نکات مهم طراحی لوگو

مهران مرزنگی وبلاگ 09 ژانویه 2021
نکات مهم  طراحی لوگو

امروزه افتتاح یک فروشگاه تجارت الکترونیکی و شروع فروش آنلاین بسیار آسان است. به لطف پیشرفت علم در این زمینه هر کسی می تواند یک فروشگاه راه اندازی کند . با این حال ، این مانع کم برای ورود به این معنی است که تجارت الکترونیکی بسیار رقابتی است ، بسیاری از مارک ها محصولات مشابه را با قیمت های مشابه می فروشند و از موضوعات مشابهی استفاده می کنند.

بنابراین ، در جهانی که همه به هم شبیه هستند ، چگونه از جمعیت متمایز می شوید؟ پاسخ کوتاه با ساخت یک برند تجاری منحصر به فرد است – و این روند با طراحی یک لوگو منحصر به فرد آغاز می شود.

با توجه به این نکته ، در اینجا نکاتی برای طراحی لوگو آورده شده است که مشتریان را به سمت شما سوق می دهد .

شماره 1: مخاطبان خود را بشناسید

قبل از اینکه حتی به فکر طراحی بیفتید ، بسیار مهم است که مخاطبان خود را جستجو کنید و بدانید وقتی به فروشگاه شما می روند ، به دنبال چه چیزی هستند. بنابراین ، اولین چیزی که باید به آن فکر کنید ، جایگاه ویژه شماست.

چه چیزی فروشگاه شما را از فروشندگان دیگری که محصولات مشابه ارائه می دهند متمایز می کند؟ چه جنبه هایی از آنچه ارائه می دهید بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد؟

لوگوها ویژگی های شخصیتی خاصی را به وجود می آورند که مشتریان شما با آنها ارتباط برقرار می کنند و یا از آنها جلوگیری می کنند. درک اینکه مشتری ایده آل فروشگاه شما چه کسی است ، به شما کمک می کند تا لوگویی طراحی کنید که مستقیماً با آنها صحبت کند.

به عنوان مثال ، طرح هایی که مورد پسند مهران 35 ساله با درآمد طبقه متوسط قرار می گیرند ، قرار نیست همان شخص 16 ساله  به نام سارا باشد که عاشق گروه های راک است و به مجموعه پوسترهای خود اضافه می کند.

بنابراین ، سعی کنید یک شخصیت از مشتری ایجاد کنید که بتوانید از آن به عنوان راهنما استفاده کنید. اگر قبلاً می دانید مشتریان شما چه کسانی هستند ، برخی از ویژگی ها و ویژگی های آنها (سن ، سرگرمی ها ، درآمد ، موقعیت جغرافیایی) را کنار بگذارید. و به این فکر کنید که نیاز شما چیست که محصولات شما آنها را برطرف کند.

اگر بخواهید لوگویی طراحی کنید که مخاطب هدف شما را به سمت فروشگاه شما بکشاند – و باعث جذب آنها شود ، همه این اطلاعات مهم است. همانطور که در حال ایجاد لوگو خود هستید ، باید از خود بپرسید مهران یا سارا یا هر کسی که هدف شما باشد چگونه به آنچه که می بینند پاسخ می دهند.

شماره 2: از یک نماد ساده استفاده کنید

برای کسانی که نمی دانند ، نماد لوگو شما نمادی است که می توانید بر اساس آن کل طرح لوگو خود را پایه گذاری کنید.اگرچه لوگو هایی وجود دارد که فقط مبتنی بر نام هستند ، به فروشندگان آنلاین توصیه می شود از نمادهایی استفاده کنند تا پیام های مربوط به فروشگاه شما را به مخاطبان خود منتقل کنند. (ببینید چرا نکته 1 اینقدر مهم بود؟)

از آنجا که لوگو شما در وهله اول در وب سایت شما قرار دارد ، بنابراین مهم است که نمادی را انتخاب کنید که به راحتی سایز آن تغییر کند و در صفحه خوب به نظر برسد. این بدان معناست که نماد شما نمی تواند خیلی دقیق باشد ، در غیر این صورت جزئیات از بین می روند .

روش های مختلفی برای انتخاب نماد برای فروشگاه شما وجود دارد. یک گزینه استفاده از نمایندگی واقعی فروشگاه یا نام تجاری خود برای تقویت شناخت برند است.مورد دیگر این است که نمادی از محصول پرفروش خود را انتخاب کنید. اگر فروشگاه شما در یک مورد خاص تخصص داشته باشد ، این می تواند به خوبی کار کند ، اما اگر شما در نهایت بخواهید انواع دیگر محصولات را گسترش دهید و در آن بگنجانید ، می تواند مارک تجاری شما را در پایین خط قرار دهد.

شما می توانید با یک شکل یا یک نماد انتزاعی شروع کنید که مجموعه ای از صفات احساسی را منتقل کند. به عنوان مثال ، مثلث هایی که در کنار آنها نشسته اند نشان دهنده حرکت و عمل هستند ، در حالی که دایره ها بسته به نحوه استفاده از آنها نشان دهنده همکاری ، رمز و راز و دوستی است.

نکات طراحی لوگو

شماره 3 :  رنگها را با معنی انتخاب کنید

مانند آیکون ها ، رنگ ها معانی مختلفی را به بینندگان خود منتقل می کنند. افراد وقتی به رنگهای مختلف نگاه می کنند احساسات خاصی را احساس می کنند که می تواند بر رفتار آنها تأثیر بگذارد.

به همین دلیل مهم است (واضح است) انتخاب رنگهایی که معنی درست دارند.

قبل از اینکه در رنگ و بوی رنگ بروید سعی کنید کمی در مورد روانشناسی رنگ یاد بگیرید. قرمز ، آبی ، زرد و سیاه / سفید محبوب ترین رنگ لوگو هستند ، اما ممکن است بخواهید یکی از آنها را با سایه ای منحصر به فرد ترکیب کنید تا لوگو خود را از نمایندگی سایر فروشگاه های آنلاین جدا کنید.

شما همچنین نباید بیش از حد از رنگ استفاده کنید. حداکثر به دو یا سه ترکیب رنگ پایبند باشید ، تا لوگویی ایجاد نکنید که بهم ریخته به نظر برسد و مخاطبان شما را تحت فشار قرار دهد. چندین ابزار طراحی گرافیک وجود دارد که بهترین ترکیبات رنگی را نشان می دهد.

شماره 4: با تایپوگرافی آزمایش کنید

قلم ها در لوگو شما نقش مهمی دارند ، به خصوص اگر رنگ های ملایم یا یک نماد ساده را انتخاب کرده باشید. هر قلم شخصیت خاص خود را دارد و قادر خواهد بود چیزی متفاوت با مشتریان بالقوه شما برقرار کند.

قبل از انجام کار ، از آزمایش فونت های مختلف نترسید. در حقیقت ، سعی کنید فونت های مختلف را در اندازه های مختلف در وب سایت خود آزمایش کنید. برای فونت لوگو شما مهم است که فونت نسخه وب سایت شما را تکمیل کند ، بنابراین فروشگاه شما مانند یک مارک تجاری منسجم به نظر می رسد.

و مهمتر از همه ، نوع لوگو شما باید به راحتی قابل خواندن باشد. هیچ طراحی بدتر از یک لوگو ناخوانا وجود ندارد. اگر مشتریان در درک آنچه می گوید مشکل داشته باشند نا امید می شوند.

شماره 5: گزینه های طراحی خود را بشناسید

روش های زیادی برای طراحی لوگو وجود دارد. روشی که انتخاب می کنید تا حد زیادی به بودجه شما بستگی دارد. با این حال ، بودجه نقش زیادی در طراحی نهایی دارد – این تفاوت بین داشتن یک لوگو شگفت انگیز و یک لوگو خوب است .اگر چند میلیون برای سرمایه گذاری در یک لوگو دارید ، می توانید یک طراح درجه یک را استخدام کنید ، بسیار شگفت آور است.

شماره 6 : برای موبایل بهینه سازی کنید

بیشتر خریداران آنلاین از تلفن های همراه خود برای جستجو ، مرور و خرید محصولات استفاده می کنند. اطمینان حاصل کنید که نشان تجاری شما برای تلفن های همراه با ظاهری مقیاس پذیر و قابل نمایش در صفحه موبایل بهینه شده است.

یک لوگو پاسخگو باعث ایجاد تجارب بهتر کاربر در سیستم عامل های مختلف می شود و از این رو طراوت برند را ارتقا می بخشد. به یاد داشته باشید هنگام بهینه سازی لوگو خود ، اندازه صفحه نمایش سایر دستگاه های دیجیتال مانند رایانه لوحی را در نظر بگیرید.

شماره 7 : با مد همراه باشید

قبل از پرداختن به هر ایده ، باید تحقیق کاملی در مورد روندهای مدرن در طراحی لوگو انجام دهید. به یاد داشته باشید ، لوگو شما نمایشی بی انتها از تجارت شما خواهد بود.

در حالت ایده آل ، شما می خواهید افراد فوراً با لوگوی شما ارتباط برقرار کنند.

زمان شروع طراحی لوگو

به یاد داشته باشید ، شما در حال ورود به دنیای رقابتی آنلاین هستید و بهترین راه برای تمایز یافتن از فروشگاه های دیگر داشتن یک برند قدرتمند است.

این نکات مربوط به طراحی لوگو را دنبال کنید تا لوگویی ایجاد کنید که به طور مداوم مخاطبان شما را به فروشگاه خود جذب کند. و از آزمایش آیکون ها ، رنگ ها و فونت های مختلف نترسید ، تا زمانی که ترکیبی مناسب برای ایجاد یک لوگو بی نظیر و به یاد ماندنی برای نام تجاری خود پیدا کنید.

یک لوگو داستان کسب و کار شما را روایت می کند ، و هویت برند شما و ایده های پشت محصولات شما را منتقل می کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.