نحوه جستجو کاربران در گوگل

علی رضا خان چوپان وبلاگ 12 اکتبر 2020
نحوه جستجو کاربران در گوگل

نحوه جستجو کاربران در گوگل (مطالعه رفتار کاربران)  درک بهتر نحوه تعامل افراد با صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل را به ما می دهد ما ، رفتار 1801 کاربر گوگل را تجزیه و تحلیل کردیم.

به طور خاص ، ما در مورد موارد زیر تحقیق کردیم:

  • چه تعداد از افراد روی تبلیغات کلیک می کنند و در مقابل چه تعداد بر روی نتایج طبیعی کلیک می کنند
  • درصد کلیک هایی که به خرید محلی ، ویدئویی و خرید از گوگل منجر می شوند
  • میانگین زمان جستجو
  • تعداد کاربرانی که به انتهای صفحه اول راه پیدا کرده اند
  • و …

نتایج تحقیقات نحوه جستجو کاربران در گوگل

را به صورت خلاصه برایتان حاضر کرده ایم

  1. جستجوگران گوگل در 23٪ از مواقع از یکی از پیشنهادات تکمیل خودکار گوگل استفاده می کنند. افرادی که جستجوی اطلاعاتی و محلی را جستجو می کنند ، بیشتر از کسانی که به دنبال داده های تجاری هستند، روی پیشنهاد تکمیل خودکار کلیک می کنند.
  2. 50٪ از کاربران گوگل در عرض 9 ثانیه پس از جستجو روی نتیجه خود کلیک می کنند. و میانگین مدت زمانی که کاربر جستجوگر گوگل برای کلیک بر روی چیزی نیاز دارد 14.6 ثانیه است.
  3. فقط 9٪ جستجوگران گوگل تا انتهای صفحه اسکرول می کنند.
  4. 15٪ از کاربران عبارت جستجوی اولیه خود را اصلاح می کنند. این نشان می دهد که گوگل تمایل دارد نتایج بسیار مرتبط با عبارت جستجو شده را ارائه دهد. یا اینکه کاربران گوگل در انتخاب اولین کلمه کلیدی مهارت کافی دارند.
  5. فقط 17٪ از کاربران پس از کلیک بر روی نتیجه ، به نتایج جستجو بازگشتند. فقط 5٪ کاربران بیش از یک بار برای همان مطلب قبلی جستجو می کنند.
  6. اکثریت (59٪) کاربران گوگل در طول جستجوی خود فقط از یک صفحه بازدید می کنند. فقط 6٪ برای دریافت پاسخ پرسش خود نیاز به بازدید از چهار صفحه یا بیشتر دارند.
  7. 65٪ از جستجوگران در طول مدت جستجوی خود بر روی نتیجه جستجوی سنتی “10 پیوند آبی” کلیک می کنند.
  8.  19٪ از جستجوگران بر روی تبلیغات گوگل در هنگام جستجو کلیک می کنند ، البته این مساله بستگی به عبارت مورد جستجو دارد.
  9. برای جستجوهای محلی ، 42٪ از جستجوگران روی نتایج بر روی نقشه گوگل کلیک می کنند.
  10. 19٪ از کاربران در جستجوی یک محصول بر روی نتیجه خرید گوگل کلیک می کنند.
  11. به طور متوسط ، فقط 3٪ از جستجوگران با جعبه “سوالات پرسیده شده توسط دیگران” تعامل دارند. اگرچه این رفتار بسته به عبارت جستجو شده متفاوت است. به عنوان مثال ، 13.6٪ از افرادی که به دنبال مکمل ها هستند بر روی جعبه “سوالات پرسیده شده توسط دیگران” کلیک کرده اند.
  12. فقط .44٪ جستجوگران به صفحه دوم نتایج جستجوی گوگل می روند.
  13. میانگین مدت جستجوی کاربران 76 ثانیه طول می کشد. و نیمی از جستجوها در عرض 53 ثانیه به پایان می رسد.

 

نحوه انجام مطالعه نحوه جستجو کاربران در گوگل

برای این تحقیق از 454 کاربر مستقر در ایالات متحده خواسته ایم مجموعه ای از کارها را با استفاده از جستجوی گوگل انجام دهند.

به منظور دستیابی به مجموعه گسترده ای از داده های مختلف ، از افراد خود خواسته ایم که جستجوهای زیر را انجام دهند:

  • تجاری (کالای فیزیکی): یک نگهدارنده موبایل برای یک کامیون فورد F-150 زیر 20 دلار پیدا کنید.
  • بازرگانی (خدمات): کارت اعتباری شرکت هواپیمایی را پیدا کنید که در سال اول حداقل 20،000 مایل به دارندگان کارت جدید خدمات ارائه دهد.
  • شماره 2 تجاری (خدمات): کارت اعتباری مشاغل کوچک بدون هزینه سالانه و نرخ بهره کمتر از 25٪ پیدا کنید.
  • محلی: یک وکیل تصادف رانندگی را در منطقه نزدیک به خود پیدا کنید.
  • اطلاعاتی: بهترین فیلم را پیدا کنید تا به شما نشان دهد چگونه موهای خود را کوتاه کنید.
  • اطلاعاتی: بهترین روش خرید آنلاین مواد غذایی در منطقه خود و بدون هیچ گونه هزینه تحویل اضافی را پیدا کنید.
  • معاملات: مکمل هایی را پیدا کنید که ممکن است به کمردرد کمک کنند.

سپس در زمان انجام جستجو برای هر موضوع صفحه نمایش را ضبط کردیم.

سپس برای اطمینان از رعایت دستورالعمل های نظرسنجی ، هر ویدئو را به صورت جداگانه بررسی کردیم. در کل ، با کمک 259 کاربر (1880 مورد جستجو) توانستیم این تحقیق را به پایان برسانیم. با 2226 دقیقه فیلم ضبط شده از صفحه نمایش کاربران (38 ساعت).

سرانجام داده به دست آمده را با دقت تجزیه و تحلیل کردیم و نتایج زیر را به دست آوردیم:

جستجوگران از پیشنهادات تکمیل خودکار گوگل در 23٪ موارد استفاده می کنند

 

قابلیت تکمیل خودکار گوگل بر اساس سابقه جستجو ، جغرافیا و آنچه تاکنون تایپ کرده اید ، تعدادی کلمه کلیدی را در زمان جستجوی شما پیشنهاد می کند.

طبق تحقیقات ما ، تعداد کمی از جستجوگران گوگل از این ویژگی استفاده می کنند. به طور خاص ، متوجه شدیم که حدود یک چهارم کل جستجوها منجر به انتخاب یکی از پیشنهادات تکمیل خودکار گوگل توسط کاربر می شود.

با این حال ، تعداد دفعاتی که کسی از تکمیل خودکار گوگل استفاده کرد به موضوع مورد جستجو بستگی داشت.

افرادی که کلمات کلیدی تجاری و معاملاتی را جستجو می کنند معمولاً بیشتر از پیشنهادات تکمیل خودکار استفاده می کنند.

به نظر می رسد که تکمیل خودکار گوگل تأثیر قابل توجهی در رفتار کاربران هنگام جستجو دارد. مخصوصاً برای جستجوهای با موضوع معاملاتی و تجاری.

نیمی از کاربران گوگل در عرض 9 ثانیه پس از جستجو بر روی نتایج کلیک می کنند

در مرحله بعدی ، ما می خواهیم “زمان اولین کلیک” را بررسی کنیم. به عبارت دیگر ، چه مقدار از کاربران قبل از تصمیم به کلیک کردن بر روی چیزی کلیه نتایج را بررسی می کنند.

ما این فرضیه را مطرح کردیم که گرچه بسیاری از افراد به طور غریزی بر روی اولین نتیجه کلیک می کنند ، اما ممکن است رفتار کاربر به دلیل تعداد بالای نتایج که اکنون گوگل از آن استفاده می کند ، از جمله نمایش پشت سرهم ویدئوها ، و داستان های برتر تغییر کند.

ناگفته نماند که طرح بندی صفحات نمایش نتایج جستجوی گوگل می تواند به طور چشمگیری بین جستجوهای مختلف متفاوت باشد.

این ترکیب باعث می شود کاربران نتوانند سریعاً اولین نتیجه را در صفحه انتخاب کنند. بسته به درخواست ، اولین نتیجه ممکن است بالا باشد. یا پایین صفحه. و گاهی اوقات بین نتایج Google Shopping و تبلیغات گوگل قرار می گیرد.

ما کشف کردیم که 50٪ از افرادی که چیزی را در گوگل جستجو می کنند در عرض 9 ثانیه کلیک می کنند. ما همچنین دریافتیم که 25٪ از کاربران در عرض 5 ثانیه کلیک می کنند.

به طور متوسط ، “زمان اولین کلیک” 14.6 ثانیه است.

همچنین لازم به ذکر است که زمان اولین کلیک بسته به نوع درخواست تا حدودی متفاوت است.

جستجوگران گوگل قبل از اولین کلیک ، زمان قابل توجهی را برای اندازه گیری نتایج صرف می کنند. میانگین “زمان اولین کلیک” برای جستجو 14.6 ثانیه است.

9٪ از کاربران به پایین صفحه اول اسکرول می کنند

در مرحله بعدی ، ما می خواستیم ببینیم که چه تعداد از جستجوگران گوگل واقعا تا انتهای صفحه اول اسکرول کرده اند.ما کشف کردیم که فقط 9٪ از افراد این کار را انجام داده اند.

با این حال ، نحوه جستجو کاربران در گوگل به موضوع جستجو بستگی داشت. افرادی که برای جستجوی معاملات ما در مورد “یافتن مکمل های کمردرد” جستجو می کردند ، به طور قابل توجهی نتایج بیشتری را در مقایسه با افرادی که برای “پیدا کردن یک نگهدارنده موبایل برای ماشین” جستجو می کردند ، مشاهده کردند.

این احتمالاً به دلیل تفاوت در ویژگیهای صفحه نتایج گوگل است.

کلمات کلیدی تجاری تمایل دارند نتایج خرید گوگل را به نمایش بگذارند. که تقریباً همیشه بالای نتایج ظاهر می شوند.

از طرف دیگر ، اصطلاحات معاملاتی و اطلاعاتی به طور معمول طرح سنتی “10 پیوند آبی” را ارائه می دهند. که می تواند منجر به پیمایش بیشتر و کلیک کردن در پایین صفحه شود.

تقریباً تعداد کمی از کاربران گوگل (9%) به پایین صفحه نتایج دسترسی پیدا می کنند. یا بسیاری از آنها جوابی برای جستجوی خود در بالای صفحه پیدا می کنند. یا اگر آنها آنچه را که بیش از حد نیاز دارند پیدا نکردند ، ترجیح می دهند تا درخواست خود را اصلاح کنند.

فقط 15٪ از کاربران گوگل عبارت جستجوی اولیه خود را اصلاح می کنند

ما کشف کردیم که 85٪ از کاربران گوگل با عبارت جستجوی اولیه خود پاسخی برای سوال خود پیدا می کنند.

این ممکن است به این دلیل باشد که گوگل توانایی آنها در درک هدف واقعی یک جستجو را بهبود داده است، یا اینکه نتایج جستجوی گوگل بهتر از گذشته شده است. که منجر به پیدا کردن نتیجه مناسب توسط کسی در بالای صفحه می شود.

همچنین ممکن است کاربران گوگل نحوه جستجو را بهتر درک کنند. به عبارت دیگر ، آنها در طی هزاران جستجو آموزش داده شده اند تا عبارات خود را به روش صحیح بیان کنند.

در هر صورت ، جستجوگران گوگل با اولین جستجوی خود به طور کلی آنچه را که لازم دارند پیدا می کنند. به همین دلیل تعداد بسیار کمی در نهایت پس از جستجوی اولیه ، درخواست خود را تغییر می دهند.

فقط 15٪ از جستجوگران در نهایت کلمه کلیدی را که در ابتدا با آن جستجو کرده اند را تغییر می دهند.

17٪ از جستجوگران گوگل به صفحه نتایج گوگل باز میگردند

اگرچه این مطلب بحث برانگیز است ، اما شواهدی وجود دارد که الگوریتم گوگل “علائم رفتاری” را بررسی می کند تا بفهمد آیا کاربر از نتایج راضی است. صرف نظر از این موضوع، ما می خواستیم ببینیم که چند نفر پس از کلیک بر روی نتایج گوگل ، دوباره به صفحه نتایج برمی گردند.

و ما دریافتیم که 83٪ از کاربران از نتیجه ای که برای کلیک کردن انتخاب کرده اند راضی بوده اند، و فقط 5٪ از کاربران در طول یک جستجو چندین بارذبه صفحه نتایج برگشتند.

اگرچه این مساله به موضوع جستجو بستگی دارد.

اکثریت (59٪) جستجوگران بر روی یک نتیجه واحد کلیک کردند

در این تحقیق ما دریافتیم که اکثریت (59٪) جستجوگران بر روی یک نتیجه واحد کلیک کردند. و درصد کمی از کاربران (6٪) از بیش از 4 صفحه بازدید کرده اند تا پاسخی برای جستجوی خود پیدا کنند.

باز هم ، این نشان می دهد که گوگل به طور کلی در برآورده کردن نیاز کاربران کار خود را به خوبی انجام می دهد.

همانطور که در بالا بحث شد ، جستجوگران گوگل زمان معقولی را صرف تصمیم گیری در مورد انتخاب بهترین نتیجه برای کلیک میکنند.

17٪ از افرادی که بر روی نتایج گوگل کلیک می کنند به صفحه نتایج بازمی گردند تا نتیجه دیگری را انتخاب کنند.

65٪ از جستجوگران گوگل روی نتایج طبیعی کلیک می کنند

گوگل طی سال های اخیر برخی از ویژگی های صفحات نتایج گوگل از جمله قطعه های ویژه ، پانل های دانش ، کارت های Twitter و غیره را ارائه داده است. با این وجود ، ما دریافتیم که 65٪ از جستجوگران بر روی حداقل یکی از “10 پیوند آبی” در صفحه نتایج در مدت جستجوی خود کلیک کرده اند.

این بدان معنا نیست که این کاربران روی آگهی نیز کلیک نکرده اند. ما دریافتیم که بسیاری از کاربران در مدت جستجوی خود هم روی نتایج طبیعی و هم روی تبلیغات کلیک می کنند.

با این حال ، قابل توجه است که اکثریت قریب به اتفاق جستجوگران در پایان جستجو حداقل یک بار بر روی نتایج طبیعی کلیک می کنند. و تعداد منصفانه ای از کاربران (10٪) روی چندین لیست طبیعی کلیک می کنند.

19٪ از کاربران در هنگام جستجو بر روی یک تبلیغ گوگل کلیک می کنند

جایگذاری های امروزی تبلیغات گوگل نیز برجسته تر هستند و اکنون تا حد زیادی به نتایج طبیعی شباهت دارند.

ما دریافتیم که 19٪ از کاربران گوگل بر روی یک تبلیغ کلیک می کنند. و فقط 4٪ از کاربران در یک جستجو روی چندین تبلیغ کلیک می کنند.

به دلیل اینكه بسیاری از جستجوهای انجام شده در این تحقیق ماهیت تجاری یا معامله ای دارند ، این عدد ممكن است كمی بیش از حد انتظار باشد. در واقع ، ما دریافتیم که این رفتار به شدت به نوع جستجوی شخصی بستگی دارد. به طور خاص ، جستجوهای تجاری و معاملاتی منجر به تعداد قابل توجهی کلیک بر روی تبلیغات گوگل در مقایسه با جستجوهای اطلاعاتی شده است.

این احتمالاً به این دلیل است که آن جستجوها نتایج تبلیغاتی بیشتری نمایش می دهند. و اینکه هدف جستجو بیشتر به سمت صفحات محصول و خدمات است که ممکن است کاربران را به سمت یافتن تبلیغاتی که برای جستجوی خود بسیار مرتبط هستند ، سوق دهد.

19٪ از کاربران گوگل بر روی تبلیغات گوگل کلیک می کنند. با این حال ، این تعداد بسته به نوع جستجوی شخصی متفاوت است.

42٪ از جستجوگران محلی روی نتایج نقشه گوگل کلیک می کنند

برای جستجوهای محلی (“سوشی نیویورک”) و حتی جستجوهایی که گوگل بسته به زمینه می تواند محلی را در نظر بگیرد ، آنها نتایج را بر روی “کادر نقشه” به کاربران نمایش می دهند.

 

کادر نقشه مجموعه ای از سه نتیجه است که از Google Maps بیرون کشیده شده و با نتایج “طبیعی” مخلوط شده است.

ما دریافتیم که 42٪ از افرادی که اصطلاحات محلی را جستجو می کنند در نهایت روی نتیجه ای در کادر نقشه گوگل کلیک می کنند.

با توجه به برجسته بودن آن در بیشتر صفحات نتایج محلی ، جای تعجب نیست که تعداد زیادی از کاربران با استفاده از کادر نقشه تصمیم به یافتن نتایج مورد نظر در جستجوهای محلی می گیرند.

19٪ از جستجوگران محصول بر روی یکی از نتایج خرید گوگل کلیک می کنند

 

نتایج خرید گوگل برای بسیاری از جستجوهای خاص محصول در بالای صفحه ظاهر می شود.

بنابراین جای تعجب نیست اگر دریابید که 19٪ از افرادی که به دنبال یک محصول می گردند در پایان بر روی نتیجه خرید گوگل کلیک می کنند.

19٪ از جستجوگران محصول بر روی یکی از نتایج خرید گوگل کلیک می کنند

فقط 3٪ از کاربران گوگل با جعبه “سوالات متداول دیگران” تعامل دارند

طبق داده های SEMrush  (یکی از ابزارهای SEO)، 43.21٪ از کل نتایج جستجوی گوگل دارای جعبه سوالات متداول دیگران نیز هستند.

که آنها را به یکی از برجسته ترین ویژگی ها در بین همه صفحات نتایج تبدیل می کند.

ما می خواستیم بدانیم که چند کاربر واقعاً با جعبه های سوالات متداول دیگران ارتباط برقرار کرده اند و ما دریافتیم که تعداد بسیار کمی (فقط 3٪) جستجوها در گوگل منجر به کلیک بر روی کادر ” سوالات متداول دیگران ” می شود.

فقط 3٪ از کاربران گوگل با جعبه "سوالات متداول دیگران" تعامل دارند

با این حال ، متوجه شدیم که برخی جستجوهای معاملاتی و ناوبری منجر به تعامل بیشتر با جعبه ” سوالات متداول دیگران ” (13.6٪) می شود.

0.44٪ از کاربران از نتایج صفحه دوم گوگل بازدید می کنند

0.44٪ از کاربران از نتایج صفحه دوم

جای تعجب نیست ، ما کشف کردیم که تعداد بسیار کمی از کاربران (0.44٪) به صفحه دوم گوگل راه پیدا می کنند.

این مطابق با تحقیقات طبیعی CTR است که ما سال گذشته با استفاده از داده های کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console) انجام دادیم.

در آن مطالعه متوجه شدیم که 78/0 درصد کاربران از صفحه دوم نتایج بازدید کرده اند.

متوسط زمان جستجوی کاربران گوگل 76 ثانیه طول می کشد

وقتی کسی چیزی را در گوگل جستجو می کند ، چقدر طول می کشد تا آنچه را که می خواهد پیدا کند؟ طبق اطلاعات ما ، افراد به طور متوسط جستجوی خود را پس از 76 ثانیه به پایان می رسانند.

ما همچنین دریافتیم که 25٪ از جستجوها بسیار سریع (کمتر از31 ثانیه) بودند. مانند بسیاری از یافته های ما ، بازه زمانی نیز بسته به نوع جستجوی موضوع متفاوت بود.

این موضوع نشان می دهد که گوگل کار نمایش مرتبط ترین و مفیدترین نتایج را به خوبی انجام می دهد و همچنین ویژگی های صفحات نتایج جستجو که به افراد کمک می کند تا سریعتر به سمت محتوای مرتبط هدایت شوند.

سخن پایانی نحوه جستجو کاربران در گوگل

امیدوارم از این تحقیق لذت برده باشید.

صفحه نتایج گوگل به سرعت در حال تغییر است. تبلیغات بیشتر ویژگی های بیشتر و حتی تجربه ی جستجوی کاملاً جدید ، مانند Google Discover. به همین دلیل است که ما می خواهیم نگاهی به نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجوی مدرن داشته باشیم. این نتایج به شما کمک می کند تا استراتژی مناسب برای خود بچینید

منبع مطالعه

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.