طراحی لوگو حرفه ای و تأثیر آن بر فروش

سوسن یزدان پناه وبلاگ 05 فوریه 2023
طراحی لوگو حرفه ای و تأثیر آن بر فروش

شاید تا چند سال پیش اگر کسی درمورد تأثیر طراحی لوگو بر فروش صحبت می کرد، حرفش را خیلی جدی نمی گرفتند! اما کسب و کارها کم کم متوجه شدند که اگر بخواهند در بازار رقابت باقی بمانند و مشتری جذب کنند، باید یک طراحی لوگو حرفه ای و متمایز داشته باشند. پس جای تعجبی نیست اگر بگوییم لوگوها هم مسئول درآمد شرکت هستند و به آن ها لقب «پول ساز» بدهیم!

اما این لوگوی کوچک چطور می تواند روی فروش کسب و کار ما تأثیر بگذارد ؟ اصلاً یک لوگو چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا بتواند برای ما درآمدزایی کند ؟ در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ بدهیم.

طراحی لوگو حرفه ای چطور روی فروش شما تأثیر می گذارد؟

طراحی لوگو حرفه ای سهم بزرگی در افزایش فروش دارد. چرا انقدر با اطمینان می گوییم ؟ به این چند دلیل :

طراحی لوگو حرفه ای به کسب و کار شما اعتبار می بخشد

به طور حتم یکی از استراتژی های شما برای جلب اعتماد مشتریان، افزایش کیفیت محصولاتتان است. هرچه محصولات شما از کیفیت بهتری برخوردار باشند، اعتبار و ارزش برند شما در بازار بیشتر می شود.

اما فراموش نکنید که لوگو یکی از اولین المان های بصری است که مشتریان شما با آن سروکار دارند. بنابراین اهمیت آن اگر به اندازه کیفیت محصولات نباشد، از آن کمتر هم نیست.

افراد بیشتری برند شما را می شناسند

اگر کسب و کار شما نوپاست یا قصد دارید وارد بازار جدیدی بشوید، باید استراتژی های بازاریابی موثری برای معرفی برند یا محصولات خود داشته باشید. واقعیت این است که مشتریان امروزه آنقدر زمان یا حوصله ندارند که به دنبال شرکت ها یا برندهای جدید در بازار بگردند. بنابراین باید کاری کنید که مشتری شما را ببیند و حضور شما را در بازار حس کند. یک طراحی لوگو حرفه ای می تواند این کار را برایتان انجام دهد و به عنوان سفیر برند شما عمل کند.

با طراحی لوگو حرفه ای مشتریان بیشتری جذب می کنید

حتماً درباره استراتژی گاو بنفش شنیده اید. وقتی در بین یک سری پیشنهادهای تکراری و یکنواخت، یک ایده متفاوت و خلاقانه ببینید، توجهتان حسابی جلب می شود. پس اگر دلتان می خواهد مشتریان بیشتری جذب برندتان شوند، داشتن یک لوگوی منحصربفرد می تواند شما را به هدفتان نزدیک کند.

یک طراحی لوگوی یونیک و خاص، می تواند توجه مشتریان را جلب کرده و برندتان را در ذهن آن ها ماندگار کند.

یک تصویر اولیه قوی در ذهن مشتری بالقوه ایجاد می کند

اولین برداشت مشتریان از لوگوی شما خیلی مهم است و می تواند روی تصمیم خرید آن ها تأثیر مثبت یا منفی بگذارد. بنابراین طراحی لوگو حرفه ای و جذاب یکی از عواملی است که می تواند مشتری شما را به خریدار تبدیل کند.

رنگ لوگو می تواند حس اعتماد و امنیت را به مشتری القا کند

اگر محصولی دارید که بازار هدف آن دختربچه ها هستند، آیا می توانید لوگویی با رنگ سیاه و تیره طراحی کنید و بعد انتظار داشته باشید که محصول شما را بخرند؟ قطعاً نه! همه چیز به این بستگی دارد که شما مخاطب هدفتان را به خوبی بشناسید. پس رنگ لوگوی شما هم یکی از فاکتورهای تأثیرگذار در افزایش فروش است.

طراحی لوگو حرفه ای برند شما را از رقبا متمایز می کند

اگر رستوران دارید، احتمالاً در اطراف شما تعدادی رستوران دیگر هم وجود دارد. اما در این بازار رقابت چطور می توانید مشتریان را به سمت خود جذب کنید ؟ لوگوی شما یکی از ابزارهایی است که می تواند به مشتریان نشان دهد چرا کسب و کار شما در بین سایر رقبا منحصربفرد است.

یک لوگو باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا در افزایش فروش موثر باشد؟

یک لوگو حرفه ای باید چند ویژگی مهم داشته باشد :

طراحی ساده و جذاب

سادگی همیشه زیباست! بنابراین اگر می خواهید یک لوگوی تأثیرگذار داشته باشید، باید مطمئن شوید که طراحی آن ساده، جذاب و متمایز باشد. به جرئت می توانیم بگوییم اولین چیزی که مشتری از برند شما در ذهن خود ثبت می کند، طراحی لوگوی شماست. یک لوگوی ساده و جذاب می تواند کسب و کار شما را از رقبا متمایز کند و به آن ظاهری قابل اعتماد و حرفه ای بدهد.

عناصر و اجزای مرتبط و هماهنگ

طراحی لوگو باید شامل نام شرکت و درصورت امکان یک تگ لاین (شعار برند) جذاب باشد. تگ لاین باید با کسب و کار شما مرتبط باشد و با هدف جذب مشتری نوشته شده باشد. اگر می خواهید تصویر هم در لوگوی خود بکار ببرید، عکسی انتخاب کنید که ساده و جذاب است، با مدل کسب و کار شما مرتبط است و برند شما را به درستی توصیف می کند.

به عنوان مثال ما این لوگو را برای یک فروشگاه دوچرخه طراحی کرده ایم. همانطور که می بینید تصویر و المان مرتبط با کسب و کار در این طراحی بکار رفته است :

طراحی لوگو فروشگاه دوچرخه امام داد

رنگ مناسب صنعت کسب و کار شما

یکی از مهمترین فاکتورها در طراحی لوگو حرفه ای انتخاب رنگ است. رنگ هایی را انتخاب کنید که در صنعت شما معروف هستند یا برای مدل کسب و کار شما مناسبند. لوگوی شما نه تنها در حالت رنگی باید خوب به نظر برسد، بلکه در فرمت سیاه و سفید هم باید به خوبی نمایش داده شود. طراحان حرفه ای لوگو معمولاً توصیه می کنند که بیشتر از دو رنگ در لوگوی خود استفاده نکنید.

قابلیت تغییر سایز

ممکن است مجبور شوید اندازه لوگوی خود را با توجه به هر شبکه اجتماعی که در آن فعالیت می کنید تغییر بدهید. در این صورت لوگوی شما نباید جذابیت و اثربخشی خود را از دست بدهد. بنابراین موقع طراحی به این نکته دقت کنید که لوگوی شما قابلیت تغییر اندازه را داشته باشد.

خوانایی فونت

فونتی که برای لوگو انتخاب می کنید باید خوانایی کافی داشته باشد. به این معنی که اگر شخصی برای اولین بار لوگوی شما را ببیند، کاملاً متوجه شود که چه چیزی نوشته شده است. اگر لوگوی شما خوانا باشد، به راحتی در ذهن مشتری ثبت می شود.

در نمونه لوگویی که در تصویر زیر می بینید، ما سعی کرده ایم اسم برند را بصورت جذاب و خوانا در طراحی لحاظ کنیم :

طراحی لوگو مشاور املاک

یک نکته قابل توجه!

اگر می خواهید یک طراحی لوگو حرفه ای برای کسب و کار خود داشته باشید، توصیه می کنیم به سراغ سایت های طراحی لوگو آنلاین یا برنامه های طراحی لوگو رایگان نروید. چون این سایت ها و برنامه ها تصاویر و المان های آماده ای دارند که ممکن است توسط افراد دیگر هم استفاده شده باشند و استفاده از آن ها می تواند به برند شما لطمه بزند. درعوض پیشنهاد ما این است که از یک طراح لوگو حرفه ای کمک بگیرید.

ما در تیم دیبا ارتباط خدمات طراحی لوگو هم داریم و به شما کمک می کنیم متمایز و حرفه ای باشید! برای اطلاعات بیشتر و دیدن نمونه کارها می توانید به صفحه طراحی لوگو در وب سایت ما مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
  1. هادی عظیمی

    سلام ممنون توضیحاتتون مختصر و مفید بود

    1. سوسن یزدان پناه

      ممنونیم از توجه و همراهی شما دوست عزیز 🙏

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.