اصول طراحی وب سایت

امیر شیخ زاده وبلاگ 14 دسامبر 2020
اصول طراحی وب سایت

طراحی وب سایت ایجاد یک نظم خلاقانه است، اما  قوانین و اصولی برای ایجاد یک وب سایت حرفه ای وجود دارد که شما باید به آن عمل کنید. دانستن این شیوه ها  به شما این امکان را خواهد داد که فرایند طراحی وب را درک کنید و به عنوان یک طراح وب سایت بهتر کار کنید.

در این مطلب، به اصول طراحی وب سایت برای ایجاد وب سایت های حرفه ای نگاهی می اندازیم. این قوانین کمک خواهد کرد که شرکتتان را توسعه دهید و با حضور آنلاین موثر و در صنعت خود اقتدار ایجاد کنید.

حتی اگر خودتان یک طراح وب سایت نیستید ، اطلاعات این مطلب به شما کمک خواهد کرد که بدانید هنگام ارزیابی طراحان وب سایت و توسعه دهندگان وب به دنبال چه چیزی باشید.

طراحی وب سایت یک کار مشارکتی است

اگر شما به دنبال طراحی وب سایت شرکتی ، طراحی وب سایت فروشگاهی یا یک سایت برای ایجاد کسب و کار جدید برای خود هستید, اول گام شما استخدام یک طراح وب سایت و یا یک آژانس طراحی وب سایت است. اگر شما هنوز تصمیم نگرفته اید، می توانید این مطالب ما را برای کمک به انتخاب یک آژانس طراحی وب سایت  را بخوانید.

این مهم است که درک کنیم که طراحی یک وب سایت یک فرایند مشارکتی است. به این معنی که اگر شما یک طراح وب سایت و یا یک شرکت طراحی وب سایت استخدام کنید، شما نیاز به همکاری نزدیک با آنها دارید.

برای ایجاد یک وب سایت موثر،طراح نیاز دارد سابقه شرکت شما، مدل کسب و کار، خدمات، فرایند، بازار هدف، نام تجاری، خیلی از موراد دیگر که از نظر شما بی اهمیت است را بداند. بدون این اطلاعات، و تجزیه و تحلیل آنها وب سایتی که بتواند برای کسب و کار شما نتایج تجاری ایجاد کند بسیار سخت خواهد بود.

یک طراح وب سایت یا آژانس طراحی از همان ابتدا شما را در جریان امور خواهد گذاشت و اطمینان حاصل خواهد کرد که تیم شما عضو فعال فرایند طراحی وب سایت باشد. در حالی که ممکن است درگیر نبودن در فرایند طراحی تا زمانی که طراحی نهایی آماده شود وسوسه انگیز باشد، این رویکرد تقریباً هرگز منجر به نتایج رضایت بخشی برای شما نمی شود.

ما در دیبا برای همکاری با مشتریان از یک ابزار مدیریت پروژه به نام  Trello استفاده می کنیم. Trello به عنوان یک پورتال پروژه عمل می کند, که در آن تمام اسناد, دارایی های خلاقانه, و تحویل در فرمت به سبک کانبان فعالیت میکند که باعث می شود پیگیری پروژه بدون راحتی انجام شود.

تعیین مخاطبان هدف برای وب سایت

هیچ طرح کاملی وجود ندارد. برای این که یک وب سایت محرک موثر برای رشد باشد، طراحی و محتوا باید متناسب با کاربران هدف باشد که منجر به بازدید و استفاده از وب سایت شود.

به عنوان یک قانون طراحی وب سایت، شما نباید  تا زمانی که درک محکمی از کاربران هدف نداشته باشید شروع به طراحی یک وب سایت کنید. این امر به ویژه در زمانی مهم است که یک شرکت در تلاش برای گسترش بازار هدف خود در جهت خاصی باشد.

توصیه می کنیم برای کمک به درک بهتر از نیازها و کسانی می خواهند از وب سایت شما بازدید کنند ،یک شخصیت خریدار ایجاد کنید.

شخصیت های خریدار شخصیت های داستانی هستند که نشان دهنده مخاطبان هدف اصلی یک کسب و کار هستند. ایجاد شخصیت شما را وادار می کند که در مورد بخش های عمده مخاطبان هدف شرکت تان به طور عمیق فکر کنید.

در هنگام طراحی یک وب سایت، این کار توسعه چیدمان های موثر  را آسان تر می کند که به شرکت شما در بهره وری کمک خواهد کرد.

نیازی نیست که ایجاد شخصیت خریدار پیچیده باشد. ما ابزار Hubspot Make My Persona را توصیه می کنیم که شما را در طول کل فرایند تولید شخصیت راهنمایی می کند.

تحقیق درمورد استراتژی بازاریابی دیجیتال رقبا

قبل از طراحی یک وب سایت، ضروری است درباره وب سایت های که در صنعت شما در حال فعالیت هستند تحقیق کنید. با مطالعه وب سایت های رقیب خود می توانید یک وب سایت کامل تر ایجاد کنید.

با به کار گیری این اصل طراحی وب سایت، با تحقیق در استراتژی بازاریابی دیجیتال رقبا ما یک گام بیشتر به سمت مشتریان خود بر میداریم. ما از ابزار بازاریابی دیجیتال برای دیدن کلمات کلیدی رتبه بندی رقبا ، منبع ترافیک، محبوب ترین محتوای آن ها، و حضور در رسانه های اجتماعی آن ها استفاده می کنیم.

با استفاده از این اطلاعات، ما می توانیم آنچه در حال حاضر در بازار کاربردی است و به بهبود مشتری ما کمک می کند را ببینیم. همچنین به ما کمک می کند بخش ها که رقابت بازاریابی دیجیتال کم است را شناسایی کرده و در آن بخش به فعالیت بپردازیم.

به طور کلی ، تحقیقات در مورد رقبا به ما کمک می کند تا یک وب سایت واقعا منحصر به فرد طراحی کنیم. همچنین به ما درک بهتری از استراتژی بازاریابی دیجیتال رقبای خود می دهد که مدت ها پس از اتمام پروژه طراحی وب سایت کاربردی خواهد بود.

توسعه استراتژی محتوا برای وب سایت

وقتی طراح وب سایت شما از یک قالب آماده برای ایجاد وب سایت استفاده می کند همیشه به نظر می رسد که کمبود های وجود دارد ؟

( همان طور که می بینید دیگر از لفظ طراحی در اینجا استفاده نکردیم و گفتیم ایجاد )

واقعیت این است که سازندگان وب سایت هایی مانند Wix و Squarespace یا آژانس های طراحی که از قالب های آماده استفاده می کنند در درک کامل از اصول طراحی وب سایت را ندارند، به دلیل که هیچ استراتژی محتوا برای ایجاد یک طراحی منسجم و سازمان یافته برای طراحی وب سایت ندارند.

توسعه یک استراتژی محتوا یکی از مهم ترین قوانین طراحی وب سایت است که اجازه می دهد تا طراحان وب برای طراحی یک وب سایت است که به طور موثر نشان می دهد کار مشتری، فیلم ها، مطالعات موردی، گواهی نامه ها، و وبلاگ برای تجربه کاربر لذت بخش است.

تدوین استراتژی محتوا یکی از مهمترین قوانین طراحی وب است که طراحان وب را قادر می سازد وب سایتی را طراحی کنند که به طور موثر  فیلم ها ، مطالعات ، توصیفات و وبلاگ را به یک تجربه کاربری لذت بخش برای مشتری تبدیل کنند.

با یک استراتژی محتوا، یک جریان منطقی از اطلاعات و محتوا برای وب سایت شما ایجاد می شود. که باعث می شود پیدا کردن آنچه که بازدید کنندگان به دنبال آن هستند آسان تر شود- صرف نظر از جایی که آنها در حال بازدید آن هستند.

 ایجاد Wireframes وب سایت

Wireframe ها یک بخش ضروری از فرایند طراحی وب سایت هستند. بدون wireframes، ایجاد یک وب سایت بسیار وقت گیر خواهد بود. همچنین مشتریان قادر نخواهند بود به اندازه کافی در این روند درگیر شود.

Wireframes به یک طراح وب این توانایی را می دهند که به سرعت یک طراحی را تست و چیدمان های مختلف را آزمایش کند. ما دوست داریم آنها را اول با قلم و کاغذ طراحی کنیم، و سپس با استفاده از یک ابزار مانند Adobe XD یا Figma به طراحی جان ببخشیم.

این ابزارهای wireframing برای طراحی یک وب سایت همکاری با مشتریان عالی هستند. ما می توانیم فایل را برای مشتری ارسال کنیم و آنها می توانند وارد شوند و بازخورد برای ما ارسال کنند. همچنین می توانیم آنها را به طور مستقیم ویرایش کنیم به جای آن که نیاز به عقب و جلو از طریق ایمیل یا جلسه حضوری داشته باشیم.

یک wireframe یکی از اصول طراحی وب سایت است که هرگز نباید فراموش شود. این پایه و اساس فرایند طراحی وب است و به مشتری اجازه می دهند تا وب سایت را مشاهده کند و قبل از اینکه هر کدی نوشته شود درخواست تغییرات کند.

طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو

این روزها نمی توان وب سایت را فقط برای افرادی که ار کامپیوترهای رومیزی استفاده می کنند طراحی کرد. جهان تغییر کرده است، و اکثریت مردم به احتمال زیاد از تلفن های همراه و تبلت های خود به وب سایت شما مراجعه خواهند کرد.

برای ایجاد یک وب سایت ریسپانسیو، شما قبلا باید یک استاد CSS می بودید. حتی در آن ایام، این یک فرایند بسیار وقت گیر برای رفتن از طریق هر عنصر به هر صفحه برای اطمینان از این که در انواع دستگاه های تلفن درست کار می کند بود.

این روزها ابزار های ، کتابخانه ها ، فریم ورک های  کار طراحی یک وب سایت برای دستگاه های متعدد را بسیار ساده تر کرده اند.

با این حال ، یک راه حل کامل برای قالب بندی درست  وجود ندارد. به همین دلیل است که ما استخدام پیشنهاد می کنیم از یک توسعه دهنده وب سایت کمک بگیرید.

استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS)

یک سیستم مدیریت محتوا به شما کمک خواهد کرد که یک وب سایت را سریع تر توسعه دهید، و در عین حال به عنوان بستری که در آن می توان محتوای وب سایت را ذخیره کرد ، نیز فعالیت کند.

یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس، و یا Drupal می تواند تمامی مطالب , تصاویر, فیلم ها, و محصولات ، نمونه کارها که به روز رسانی و ویرایش نیاز دارند را برای شما میسر کند.

یکی دیگر از دلایلی که ما استفاده از سیستم مدیریت محتوا برای پروژه های طراحی وب سایت را توصیه می کنیم این است که  باعث می شود به روز رسانی و مدیریت وب سایت برای مشتریان ممکن باشد، و در نتیجه در طول زمان پس انداز قابل توجهی داشته باشند.

اطمینان از بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو ( گوگل )

متاسفانه حتی بهترین وب سایت طراحی شده در جهان نمی تواند کار زیادی برای شرکت شما انجام دهند مگر کسی قادر به پیدا کردن آن باشد. به همین دلیل است که یکی از قوانین و اصول طراحی وب سایت ما این است که یک وب سایت باید برای جستجوگرها قبل از راه اندازی بهینه سازی شود.

برای دریافت رتبه بالاتر وب سایت جدید خود در گوگل، این مراحل را دنبال کنید:

  • مطمئن شوید که وب سایت شما  واکنشگرا است. گوگل هم اکنون نسخه تلفن همراه وب سایت شما را به طور دقیق بررسی می کند. وب سایت هایی که ریسپانسیو نیستند جریمه شده و به رتبه پایین تری کسب می کنند
  • سرعت وب سایت شما برای رتبه بندی خوب در گوگل حیاتی است. از ابزاری مانند Google PageSpeed Insights استفاده کنید تا ببینید سایت شما چقدر سریع است. این ابزار همچنین مناطقی که در آن وب سایت شما می تواند بهبود یابد را پیشنهاد می دهد.
  • نقشه سایت XML را به Google ارسال کنید. این در اصل یک فایل است که باعث می شود گوگل به راحتی وب سایت شما را کاوش کند. ابزارهای زیادی هستند که می توانند در ساخت یک نقشه سایت کامل به صورت رایگان به شما کمک کنند.
  • یک پروفایل Google My Business راه اندازی کنید. این کار باعث می شود کسب و کار شما برای مصرف کنندگان قانونی به نظر برسد و برای نمایش دادن رتبه جستجوی محلی به شما کمک می کند.
  • کلمه کلیدی بهینه سازی شده را در عنوان و توضیحات را بنویسید. عناوین تیترهای اولی هستند که در نتیجه جستجوی گوگل به نمایش گذاشته می شوند و توضیحات متا زیر آن قرار می گیرد. نوشتن عنوان و توضیحات مناسب کمک خواهد کرد کاربران را برای کلیک روی لینک شما تشویق کنید. از ابزاری مانند Yoast SEO برای ساده سازی این فرایند در وردپرس می توانید استفاده کنید.

لیست بالا موارد اصلی موتور های جستجو به ویژه گوگل برای کارکرد درست  یک وب سایت هستند.

با این حال با گذشت زمان، مهم ترین عامل اقتدار وب سایت برای جستجوگرها ایجاد محتوای با کیفیت بالا مانند های وبلاگ، فیلم ها، مقاله، و پادکست خواهد بود.

استفاده از دکمه های Call-to-Actions یا فراخوان

دکمه های CTA بخش ها در یک وب سایت هستند که یک کاربر برای تماس و یا دانلود یک قطعه از محتوا تشویق می کند.

باور کنید یا نه،استفاده درست از دکمه های فراخوان می تواند مشکل باشد و نیاز به آزمون و خطا زیادی دارد . در تست های بهینه سازی تبدیل، حتی تفاوت های اندک در یک دکمه CTA می تواند نتایج تبدیل متفاوت و فاحشی تولید کند.

به عنوان یک قانون عمومی طراحی وب سایت، دکمه های فراخوان باید کاملا قابل مشاهده باشد و توجه کاربر را جلب کند. محل آنها را در مناطق استراتژیک از وب سایت قرار دهید که کسی که به دنبال خرید یا درخواست یک محصول است بیشتر تشویق شود.

شما می توانید از CTAs برای انواع اقداماتی که می خواهید بازدید کننده در وب سایت شما انجام دهد استفاده کنید. لینک عمومی / مشاوره / دانلود محتوای که نیاز به یک ایمیل دارد. داشتن CTAs در نهایت به شما کمک خواهد کرد که ترافیک ورودی وب سایت را به فروش تبدیل کنید.

نتیجه

رعایت اصول طراحی وب سایت به شما اجازه داشتن یک وب سایت حرفه ای داد به شما اجازه خواهد داد که می تواند در بازدید کنندگان ایجاد اعتماد کند. یک وب گاه پایه و اساس استراتژی بازاریابی دیجیتال یک شرکت است. با ایجاد محتوا، شما می توانید اطمینان حاصل کنید که یک محرک رشد برای سال های آینده را دارید.

طراحی یک وب سایت حرفه ای را می توان با پیروی از شیوه های مشخص شده در این مطلب انجام داد. اگر شما علاقه مند به صحبت کردن با یک آژانس طراحی وب سایت با تجربه در مورد پروژه وب سایت خود هستید، با ما تماس بگیرید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.