قیمت طراحی گرافیکی چگونه سنجیده می شود ؟ و عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت

امیر شیخ زاده آموزش, بهینه سازی وبسایت 15 ژانویه 2019
قیمت طراحی گرافیکی چگونه سنجیده می شود ؟ و عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت

قیمت طراحی گرافیکی چگونه سنجیده می شود ؟

قیمت طراحی گرافیکی !! وقتی در عرض سه دقیقه یک طرح کشید و مبلغی بر ای آن خواست.مشتری با این قیمت گذاری مخالفت کرد و این قیمت‌ را برای سه دقیقه کار ،منصفانه ندانست.
طراح در پاسخ به او گفت :
این کار در واقع در سی سال و سه دقیقه انجام گرفته،سی سالی که به آموزش و پیشرفت فردی و تجربه اندوختن گذشت و تو ندیدی به اضافه‌ی این سه دقیقه که تو دیدی.

طراحان گیاه نیستند :

آیا می دانستید طراحان گیاه نیستن که با فتوسنتز زندگی کنند؟ 😀 . بله این گونه نادر نیز همانند دیگر افراد برای امرار معاش و گذران زندگی نیاز به پول دارند.

 

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت طراحی :

در نهایت هدف از این مقاله بررسی عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت گذاری طرح های گرافیکی است و بدیهی است عوامل دیگری نیز به جز موارد ذکر شده بر روی قیمت طراحی تاثیر بگذارد :

  1. تخصص

    طراح ابتدا بررسی می کند آیا تخصص کافی برا انجام پروژه طراحی را دارد یا خیر؟ اگر نیاز به صرف زمان و هزینه برای یادگیری چیزی که شما از او می خواهید داشته باشد قیمت پروژه شما بالا خواهد رفت. بنابراین، پیشنهاد ما این است که قبل از سپردن پروژه خود به یک طراح، میزان تخصص او و نمونه کارهای مرتبطش با پروژه خود را بررسی نمایید.

  2. منابع

    آیا افراد و متخصصین فعال در شرکت طراحی وقت کافی برای کار بر روی پروژه را دارند؟ آیا نیاز به استخدام افراد جدید برای کار بر روی پروژه هست؟ هزینه افزودن متخصص یا استفاده از منابع موجود چقدر است؟

  3. برنامه ریزی و بازه زمانی

    مدت زمان مورد نیاز برای انجام پروژه چقدر است؟ آیا متخصصین شرکت زمان کافی برا اتمام پروژه را دارند؟ زمان از جمله عواملی است که می تواند بر روی قیمت طراحی گرافیکی تاثیر مستقیم بگذارد. پس به دقت به بررسی این عامل بپردازید.

  4. کیفیت

    انتظارات مشتری برای پروژه چیست؟ آیا قبلا چیزی شبیه به این را انجام داده اید و مطمئن هستید که می توانید انتظارات مشتری را برآورده کنید؟ سطح کیفیت کار شما چقدر از رقبا بهتر است؟ تجربه کاری شما چقدر است؟ تجربه طراح نیز جزو عواملی است که مستقیما بر روی کیفیت محصول نهایی تاثیر می گذارد.

  5. هزینه های ریال

    برای تکمیل پروژه به چه مقدار منابع مالی نیاز دارید؟  الزامات مالی و تعهداتی که شما در معرض آن هستید چیست؟

یک شرکت طراحی بعد از بررسی عوامل داخلی، به بررسی عوامل خارجی برای ارائه قیمت به مشتری می پردازد :

  1. زمینه کار

    آیا خدماتی خاصی مورد نیاز است؟ بطور مثال، نظارت بر چاپ طرح گرافیکی یا درخواست طراحی در محل توسط مشتری. چه میزان تغییرات مورد نیاز است؟ چند نمونه باید ارائه شود ؟

  2. مشتری

    آیا لایه های مدیریتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند یا فقط یک تصمیم گیرنده وجود دارد؟ آیا قبلا با مشتری کار کرده اید؟ شناخت از مشتری باعث می شود زود به نتیجه نهایی در مورد طرح برسید! سعی کنید یک طراح خوب پیدا کنید و مدتی طولانی را با او به فعالیت بپردازید. این عامل می تواند در طولانی مدت هزینه طراحی های شما را پایین بیاورد.

  3. برنامه ریزی و بازه زمانی

    همان طور که در بخش عوامل داخلی گفته شد، مدیریت زمان یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت طراحی گرافیکی است. اینکه چقدر زمان برای اجرای پروژه ی شما تعیین می شود؟ آیا در صورت نیاز به تغییر بازه زمانی بیشتری در اختیار طراحی قرار می گیرد؟  پروژه های طراحی خود را به موقع به یک طراح خوب بسپارید و مدت زمان کافی برای اتمام پروژه به طراحی بدهید.

  4. همکاری

    مشتری چه مقدار در انجام کار مشارکت خواهد داشت؟ آیا مواد اولیه مثل طرح های خام توسط مشتری تامین خواهد شد؟ یا اینکه مشتری صرفا هزینه های جاری را پرداخت خواهد کرد؟

  5. عرضه و تقاضا

    آیا رقبای زیادی برای این انجام این پروژه در بازارکار وجود دارد؟

درنهایت، امیدواریم با درنظر گرفتن عوامل گفته شده تجربه خوبی از طراحی کسب کنید. در ادامه فایل تعرفه قیمت انجمن صنفی گرفیک ایران را نیز برایتان قرار دادیم. خوشحال میشیم نظراتتون رو با ما در میون بذارید ^-^

فایل تعرفه قیمت انجمن صنفی گرفیک ایران را نیز می تونید از لینک زیر دریافت کنید :

تعرفه قیمت سال 97 انجمن صنفی گرافیک ایران

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
  1. دکتر کیوان آقامحمدپور

    سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر
    کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه

    1. امیر شیخ زاده

      سلام مرسی لطف شما رو می رسونه

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.