5 نکته برای افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rate) با استراتژی محتوای داده محور

سجاد مزروعی وبلاگ 23 سپتامبر 2019
5 نکته برای افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rate) با استراتژی محتوای داده محور

افزایش نرخ تبدیل و ایجاد شهرت آنلاین برای برندتان بدون بازاریابی محتوا غیرممکن است. این نه تنها به شما امکان می دهد اعتماد مصرف کننده را تقویت کنید بلکه تعاملی مستقیم  با مصرف کننده در رسانه های دیجیتال را نیز تقویت می کند.

جای تعجب نیست که 86 درصد از بازاریابان B2C بر این باورند که بازاریابی محتوا بخشی از عملکرد آنها است.با این حال: تنها 5 درصد از بازاریابان رویکرد بازاریابی محتوای کلی خود را بسیار موفق ارزیابی می کنند. 23 درصد آن را  موفق می دانند. 50 درصد معتقدند که این موفقیت متوسط است.این بدان معناست که تنها بخش کوچکی از تلاشهای بازاریابی محتوای منجر به موفق چشمگیر میشود می شود.یک راه برای موفقیت بیشتر در بازاریابی محتوای شما استفاده از داده های تازه و قابل اعتماد است.یک استراتژی بازاریابی محتوا مبتنی بر داده ، کارآمدتر است زیرا با ارائه محتوای مناسب به مخاطبان مناسب در زمان مناسب ، در وقت ، هزینه و تلاش  صرفه جویی می کند.در اینجا نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا برای افزایش  نرخ تبدیل های شما آورده شده است.

 

1. مخاطبین هدف خود را شناسایی کنید

 

دانستن هرچه بیشتر درباره ی  مشتریان بالقوه شما برای استراتژی بازاریابی محتوای محور داده بهتر است.شما باید عادات ، ترجیحات و نیازهای مشتری هدف را بفهمید. این شامل جمع آوری مجموعه های مختلف داده  و اطلاعات به همراه تجزیه و تحلیل دقیق است.از Google Analytics یا هر ابزار تجزیه و تحلیل دیگری مانند Moz Pro یا Kissmetrics استفاده کنید تا اطلاعات جمعیتی مشتری مانند اطلاعات زیر را کسب کنید:

 سن.

 جنسیت

 محل.

عنوان

 شغل

درآمد.

الگوی هزینه ماهانه

نوع اطلاعاتی که دوست دارند

اطلاعاتی که ازارشان میدهد

 محرک های عاطفی آنها

.این داده های مشتری به شما در ساختن شخصیت خریدار داده محور کمک می کند.این به نوبه خود ، به شما کمک می کند تا درک کنید: نوع محتوایی که مخاطبان شما دوست دارند و به اشتراک می گذارند. کانالهای ارتباطی را ترجیح می دهند. عادات و چرخه خرید آنها.این اطلاعات اساس محتوای شما را تشکیل می دهد.

 

2. عمیق و دقیق داده ها را انالیز کنید

در مرحله بعد ، شما باید در جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های مربوط به وب سایت ، محتوای موجود در وب ، کلمات کلیدی و رقبای خود عمیق شوید.

تحلیل وب سایت

خود را انجام دهید. در میان سایت و وبلاگ خود جستجو کنید تا بدانید  کدام موضوعات و انواع محتوا در بین مخاطبان هدف شما محبوب است.به عنوان مثال ، برخی از  مخاطبین شما ممکن است ترجیح دهند که به پادکست گوش کنند  ، در حالی که برخی دیگر ممکن است خواندن پست های وبلاگ را دوست داشته باشند.

تجزیه و تحلیل محتوا

تجزیه و تحلیل محتوا شامل جستجو در سراسر وب ، از جمله رسانه های اجتماعی و انجمن های آنلاین ، از جمله موارد دیگر در مورد موضوع اصلی کار شما( مثلا اگر یک سایت اشپزی دارید باید در تمام شبکه های اجتماعی و غیر دنبال اشپزی باشید) است.نگاهی دقیق تر به سیستم عامل های رسانه های اجتماعی که مخاطب هدف شما در آن قرار دارد ، بکنید.محبوبترین مطالب را و دلیل محبوبیتشان را جستجو کنید. این به شما کمک می کند ایده های محتوایی را ایجاد کنید که به احتمال زیاد با مخاطبان خود ارتباط زیادی برقرار میکند.

تجزیه و تحلیل کلید واژه ها

به همین ترتیب ، به شدت درباره کلمات کلیدی محبوب تحقیق کنید. این امر به شما کمک می کند تا با ساختن یک استراتژی کلمات کلیدی مبتنی بر داده ها ، مباحث مرتبط و پرطرفدار را ارائه دهید.به عنوان مثال ، ابزارهایی مانند BuzzSumo مباحث گرایش یک کلمه کلیدی اصلی ، کلمات کلیدی با دم بلند و اطلاعات مربوط به عملکرد محتوا را به شما نشان می دهد.

تجزیه و تحلیل رقبا

در وب سایت های رقبای خود و پروفایل های رسانه های اجتماعی جستجو کنید تا دریابید که استراتژی محتوای آنها چیست. در مورد محبوب ترین موضوعات و قالب های محتوا ، سبک ارتباطات و سطح درگیری اطلاعات جمع اوری کنید. شما می توانید از این داده ها برای موثرتر شدن استراتژی محتوا خود استفاده کنید.با این حال ، از کپی کردن محتوای رقبا به هر قیمتی خودداری کنید. به غیر از پیامدهای قانونی ، با مخاطب هدف شما خوب پیش نمی رود ، زیرا آنها به شما به چشم یک شیاد نگاه میکنند.

 

3. محتوای به درد بخور ایجاد کنید

قالب محتوا را بر اساس داده هایی که جمع آوری کرده اید انتخاب کنید.به عنوان مثال ، اگر داده ها نشان می دهد مخاطب هدف شما بیشتر در اینفوگرافیک است ، تلاش های خود را برای ایجاد اینفوگرافیک افزایش دهید.همچنین می توانید برخی از محتوای بومی خود را در اینفوگرافیک ها مجدداً جبران کنید.همچنین ، محتوای دقیق و آموزنده ای ایجاد کنید ، به خصوص که برای جمع آوری داده ها وقت و تلاش زیادی کرده اید. موارد زیر را به یاد داشته باشید:

سر تیتر ها و عنوان های بسیار خاص استفاده کنید

 موضوع را تا آنجا که ممکن است با جزئیات  پوشش دهید.

 برای مصرف کنندگان ارزش قائل شوید.

 به طور مداوم به موضوعات که پوشش میدهید را حفظ کنید.

به عنوان مثال ، اگر مشکلی مانند “تغییرات سئو را که در سال 2019 رخ داده است” را پوشش می دهید ، حتماً تغییراتی را که احتمالاً در سال 2019 رخ می دهند ، درج کنید نه آنهایی که قبلاً اتفاق افتاده است.اظهارات خود را با داده های معتبر پشتیبانی کنید و همزمان با بیان نظرات خود ، لحن مکالمه و آموزنده را حفظ کنید.

جهت نوشتن یک محتوایی خوب می تونید سر به مطلب ( چگونه یک محتوای خوب بنویسم )بزنید

 

4. تولید محتوای خود را تنظیم کنید

اگر محتوای مناسب تحویل داده شود ، در زمان مناسب تأثیر بهتری خواهد داشت. به عبارت دیگر ، زمان بندی به اندازه کیفیت مهم است.از داده ها در مورد اینکه مخاطبینتان چقدر و کجا  و چه زمانی از محتوای شما استفاده میکنند نهایت استفاده را ببرید و ان را بررسی کنید.

به عنوان مثال ، طبق این نظرسنجی ، فیس بوک و توییتردر ساعت 9 صبح دارای میزان استفاده بالایی هستند ، در حالی که برای اینستاگرام ساعت 5 عصر بیشترین استفاده را دارد. از طرف دیگر زمان ایده آل برای ارسال در لینکدین بین 10 صبح تا ظهر است.با این حال ، این داده ها بسته به موضوع سایتتان ، اهداف بازاریابی ، نوع محتوا و مخاطبان هدف شما ممکن است متفاوت باشد. بنابراین ، این شامل برخی از آزمایش و خطا خواهد بود.اگر داده تاریخی ندارید ، باید به جای استفاده از معیارهای صنعت ، ارسال مطالب را در زمان های مختلف امتحان کنید.

 

5. عملکرد مطالب و محتوایتان را بررسی کنید.

برای اطمینان از عملکرد مؤثر استراتژی شما باید مرتباً عملکرد محتوای خود را اندازه گیری کنید.از آنجا که روند بازار و انتخاب مصرف کننده در حال پیشرفت و تغییر است ، شما باید موارد زیر را پیگیری کنید:

 نظارت بر رفتار کاربر برای دیدن اینکه آیا تغییری در مدت زمان صرف شده در مصرف محتوا ، تعداد بازدید کنندگان جدید و مکرر به سایت یا وبلاگ شما وجود دارد یا خیر. تغییر سطح مشارکت را بررسی کنید (به عنوان مثال ، چند اشتراک ، لایک ، یادداشت های اجتماعی در مورد محتوای شما کسب می کند). یک تغییر منفی (کاهش) معمولاً به این معنی است که شما نیاز به تجدید نظر در استراتژی خود دارید. از ابزارهای تحلیلی برای محاسبه ROI یا همان نرخ بازگشت سرمایه و سطح مشارکت برای هر کسب و کار استفاده کنید.

اگر ROI شما مثبت است ، تبریک میگویم استراتژی شما به بهترین نحو دارد کار میکند همین روند را ادامه دهید.

سخن نهایی ( افزایش نرخ تبدیل با بازریابی محتوا)

استراتژی بازاریابی محتوا مبتنی بر داده شامل موارد زیر است:

شناخت مخاطب هدف.
بررسی ، تجزیه و تحلیل داده ها.
تولید محتوای جذاب.
شبکه تحویل محتوا خود را تنظیم کنید.
به طور مرتب عملکرد محتوای خود را بررسی کنید.
کار زیادی است. با این حال ، ارزش این تلاش را دارد زیرا باعث افزایش نرخ تبدیل شما می شود.

همان طور که گفته شد انتخاب مصرف کننده گان همراه در حال تغییر می باشد. بنابراین ، شما باید به اصلاح استراتژی خود به صورت دوره ای ادامه دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.