پنج نکته برای انتخاب یک آژانس طراحی وب سایت

الناز مقیمی وبلاگ 11 سپتامبر 2019

خوب شما الان دارید دنبال جایی میگردید که در مورد انتخاب آژانس برای ساخت وب سایت جدید شرکت خودتون  سؤالاتتون رو بپرسید.

خوب حالا بیاین یکم راجبش صحبت کنیم ،همه اون  افرادی که انتخاب می کنید و باهاشون کار می‌کنید آدمای  مهمی هستند، درسته همه متخصصان  اونایی که تو کارشون خیلی هم حرفه ای هستن با هم برابر نیستن، همه فروشندگان برابر نیستند. وقتی  که یک آژانس جدید را برای همکاری با وب سایت جدید شرکت خودتون در نظر می گیرید باید پنج تا نکته ای که این پایین میخوایم راجبش صحبت کنیم رو در نظر بگیرید:

 

نکته 1: بررسی 3 الی 4 آژانس طراحی وب سایت

به یه شرکت همون اول کار زنگ میزنین، راجب کارش بهتون میگه وسوسه میشید و از کارشون خوشت میاد و یهو به خودتون میاین و می‌بینید دارید باهاش کار می‌کنید. ولی جدا انتخاب یه آژانس اونم فقط با یکی دوبار تلفن کردن و صحبت کردن خیلی هیجان انگیزه ولی شما هیچوقت این کار رو نکنید. وقتی تصمیم به انجام یه همچین کار بزرگی رو میگیرید حداقل سه، چهار جا صحبت کنید و اطلاعات کسب کنید.

 

؛  جدا انتخاب یه آژانس اونم فقط با یکی دوبار تلفن کردن و صحبت کردن خیلی هیجان انگیزه؛

 

زمان پاسخ‌دهی

یکی از مزایای مفید دریافت چندین پیشنهاد از چند آژانس اینه  که شما میتونید بفهمید که آژانس چه مدت طول می کشد تا کار شما رو انجام بده  و  هم اینکه بعد از استعلام اولیه اطلاعاتی که  شما  بهشون دادید و هم در کل مراحل فروش چقدر زمان میخواد صرف کنه. توجه داشته باشید که چه کسی به نظر شما به پروژه و کارتون  درگیر شده. آژانس های خوب می دونن که  با چه کسی می خوان کار کنند بنابراین یک پاسخ سریع از جانب اونا ممکنه که  نشانه خوبی از یک شروع کاری جدید  باشه.

 

هزینه ها

من می خواستم یه مقداری سرمایه گذاری در املاک و مستغلات انجام بدم و با گرفتن چندین برآورد قیمت تونستم خیلی زیاد تو پولم صرفه جویی کنم. من یک بار با یه لوله کشی برای تعویض لوله کشی صحبت کرده بودم اونم یه مبلغ گزافی رو برای تعویض لوله کشی ها  به من گفته بود. بعد با توجه به همین نکته یکم منتظر شدم که چند پیشنهاد دیگه هم بهم ارائه بشه آخر سر تو  تجزیه و تحلیل نهایی  من تونستم  یک شرکت بسیار معتبر با نصف قیمت پیدا کنم.

قیمت همه چیز نیست ولی داشتن یک وب سایت خوب گرونه. اما پیشنهادهای متعدد به شما این رو  امکان می ده  که پیشنهادات رو با همدیگه محک بزنید. حداقل اونموقع  شما می تونید بگید  که آیا فرضاً اون آژانس اولی سعی در کلاهبرداری با شما با یه  قیمت غیرواقعی و نجومی  داشته یا نه!

 

ارائه

وقتی شما  فقط با یک آژانس صحبت کردین ، مشاهدات و انتظارت اون  در مورد پروژه شما بسیار آسونه و توقع زیادی هم ندارین ولی در مقابل  صحبت با چندین شرکت افق دید شما رو  در مورد هر دو رویکرد و خدمات اضافی گسترش می ده که شاید شما در نظر نگرفته بودین یا حتی اصلا فکرشم نمی‌کردید.

 

وضوح

هیچ چیز بدتر از ارائه پیشنهاد شما با  یه قیمت نجومی و انجام دادن فقط یه سری جزئیات بسیار کم از جانب اونها نیست البتهه  آژانس های معتبر این کار را نمی کنن، آنها درک می کنن که باید جانب هر دو طرف رو بگیرن.  برای اینکه بتونید که خودتون یه برآورد کلی کنین باید اصلا با خودتون بشینید فکر کنید که چی میخواین، چی کار می‌خواین دقیقا بکنید و بعد پیش خودتون یه برآورد کلی بکنید تا ببینید که اصلا چه جوری میشه.

اون موقعی که دنبال یه آژانس طراحی وب برای وب سایت  خودتون دارید میگردین باید  مطمئن بشید که پیشنهاد آنها کامل هست  یا ممکنه که  به قدری ایده ها ناب و هیجان انگیز باشن که نتونید تسلیمشون بشید …. یا بدتر! بقدری بد باشن که پروژتون رو یک پروژه شکست خورده ببینید.

 

 

نکته 2: به فرآیند هر شرکتی نگاه کنید

هنگام صحبت با یک شرکت این نکات رو لحاظ کنید: آیا اونا کارشون سازمان یافته هستش؟ آیا آنها از ابزارهای مدرن مدیریت پروژه استفاده می کنن یا سیستم های اونا قدیمی و مال هزار سال پیشه؟ آیا اونا به گونه ای کار می کنن که به نظر می رسه و اون جوری که دارید می‌بینید هست یا نه، کلا همه چیز رو با جزئیات دقیق تر در نظر میگیرن یا نه؟

 

هروقت  که ما یه  چیزی میخریم بسیار آسونه که  بشینیم  و روی تجربه فروش تمرکز کنیم و در چشم انداز کاری که الان خودمون داریم روش کار می‌کنیم دور شیم  اما  واقعا این کالاها کجا هستند؟ نحوه عملکرد آژانس را امتحان کنید و بفهمید، یک شرکت خوب یک روند بالغ  و کامل رو داره – اونا  به یه سری مواردی فکر می کنند که می تونه باعث افت و  یا برجستگی  محصول بشه، در اینجا یه  لیستی از سؤالاتی که ممکنه  که در نظر داشته باشید که می تونید از یک شرکت طراحی وب بپرسید :

  • چه جوری میتونیمم تعیین کنیم که چه چیزی در توافقنامه ما وجود ندارد و کاستی داره؟
  • روند کلی که کار ما را باهاش انجام میدین  چیه دقیقا – مهم: با یک جواب مبهم  سوالتون رو حل و فصل نکنید. آژانس های خوب به روند کار خودشون ایمان  دارن وبه راحتی می‌تونن هر مرحله را به راحتی بیان کنند.
  • چجوری جدول زمانی کلی پروژه را مدیریت می کنید؟
  • ارتباطات در طول پروژه چجوری پیش میره؟
  • پس از تکمیل کار سایت،  وب سایت چگونه اداره می شود

 

بسیار آسونه که  بشینیم  و روی تجربه فروش تمرکز کنیم و در چشم انداز کاری که الان خودمون داریم روش کار می‌کنیم دور شیم

 

نکته 3: اگر اونا  همه کارها را انجام می دن ، اجرا کنید!

جمله ای تو طراحی وجود داره که میگه : که اگر همه چیز جسورانه باشه، هیچ چیز جسورانه نیست. بسیاری از آژانس ها افتخار می کن که می توانن همه کارها را انجام بدن ، اما این معمولاً نشانه عدم بلوغه تا بلوغ. در تجارت و به ویژه در کار نمایندگی ، مهمه  که بدونی که چه کاری رو داری واقعا انجام میدی نه اینکه چه کاری رو انجام نمیدی!

 

در جردن کرو ، ما باید این روند کشف رو طی کنیم تا مشخص کنیم چه چیزی ما را منحصر به فرد می کنه. شما به سادگی نمی تونید همه چیز را به خوبی انجام بدین ؛ مشاغل موفق این رو می دونن و می تونن در عمودی ها ، فناوری ها و انواع پروژه ها تفاوت هایی کسب کنند. به عنوان مثال ، در شرکت خودمون ، سالها پیش تصمیم گرفتیم كه فقط وردپرس رو انجام بدیم، تو زمان  خودش خیلی ترسناک بود چون ما شروع به دور زدن پروژه هایی کردیم که بتونن درآمد خوبی برای ما ایجاد کنند.

 

مشکل انجام همه کارها با هم  اینه که شما هرگز در واقع سرمایه های فکری برای خودتون  نمی سازید. اگر هر پروژه متفاوت است ، پس چه جوری  می تونید آنچه رو که در مورد آینده یاد می گیرید استفاده کنید؟ در اینجا ملاحظات مهم برای انتخاب آژانس برای پروژه وب بعدی شما ارائه شده است

 

فناوری: آیا آژانس در یک پلتفرم خاص تخصص دارد (آژانس ما روی توسعه سایت با وردپرس و PHP متمرکزه) ، یا این امکان وجود داره که پروژه من و فناوری مورد استفاده آنها بتونه  آزمایشی و خطرناک باشد؟

 

عمودی ها: آیا آژانس دارای بازارهای خاصی هست  (یعنی املاک و مستغلات یا مراقبت های بهداشتی) که در آن تخصص داشته باشه ؟ به همان روشی که تقویت فناوری می تونه  یک شرکت را تقویت کند ، بنابراین انتخاب برخی بازارها ناگزیر به ایجاد تخصص نیز خواهد شد.

 

انواع پروژه ها: آیا آژانس می دونه که نقطه شیرین آنها از نظر نوع پروژه هایی که انجام می دهند چیه؟ (یعنی وب سایت های توسعه برنامه یا بازاریابی). یا آیا اونها به سادگی پروژه ای را که می توانند در آن ببندند رو فقط انجام میدن؟

 

به طور خلاصه ، یک سؤال مهم برای پرسیدن آژانس وجود دارد: “روی چه نوع پروژه های کار نمی کنید؟”

 

 

نکته 4: برای گفتگو با منابع مطمئن شوید

 

خیلی راحت می توانید از این طریق رد بشید. کی واقعا وقت داره یا می خواد تا 1-2 ساعت تلفنی با کسی که باهاش کار میکنه صحبت داشته باشه؟ اما  اگر این تماس ها بتونه باعث صرفه جویی در وقت و سردرد و کوتاه کردن مسیر در آینده باشه  چی؟ هر آژانس می تونه این کارو بکنه ، اما مشتریان قبلی اونا چی  می گن؟

 

یک سؤال خوب برای پرسیدن از همون مشتری های قدیمی هست: “چگونه می توانید عملکرد کلی را با آژانس XYZ در مقیاس 1-10 ارزیابی کنید؟” (اعتراف میکنم که این سوال رو از یه جایی دزدیدم من وبعضی از این مطالب را از کتاب WHO- منبعی که ما استفاده می کنیم ، تطبیق می دهم. برای استخدام استعداد برتر در آژانس من). این سوال فوق العاده مفید است.جواب ها این جوری با این اعداد نشون دادهذمیشن: 6s و 7s خنثی است ، 8s خوب ، 9s و 10s اونی که شما به دنبالش هستید . حقیقت اینجاست که  اگر چندین منبع ارجاع داده شده با گفته های 9 و 10 دارید ، احتمالاً در طول پروژه خود برآمدگی های مداوم را تجربه خواهید کرد.

 

سعی کنید مشتریانی را در نمونه کارهای آژانس ها پیدا کنید که در تجارت شما مشابه باشد و درخواست کنید به طور خاص با آن مشتری صحبت کنید. فقط منابعی که خود شرکت به شما میگن رو قبول نکنید بلکه چند مورد رو خودتون انتخاب کنید و از مشتریانی که فکر می‌کنید سوگولی های شرکتن خودداری کنید.

 

در اینجا چند سوال هست  که می تونید  در طول مصاحبه های مرجع بپرسید:

  • در دوران تعامل با آژانس XYZ چه موارد مثبتی داشت؟
  • آژانس XYZ چه کاری بهتر می تواند انجام دهد؟
  • آیا برنامه ای برای ادامه کار با آژانس دارید؟
  • در مورد چالش و یا اتفاقاتی که در طول پروژه شما اتفاق افتاده و نحوه اداره آژانس با من صحبت می‌کنید؟

 

نکته 5: در انتخاب آژانس صبور باشید

 

بله ، صبر یک فضیلت و یک نکته مثبته.و در این حالت صبر می تونه تفاوت بین یک وب سایت ستاره ای یا یک اشتباه تاسف بار باشه. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردم ، وب سایت های خوب معمولاً پر هزینه هستند. اگر آنها به خوبی تیم های خودشون رو حقوقشان رو پرداخت نمی کنند و قیمت مناسب را شارژ نمی کنند ، آژانس چجوری می تونه استعداد برتر را استخدام کنه؟ شما نمی خواد خیلی سریع به جستجوی آژانس بپردازید و بعدا پشیمان بشین. تازه سوای بر این ممکنه شما  برای چند سال دیگه بودجه ای برای پروژه دیگری نداشته باشید.

 

برای اکثر مشاغل داشتن وب سایت  برای آنها واقعاً مهمه. برای اطمینان از اینکه در یک شرکت درست کار می کنید ، بهتر است یک جدول زمانی که قبلاً درست  شده باشه را تنظیم کنید. در پایان ، صبر و حوصله شما سود سهام پرداخت می کند چونکه شما به کالای بهتری دست می یابید … سه تخمین را بگیرید ، با نامزدهای خود درگیر شوید ، تکالیف خود را انجام دهید و صد البته، بله! صبور باشید.

 

 

سه تخمین را بگیرید ، با نامزدهای خود درگیر شوید ، تکالیف خود را انجام دهید و صد البته، بله! صبور باشید

 

نتیجه گیری

خوب ، من مطمئناً امیدوارم که این مقاله باعث ایجاد اعتماد به نفس برای  شما بشه. برای بسیاری از مشتری های ما می تونه تعداد زیادی از آژانس هایی که خودشون انتخاب می کنند ، کارامدباشه. اگر آنها یک آژانس بد را انتخاب کنند که در مورد آنها با مافوق همون شرکت صحبت کنن اما اگر آنها یک فروشگاه ستاره دار عالی پیدا کنند ، عملکرد آژانس بر مهارت های تصمیم گیری محتاطانه مدیر بازاریابی تأمل خواهد کرد.

 

هنگام جستجوی آژانس طراحی وب از این اصول استفاده کنید و در یافتن یک جای مطمئن مناسب نتیجه ای عالی  خواهید داشت

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.