مطلع باشید که بیشتر کاربران اینترنت یعنی حدود 60 درصد از گوشی همراه و تبلت استفاده می‌کنند. مطمئنا ابعاد و رزولوشن تصویر این دستگاه‌ها با لپ‌تاپ و مانیتور تفاوت زیادی دارد. بنابراین سایت باید به گونه‌ای طراحی شود که بدون هیچ مشکلی در تمام دستگاه‌ها به نمایش درآید. اگر در طراحی وب سایت پزشکی به چنین موضوعی توجه نشود، مطمئنا بخش زیادی از بیماران خود را از دست خواهید داد. تمامی سایت‌هایی که توسط گروه دیبا ارتباط طراحی می‌شوند، کاملا ریسپانسیو یا واکنشگرا هستند و با انواع نمایشگرها سازگاری دارند.

سرعت بارگذاری بالا

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در طراحی وب سایت پزشکی باید به آن توجه شود، سرعت بارگذاری یا لود بالا است. این ویژگی باعث افزایش کاربرپسند بودن سایت شما شده و تاثیرات مثبتی در سئو نیز خواهد داشت. بر اساس استانداردهای گوگل، سرعت لود سایت باید 3 ثانیه باشد. اگرچه این موضوع کمی سختگیرانه به نظر می‌رسد، اما رفتار کاربران نشان می‌دهد که طاقت زیادی برای بالا آمدن مطالب شما ندارند. در واقع هرچقدر از این استاندارد دورتر باشید، کاربران خود را به سمت سایت‌های رقیب راهنمایی می‌کنید.

بر اساس مطالعات انجام شده، کاهش یک ثانیه‌ای سرعت بارگذاری سایت می‌تواند نرخ بازدید سایت را با رشد قابل توجهی مواجه کند. البته انجام این کار کاملا تخصصی بوده و از روش‌های مختلفی انجام می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به بهینه‌سازی کدهای سایت و تصاویر، استفاده از پلاگین‌ها، شبکه توزیع محتوا و … اشاره کرد. تمام سایت‌های طراحی شده توسط دیبا ارتباط، از سرعت لود بسیار بالایی برخوردار هستند.

سئو محور بودن سایت

سئو بهترین روش بازاریابی است که از طریق آن می‌توانید با مخاطبان هدف بیشتری ارتباط داشته باشید. مطئمنا برای شما پیش آمده که برای پاسخ دادن به برخی سوالات و دغدغه‌های ذهنی خود، به موتورهای جستجوگر مثل گوگل مراجعه کنید. زمانی که شما عبارتی در آن جستجو می‌کنید، یک فهرست از سایت‌هایی نمایش داده می‌شود که به موضوع مورد نظر شما پرداخته‌اند. حدود 90 درصد افراد تنها نتایج صفحه اول گوگل را مشاهده می‌کنند. اما این رتبه‌بندی‌ها بر چه اساسی صورت می‌گیرند؟

برای آن که بازدهی بالایی از این روش دریافت کنید، باید در رتبه‌های اول نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید و این امر نیازمند رعایت قوانین و اصولی خاصی است. در واقع گوگل برای کنترل این قوانین، الگوریتم‌هایی در نظر گرفته که ربات‌ها بر اساس آن سایت شما را آنالیز می‌کنند. در صورتی که عملکرد شما طبق استانداردهای گوگل صورت گرفته باشد، در رتبه‌های بالا قرار خواهید گرفت.

به طور کلی سئوی سایت شامل سه روش زیر است:

  • سئو On-Page که شامل فعالیت‌هایی داخل خود سایت می‌شود مثل بهینه‌سازی تصاویر، بهینه‌سازی عناوین سئو، تولید محتوای اختصاصی و کاربرپسند و …
  • سئو Off-Page که شامل فعالیت‌هایی خارج از سایت می‌شود مانند بک لینک، انتشار رپورتاژ و …
  • سئوی تکنیکال که شامل برخی فعالیت‌های فنی مثل بهینه‌سازی کدها و اسکیما می‌شود

نوبت‌دهی آنلاین

همانطور که اشاره کردیم، یکی از مزایای اصلی طراحی وب سایت پزشکی امکان نوبت‌دهی به صورت آنلاین است که از ازدحام بیش از حد در مطب جلوگیری کرده و نشان‌دهنده احترام شما به وقت بیماران است. بنابراین باید سیستمی جهت رزرو نوبت پیاده‌سازی شود که در آن بیماران بتوانند زمان‌های خالی را مشاهده و بر اساس شرایط خود، زمان‌های مناسب و خالی را انتخاب کنند. از طرفی دیگر، بیماران می‌توانند به پرونده پزشکی خود دسترسی داشته باشند و دیگر مشکلاتی مثل بایگانی و گم شدن مدارک پیش نخواهد آمد. البته این موضوع بر اساس خواسته پزشک انجام شده و پیش از طراحی، هماهنگی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

امکان قرار دادن مقالات علمی

بسیاری از بیماران پیش از مراجعه به پزشک سعی می‌کنند در اینترنت به تحقیق درباره آن بپردازند. در صورتی که مقالات علمی مناسبی در حوزه کاری خود روی سایت خود قرار دهید، بیماران می‌توانند به توانایی شما پی ببرند. از طرفی دیگر، این موضوع امکان آشنایی بیماران جدید با شما را فراهم می‌کند و در این صورت، اعتبار و درآمد شما افزایش خواهد یافت.

امکان پرداخت آنلاین

در صورتی که پزشک تمایل داشته باشد، می‌توان از درگاه‌های بانکی روی سایت استفاده کرد تا بیماران برای رزرو نوبت، به صورت آنلاین حق ویزیت را پرداخت کنند. همچنین ممکن است برخی خدمات درمانی خاص نیاز به رزرو نوبت نیاز داشته باشند. البته پرداخت کامل یا بخشی از حق ویزیت، به انتخاب پزشک خواهد بود و طراحی بر اساس آن انجام می‌شود.

ظاهر زیبا و سرعت بالا

دو مورد از مهم‌ترین فاکتورهای جذابیت در طراحی وب سایت پزشکی، سرعت بالا و زیبایی سایت است. امروزه با پیشرفت روزافزون فضای مجازی، مردم دیگر تحمل انتظار کشیدن در بارگذاری یک سایت را ندارند. اگر سایت به دلیل نقص فنی، سرعت بارگذاری پایینی داشته باشد، مراجعه‌کنندگان به‌راحتی از آن می‌گذرند. همچنین اگر سایت نامرتب و بی‌ریخت باشد، بازدید‌کننده آن را جدی نگرفته و سراغ سایت بعدی می‌رود. پس ظاهر سایت نیز از اهمیت بالای برخوردار است.

اولین چیزی که بیماران هنگام مراجعه به سایت با آن مواجه می‌شوند، ظاهر گرافیکی سایت است. در واقع جلوه‌های بصری، رنگ‌بندی، نحوه قرارگیری المان‌ها، فونت و بسیاری موارد دیگر باید به صورت هوشمندانه انتخاب شوند. ظاهر گرافیکی نامناسب می‌تواند روی ذهنیت مخاطب تاثیر منفی بگذارد و نتیجه آن چیزی جز عدم اعتماد نخواهد بود.

پویا بودن سایت

در طراحی وب سایت پزشکی باید از اخبار و مقالات روز پزشکی دنیا استفاده شود و هم قدم با پیشرفت علم پزشکی گام بردارد. یک سایت قدیمی که فقط برای نوبت‌دهی به بیماران استفاده شود، هیچ جذابیت خاصی نخواهد داشت؛ بنابراین در سایت باید از به‌روزترین امکانات سایت‌های پزشکی استفاده شود و روزبه‌روز برای بهتر و کامل شدن قدم بردارد تا برای بازدیدکنندگان تازگی داشته باشد.

مزایای طراحی وب سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی کاربردها و مزایای بسیاری، هم برای پزشکان و هم مراجعه‌کنندگان دارد. کاربردهای وب‌سایت‌های پزشکی باعث شده تا بیشتر بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌های معروف و پیشرفته، از این فضا برای افزایش راندمان حرفه خود استفاده کنند تا با مراجعه‌‎کنندگان تعامل بهتری داشته باشند. مهم‌ترین مزایا و کاربردهای یک وب‌سایت پزشکی عبارت است از:

جلوگیری از اتلاف وقت

در روش سنتی، بیمار اگر قصد استفاده از خدمات یک پزشک نسبتا ماهر را داشت، او باید از روزها قبل به مطب یا درمانگاه مراجعه کرده و نوبت می‌گرفت و سپس منتظر می‌ماند تا با او تماس بگیرند. بعد از تماس نیز باید ساعت‌ها پشت در اتاق پزشک انتظار می‌کشید تا نام او را صدا بزنند. این روش باعث اتلاف وقت بیمار، بلکه باعث کلافه شدن و در نتیجه بدتر شدن شرایط بیمار می‌شد. درحالی‌که با طراحی وب سایت پزشکی به‌صورت آنلاین می‌توان فرایند نوبت‌دهی را انجام داده و هر مراجعه‌کننده‌ای را سر زمان تقریبی خود و بدون انتظار طولانی ویزیت کرد.

طراحی وب سایت: افزایش بازده خدمات پزشکی

یک وب‌سایت پزشکی دارای پتانسیل انجام بسیاری از فعالیت‌ها و خدمات پرکاربرد است که باعث افزایش تعامل بین پزشک و مراجعه‌کننده می‌شود. با طراحی سایت پزشکان به‌راحتی می‌توان از فرایندهای تشکیل پرونده، نوبت‌دهی، مشاوره و گفت‌وگو بین پزشک و بیمار، پرسش و پاسخ، نظرسنجی، پرداخت آنلاین و بسیاری از امکاناتی که فضای وب در اختیار شما قرار می‌دهد، بهره برد. این امکانات هم باعث سهولت کار پزشک و همچنین رضایت‌مندی مراجعه‌کنندگان می‌شود.

جذب مشتری

پزشکان با قراردادن نمونه‌کار و پرونده پزشکی بیماران پیشین خود و مقایسه احوال قبل و بعد مراجعه آن‌ها، به دیگر بیماران کیفیت کار خود را نشان داده و باعث اطمینان خاطر مراجعه‌کنندگان شوند. این کار قطعا باعث افزایش اعتماد شده و به‌نوعی جذب مشتری است. همچنین در طراحی وب سایت پزشکی با اضافه‌کردن یک فروشگاه اینترنتی محصولات پزشکی و درگاه پرداخت آنلاین، می‌توان انواع محصولات پزشکی را نیز به فروش رساند.

نمونه وب سایت پزشکی

یکی از سایت‌هایی که در زمینه پزشکی توسط گروه دیبا ارتباط طراحی شده ، وب سایت دکتر خشایار مهرپور است که در آن تمام اصول یک سایت مدرن و مناسب رعایت شده و امکان رزرواسیون دارد. این سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شده و دارای صفحات مختلفی از جمله وبلاگ، درباره ما، تماس با ما، سوالات متداول و … می‌باشد.

روش سفارش طراحی سایت پزشکان

برای سفارش طراحی سایت، کافی است از طریق منوی اصلی وارد صفحه طراحی سایت شوید و فرم سفارش را تکمیل کنید. در این فرم باید نام، شماره تماس، خدمات مورد نیاز و … را وارد کرده و توضیحات تکمیلی را ارائه دهید. بعد از ارسال فرم، درخواست شما بررسی شده و با شما تماس خواهیم گرفت.

طراحی سایت مطب دکتر از چه لحاظ مهم می باشد ؟

طراحی سایت مطلب دکتر و داشتن یک وب سایت از جهات مختلفی برای یک پزشک حائز اهمیت است. از جمله ارائه اطلاعات مفید به بیمارن ، دسترسی پذیری بیشتر برای بیماران ، بهبود کیفیت خدمات کلینیک ، مطلب ، مشاهده نمونه کارها به بیماران ، مراجعین در برخی از تخصص ها و ….

سوالات متداول طراحی وب سایت پزشکی

طراحی وب سایت پزشکی چقدر زمان می‌برد؟

این موضوع به نوع درخواست شما بستگی دارد اما به طور کلی، تمام طراحی‌های دیبا ارتباط در زمانی کوتاه‌تر از یک ماه تا سه ماه انجام می‌شوند. البته برای امنیت خاطر شما عزیزان، یک جدول زمانی و مدیر پروژه در اختیار شما قرار می‌گیرند تا از زیر و بم کار اطلاع داشته باشید.

هزینه طراحی سایت چقدر است؟

به هیچ وجه نمی‌توان پاسخی قطعی به این سوال ارائه داد و تمام هزینه کار به درخواست شما بستگی دارد. بنابراین می‌توانید فرم سفارش را تکمیل کنید تا پس از بررسی، هزینه پایانی به شما اعلام شود.

آیا امکان مدیریت شخصی سایت وجود دارد؟

سایت‌هایی که با استفاده از وردپرس طراحی می‌شوند، یک سیستم مدیریت محتوای ساده دارند که به راحتی می‌توانید نحوه کار با آن را یاد بگیرید. البته امکان برگزاری جلسات آموزشی برای اطمینان از تسلط شما در کار با این سیستم نیز وجود دارد.