طراحی وبسایت را چگونه شروع کنیم؟

پارسا حبیبی وبلاگ 28 آوریل 2021
طراحی وبسایت را چگونه شروع کنیم؟

بسیاری از افراد فکر می کنند که اگر قرار باشد یک وب سایت عالی طراحی کنید ، باید خیلی حرفه ای باشید یا از ابزارهای پیشرفته برخوردار باشید. خبر خوبی که میخوام بهتون بدم اینه که این حرف کاملا اشتباه است.

اما بسیار مهم هست که چیزهایی در مورد طراحی سایت بدانید.

میتوان طراحی سایت را با خریدن ماشین مقایسه کرد؛ ممکن است یک ماشین موتور بسیار خوب و حیرت انگیزی داشته باشد اما اگر بدنه ی زیبایی و جذابی نداشته باشد، مردم آن را نخواهند خرید. خوب آماده به شروع طراحی وب سایت خودتان هستید ؟

ما قبلا کتابچه ای با موضوع ۱۰ سوال که قبل از شروع پروژه طراحی وب سایت باید از خود بپرسید تالیف کرده ایم . که این مقاله مکمل و در ادامه این کتاب نگاشته شده است.

 

 

در این مقاله ۸ راهکار برای طراحی سایت به شما ارایه میکنیم تا بتوانیم به شما کمک کنیم. بطور سریع این ۸گام شامل موارد زیر است که در ادامه به تفصیل به آنها میپردازیم.

– هدف و استراتژی سایت خود را مشخص کنید.

درباره آخرین روند طراحی وب تحقیق کنید.

– پلتفرم خود را انتخاب کنید.

– الگویی را انتخاب کرده و آن را مختص خود کنید.

– در مورد برند تجاری خود تصمیم بگیرید.

– محتوای خود را اضافه کرده و بهینه کنید.

– وبسایت خود را منتشر کنید.

– تجزیه و تحلیل و بهبود.

 

طراحی سایت

 

 

هدف و استراتژی سایت خود را مشخص کنید!

به نظر می رسد چنین نکته ساده ای باشد ، اما قبل از این که بخواهید ابتدا طراحی وبسایت خود را آغاز کنید ، ابتدا باید هدف آن را روشن کنید.

فراتر از دانستن صنعت خود و تعریف استراتژی محتوا ، باید به این فکر کنید که USP (نقطه فروش منحصر به فرد) شما چیست و چگونه می خواهید با آن روبرو شوید.

مردم احمق نیستند. اگر صرفا  برای کسب سود یا بالا بردن اعتبار خود سایت طراحی کنید ، مردم میفهمند. طراحی وبسایت شما مستقیماً با نام تجاری شما مرتبط است و باید به عنوان  سایتی معتبر و جذاب شناخته شود.

پونیت رنجن ، دلویت میگوید:

” فرهنگ هدف یک سازمان  به سوالات مهمی درباره اینکه کیست و چرا وجود دارد پاسخ می دهد. آنها فراتر از سودآوری فرهنگ هدف دارند. ”

 

شما به چه چیزی می خواهید برسید؟

هنگامی که هدف شما مشخص شد ، تمرکز بر روی اقدامی است که می خواهید بازدیدکنندگان هنگام ورود به وبسایت شما انجام دهند. آیا سایت شما فقط برای نمایش اطلاعات در آنجا است؟ برای فروش محصولات؟ برای دریافت ثبت نام؟

پاسخ به این امر در نهایت نحوه ظاهر و احساس وب سایت شما را تعیین می کند. به عنوان مثال با استفاده از تجارت الکترونیکی، یکی از عناصر مهم طراحی شما ، صفحه فرود شما است.

 

 

درباره آخرین روند طراحی وب تحقیق کنید

طراحی وبسایت به سرعت تکامل می یابد ، اما برخی از گرایش های رایج تر وجود دارد که می توانید از آنها بیاموزید. در این مرحله ، توجه به این نکته مهم است که فقط به دلیل اینکه یک روند وب جریان دارد ، به این معنی نیست که لزوماً برای شما مناسب است.

 

48٪ از افراد از طراحی به عنوان مهمترین عامل طراحی وبسایت یاد می کنند ، بنابراین مهم است که وقت خود را صرف کرده و به بررسی آنچه رقبا انجام می دهند ، بپردازیم. هر بخش سبک های مختلفی دارد ، بنابراین ضروری است بدانید که آیا می خواهید در صنعت خود بگنجید یا آن را مختل کنید.

الکس واسیلی میگوید: “از نظر تئوری رنگ ، چیزهای زیادی وجود دارد – کدام رنگ ها احساسات خاصی را نشان می دهد ، و اینکه چگونه در شما را احساسات بوجود میاورد.

اگر شما یک شرکت فناوری هستید ، احتمالاً رنگ آبی در آن وجود دارد ، در حالی که اگر یک شرکت تازه تاسیس هستید ، ممکن است یک رنگ داغ و پر جنب و جوش داشته باشید. در مورد فونت شما نیز همین طور است. شما می خواهید یک طراحی وب سایت کاملا تمیز ، ساده و فضای خالی زیادی داشته باشید. ”

 

پلتفرم خود را انتخاب کنید.

اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند وقتی به طراحی وبسایت با کیفیت فکر می کنید یک آژانس حرفه ای است. درست است؟ و گرچه شرکت های برتر عمدتا کار بزرگی انجام می دهند ، اما می توانند بسیار گران قیمت باشند.

خوشبختانه راه دیگری نیز وجود دارد: سازندگان وب سایت و پلتفرم های تجارت الکترونیکی. اینها ابزارهای آنلاین DIY هستند که به شما امکان می دهند طراحی وبسایت خود را خودتان برعهده بگیرید؛ بدون نیاز به دانستن حتی یک خط کد!

 

 

 

الگو / تم را انتخاب کنید.

اکنون شما در مورد هدف سایت خود کاملاً روشن هستید ، از آخرین روند طراحی وبسایت آگاه هستید و بستری در ذهن دارید ، باید ایده بهتری از نیازهای یک الگو داشته باشید.

الگویی که گاهی اوقات به عنوان تم نیز شناخته می شود ، طرح سایت شماست. به الگویی مانند ساختار خانه خود فکر کنید. قبل از اینکه آن را با تمام وسایل خود پر کنید ، شکل اولیه آن را تشکیل می دهد.

 

اکثر سیستم عامل ها طیف وسیعی از الگوها را برای انتخاب به شما ارائه می دهند که از قبل با محتوای نمونه پر شده اند.

الگوها معمولاً به دسته های صنعت تقسیم می شوند. بنابراین غربالگری در آنها و یافتن مواردی که به شما مرتبط هستند بسیار ساده است. هر دسته دارای الگوهایی با ویژگی های داخلی است که مربوط به آن صنعت است. و در وقت و تلاش شما برای افزودن بعداً صرفه جویی می کند.

به عنوان مثال ، اگر یک وب سایت برای کافی شاپ جدید خود می خواهید ، می توانید الگوهای لیست شده در “کافه” را مرور کنید. در بیشتر این موارد از قبل فرم تماس ، صفحه منو و جزئیات تماس در الگو تعبیه شده است. زیرا همه آنها به آنچه که طراحی وبسایت شما نیاز دارد، مرتبط هستند.

 

 

در مورد برند تجاری خود تصمیم بگیرید.

هنگام طراحی وبسایت خود ، باید فکر کنید که هر کاری که انجام می دهید با برند کلی شما ارتباط دارد. همه چیز از طرح رنگ گرفته تا سبک قلم و تصاویر در روایت داستان برند شما نقش دارد. مهم است که همه آنها پیام مشابهی را ارسال می کنند.

اکثر برند ها یک رنگ غالب دارند ، سپس دو یا سه رنگ ثانویه. آبی محبوب ترین رنگ است که یک سوم ۱۰۰ برند برتر از آن در لوگوی خود استفاده می کنند.

 

 

طراحی سایت

 

محتوای خود را اضافه کرده و بهینه کنید.

بنابراین ، اکنون می دانید که چه چیزی می خواهید به وب سایت خود اضافه کنید. دو چیز وجود دارد که باید درباره آنها فکر کنید: موقعیت یابی و بهینه سازی.

 

موقعیت یابی به محلی که محتوای شما در هر صفحه قرار دارد و نحوه چیدمان آن اشاره دارد. در عین حال ، بهینه سازی فرآیند تغییر محتوا برای کمک به آن در رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو مانند Google یا Bing است.

 

وب سایت خود را منتشر کنید.

پس از انجام تمامی مراحلی که در بالا به آن اشاره شد، طراحی وبسایت شما کامل است. و میتوانید وبسایت خود را منتشر کنید.

 

 

تجزیه و تحلیل و بهبود.

تبریک می گویم! شما اکنون صاحب افتخار یک وب سایت زنده هستید.

مهم است که عملکرد وب سایت خود پیگیری کنید. اکثر سیستم عامل ها دارای تجزیه و تحلیل داخلی خود هستند ، یا حداقل برنامه ای دارند که می توانید نصب کنید. همچنین می توانید سایت خود را به Google Analytics متصل کنید.

 

 

حقیقت این است که کار یک طراح و کلا طراحی وبسایت هرگز به طور واقعی تمام نمی شود. اگر فقط بنشینید و کار خود را تحسین کنید ، دیگران از شما سبقت می گیرند.

البته قرار هم نیست که هر دقیقه تغییراتی ایجاد کنید ، اما حفظ سطح عملکرد سایت و تغییر روند طراحی وبسایت تا حد زیادی کمک خواهد کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.