رپورتاژ آگهی چیست؟

سعید رحیمی وبلاگ 20 آوریل 2022
رپورتاژ آگهی چیست؟

اگر به دیجیتال مارکتینگ و به صورت جزئی تر سئو سایت علاقه مند باشید قطع به یقین اصطلاح رپورتاژ زیاد به گوشتان خورده است، اما آیا با مفهوم دقیق و کاربرد آن آشنایی دارید؟ اگر نمی دانید رپورتاژ آگهی چیست؟ چه مواقعی از آن استفاده می شود؟  اهمیت آن چیست و چگونه آن را می‌نویسند، در ادامه با ما در مجلۀ دیبا ارتباط همراه باشید. رپورتاژ یکی از تکنیک های بازاریابی محتوا است که یادگیری روال تولید آن می‌تواند کمک بزرگی به جذب کاربر و ترافیک ارگانیک سایت شما بکند. پس اگر در بازاریابی محتوا به دنبال روش هایی هسیتد که زود نتیجۀ شان به چشم می آید این مطلب را تا انتها بخوانید.

آشنایی با مفهوم رپورتاژ

واژۀ رپورتاژ از لغت انگلیسی Advertorial به وجود آمده است. رپورتاژ به گزارشی گفته می‌شود که کاملاً بی طرف نوشته شده است. این نوشتۀ کاملا بی طرفانه با هدف اطلاع رسانی در باب موضوعی خاص از سمت یک برند یا وب سایت تولید شده و در یک وب سایت پر بازدید و معتبر مهمان می‌شود. هدف از رپورتاژ آگهی این است تا در قالب ارائۀ اطلاعاتی ارزشمند، سایر اطلاعات یا خدمات یک سایت را به کاربران سایت های دیگر معرفی کنیم.

به عبارتی دیگر رپورتاژ نوشته ای است پیرامون یک موضوع، محصول و یا برند که اطلاعات مفیدی را به کاربر ارائه می‌دهد. برای نوشتن رپورتاژ آگهی بایستی از حیث تبلیغات خارج شده و تنها اطلاعات سودمندی در مورد مبحث اصلی به مخاطب عرضه کنید. بدین معنی که از اول متن تا آخر متن به هیچ وجه، تبلیغاتی صحبت نکنید تا مخاطب را خسته کند.
برای درک بهتر، در نظر بگیرید که شما دارندۀ یک سایت خبری هستید، در این سایت در مورد انواع تردمیل توضیح داده اید و معایب و مزایا استفاده از آن را بیان کردید، در انتها نیز نام برند و آن شرکت خاص را می آورید و آن را به عنوان یک فروشگاه خرید معتبر معرفی می‌نمایید.

در این صورت شما یک رپورتاژ آگهی نوشته اید و تأثیر بسزایی در افزایش مشتری و همچنین برندسازی خواهید داشت.
اگر به لینک‌هایی که در صفحات اول گوگل آمده‌اند، مراجعه کنید، متوجه می‌شوید که این سایت‌ها از سایت‌های خبری بسیار معتبری لینک گرفته‌اند. به همین دلیل است که بازدیدکنندگان این سایت افزایش می‌یابند. رپورتاژ آگهی در واقع، یکی دیگر از روش‌های بسیار کاربردی لینک سازی‌های یک وب سایت است.

چرا باید از رپورتاژ آگهی استفاده کنیم؟

اکثر افرادی که به سمت طراحی سایت می روند تمایل دارند تا در کوتاه ترین زمان ممکن بازخوردهای هزینه های ناشی از طراحی سایت را با درآمد زایی بیشتر ببینند. یک سایت زمانی می‌تواند به مرحلۀ درآمد زایی برسد که ترافیک ارگانیک یا ورودی بالایی داشته باشد. رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش های جذب ترافیک ارگانیک برای یک وب سایت است.

با توجه به اینکه رپورتاژ آگهی به شما اجازه می دهد تا کاربران یک وب سایت معتبر را به ازای عبارت های کلیدی دلخواه به سمت سایت خود هدایت کنید پس به سادگی نمی‌شود از اجرای این روش فوق العاده تاثیگذار برای جذب ترافیک گذشت.

ضمنا لینک سازی در دل محتوای رپورتاژ آگهی، نوعی لینک سازی دائمی خواهد بود، بدین معنی که شما یک مقاله را به عنوان تبلیغ در یک سایت دیگر منتشر می‌کنید و نوشتۀ شما به طور دائمی در آن سایت باقی خواهد ماند. می‌توانید با کلمه کلیدی‌های متفاوت، آن مقاله را به سایت خود لینک کنید تا کاربر با کلیک کردن بر روی کلمه مخصوص از سایت شما بازدید کند.

چه سایت هایی را برای رپورتاژ آگهی انتخاب کنیم؟

بعد از آشنایی اولیه با رپورتاژ آگهی و اهمیت آن سوال اینجاست که چه سایت هایی را برای رپورتاژ آگهی انتخاب کنیم؟

توجه داشته باشید که از سایت‌هایی رپورتاژ بخرید که در وهلۀ اول معتبر باشند. این اعتبار را می توانید با ابزارهای آنلاینی نظیر وب سایت semrush بسنجید. وب سایتی مناسب درج رپورتاژ آگهی است که در مرحلۀ اول شاخص DA یا ارزش دامنۀ بالایی داشته باشد و درمرحلۀ دوم درصد اسپم اسکور یا میزان مشابهت سایت هدف با سایت های مشابهی که تا به حال مورد جریمه گوگل قرار گرفته اند بسیار کم و نزدیک به صفر باشد.

نکته بعد این است که آن سایت در زمینۀ فعالیت شما، فعالیت داشته باشد. برای مثال اگر زمینه فعالیت شما دارو است، باید رپورتاژ سایتی را بخرید که در زمینه دارو کار می‌کند تا تأثیر بیشتری در روند افزایش مشتری شما داشته باشد.
نوشتن یک متن عالی و جذب کننده می‌تواند در این امر کمک بسیاری به شما در جذب مخاطب کند. پس دقت کنید که یک مقاله عالی برای این نوع از تبلیغات ارائه دهید.

مزایای رپورتاژ آگهی

ارائه رپورتاژ آگهی در وب سایت‌ها مزایای زیادی را به همراه دارد از جمله:

  • استفاده از لینک‌های follow
  • افزایش میزان بازدید سایت
  • حذف نشدن مطلب رپورتاژ از سایت و جذب ترافیک دائمی
  • شناخته شدن به عنوان یک مطلب غیر اسپم
  • افزایش رتبۀ گوکل
  • افزایش دانش مخاطبان سایت
  • تبدیل کردن مخاطب به مشتری واقعی

نقش رپورتاژ در افزایش مشتری و بهبود سئو

همانطور که گفتیم نوشتن رپورتاژ، نقش بسیار مهمی در افزایش مشتری و همچنین بهبود سئو سایت شما دارد. زمانی که شما یک رپورتاژ می‌نویسید باید حتما آن را در سایت‌هایی با رتبه‌های بالا منتشر کنید تا بازدیدکننده و مشتری شما نیز بیشتر شود. افرادی که از آن سایت‌ها بازدید می‌کنند، حداقل یک بار مطلب شما را می‌خوانند و چون به آن سایت اطمینان دارند، شما را نیز تأیید می‌کنند.

خصوصیات یک ریپوتاژ آگهی خوب

نوشتن رپورتاژ یک امر تخصصی است که شاید هر کسی از پس آن برنیاید. دقت داشته باشید که رپورتاژ نویسی اصولی دارد که در حین نوشتن باید حتما آن‌ها را رعایت کنید. این خصوصیات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • متن رپورتاژ باید به گونه‌ای نوشته شود که تبلیغاتی جلوه نکند، یعنی طوری نشان ندهد که تبلیغ است. گویی شما تنها در حال انتقال اطلاعات هستید.
  • در رپورتاژ نویسی به احساسات خواننده اهمیت دهید و تنها به فکر سئو سایت خود نباشید. در واقع باید جوری بنویسید که به دل مخاطب بنشیند نه صرفا باب میل الگوریتم های گوگل باشد.
  • متن رپورتاژ آگهی باید حدوداً 1000 کلمه باشد و 4 الی 5 لینک در آن وجود داشته باشد. توجه داشته باشید که حداقل یک عدد عکس جذاب نیز در متن خود جذب کنید.
  • برای لینک سازی در محتوای رپورتاژ آگهی نباید بر یک کلمه کلیدی خاصی تکیه کنید.
  • در نوشتن رپورتاژ باید اصول سئو را به طور کامل رعایت نمایید.
  • از محتوای خوب و بهینه استفاده کنید.

قوانین نگارش یک رپورتاژ آگهی

نگارش رپورتاژ آگهی چهارچوب خاص خود را دارد که به هنگام نوشتن متن باید این قوانین را رعایت کنید. در ابتدا باید ویژگی‌های مثبت محصول یا خدمت را بیان کنید و از جملات و کلمات اغواکننده استفاده کنید، اما صداقت را نیز در نظر بگیرید. شروع متن را باید با کلمات و جملات پرانرژی آغاز کنید. در نگارش متن اعتدال را رعایت نموده و متن طولانی و یا خیلی کوتاه منتشر نکنید.

چند نکته در مورد نگارش رپورتاژ آگهی

  • نیازی نیست تمام جزئیات مربوط به محصولیا خدمت خود را بازگو کنید. اشاره به چند نکته خاص کافیست و مخاطبان را برای اطلاع از جزئیات بیشتر به سایت خود ارجاع دهید. در این صورت بازدید سایت شما افزایش خواهد داشت.
  • از متون روان استفاده کنید. در واقع یعنی، متن را به صورت روان بنویسید.
  • از یک تیتر جذاب استفاده کنید.
  • از عکس های با کیفیت و مرتبط با محتوا استفاده کنید.
  • از کلمات کلیدی مربوط با متن رپورتاژ غافل نشوید.
  • تعداد 4 بک لینک در متن بکار ببرید.
  • تلاش کنید مطلب شما به هیچ وجه کپی نباشد.
  • متن رپورتاژ نباید از 600 کلمه کمتر و از 2000 کلمه بیشتر باشد.
  • با کلیک بر روی لینک ها کاربر باید به سایت شما ارجاع داده شود.

نتیجه گیری

با دانستن نحوۀ نگارش رپورتاژ آگهی حال شما می‌توانید، با این نوع تبلیغات، کسب و کار و سایت خود را در دیگر سایت های معتبر معرفی کنید. با معرفی سایت و یا محصولات خود از طریق رپورتاژ نویسی، مشتری‌های واقعی بیشتری پیدا خواهید کرد و همچنین سئو سایتان را نیز تقویت می‌کنید. از همین رو خرید رپورتاژ آگهی از سایت های معتبر امر بسیار مهمی است. زمانی که هر تکنیکی انجام می‌دهید رتبه سایت شما در گوگل بهبود نمی‌یابد به فکر نگارش رپورتاژ آگهی باشید و مطمئن باشید که به شدت تاثیرگذار خواهد بود.

در این مطلب از مجلۀ دیبا ارتباط به شما آموزش دادیم که چطور رپورتاژ بنویسید و از نتیجۀ مطلوب آن برای کسب و کار خود لذت ببرید. در پایان اگر شما نیز تجربه نگارش رپورتاژ را داشتید و یا  اگر تا به حال از این نوع تبلیغات استفاده کردید در بخش نظرات کاربران نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.