تولید محتوا برای محصول

مهران مرزنگی بازاریابی محتوا, وبلاگ 25 دسامبر 2020
تولید محتوا برای محصول

ما این راهنمای دقیق را برای کمک به شما ارائه می دهیم ، در اینجا ، نکات مربوط به تولید محتوای محصول ، که گاها بهش محصول نویسی نیز می گن ، بهترین نمونه ها و اشتباهات رایج برای جلوگیری از آنها بیان خواهیم کرد.

توضیحات محصول چقدر مهم است؟

شرح و توضیح محصول خلاصه ویژگی ها و کاربرد های آن است که به صورت آنلاین فروخته می شود . هدف اصلی از توصیف محصول ، دادن اطلاعات کافی به مشتریان بالقوه برای ترغیب آنها به خرید است . شاید این سوال برای شما پیش بیاید که واقعا توصیف محصولات برای مشتریان آنلاین چقدر مهم است ، در جواب می توان گفت طبق بررسی های انجام شده توصیفات انجام شده در مورد محصول 82 درصد در تصمیم گیری مشتریان نقش داشته است ، که از نظر آماری رقم قابل توجهی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. و این مورد نیز از موارد مهمی است که گوگل در بحث سئو به آن توجه ویژه می نماید.

توصیف درخشان محصول که مشتری را مجبور به خرید می کند به دو مورد نیاز دارد:

1 – دانش و اطلاعات لازم برای دانستن آنچه برای خریداران ایجاد انگیزه می کند .

2 – مهارت در نوشتن توضیحات مناسب در مورد محصول

دانش مشتری یا خریدار از محصول مورد نظر نکته جذابی است که حتی باعث ایجاد انگیزه در سازنده محصول مورد نظر میکند.که باعث می شود شرکت مورد نظر در ارائه خدمات با دقت بیشتری عمل کند و روز به روز محصولات خود را ارتقا ببخشید .

از طرفی این دانش از طریق یک توضیح مناسب و دقیق از طرف ما در مورد محصول ایجاد می شود . پس نوشتن توضیحات مناسب در مورد یک محصول میتواند پیامد های باورنکردنی برای ما به وجود بیاورد.

وقتی این دو مورد بالا  را با هم ترکیب کنید ، نتیجه  می شود یک توصیف ساده ، کوتاه ، پر از مزایا و جذاب که خریدار و بیننده را مجاب به استفاده از آن محصول می کند .

نحوه تولید محتوای محصول چگونه است؟

ما در اینجا 6 نکته اساسی در مورد نوشتن تولید محتوا مناسب برای یک محصول را برای شما توضیح خواهیم داد .

استفاده از فرمول 5W

5W یک فرمول معمول برای نوشتن توصیفاتی است که پنج عنصر مهم را شامل می شود: چه کسی ، چه چیزی ، کجا ، چه زمانی و چرا. بسیاری از نویسندگان تجارت الکترونیکی از آن برای ایجاد الگوی توصیف محصول استفاده می کنند.

  1. کاربر مورد نظر این محصول چه کسی است؟ اگر مشتریان خود را بشناسید ، توصیف ویژگی ها به صورت مزایایی که آنها به دنبال آن هستند آسان تر خواهد بود.
  2. مشخصات محصول چیست؟ این جزئیات محصول مانند ویژگی ها ، مواد ، ابعاد فیزیکی و غیره است.
  3. مشتری از محصول در کجا استفاده می کند؟ آیا این محصول برای استفاده در اتومبیل در نظر گرفته شده است؟ خارج از منزل؟ در خانه؟
  4. مشتری شما چه زمانی باید از این محصول استفاده کند؟ آیا این یک محصول فصلی است؟ دستورالعمل های استفاده را ارائه دهید تا به مشتریان کمک کنید ارزش پول خود را برای مدت طولانی تری دریافت کنند .
  5. چرا محصول ما بهتر از رقبا است؟ این اطلاعات اختیاری اما مهمی است که فروشندگان آنلاین معمولاً برای اشاره به ویژگی های منحصر به فردی که محصول را از رقابت متمایز می کند  استفاده می کنند.

پس در حلت کلی 5 سوال اینجا مطرح است :

  1. کاربر مورد نظر این محصول کیست؟
  2. مشخصات محصول چیست؟
  3. مشتری از محصول در کجا استفاده می کند؟
  4. مشتری شما چه زمانی باید از این محصول استفاده کند؟
  5. چرا محصول بهتر از محصول رقبا است؟

مزایای محصول را توصیف کنید

بیشتر مشتری ها علاقه چندانی به ویژگی های محصول ندارند ، تنها چیزی که برای آنها حائز اهمیت است تاثیری است که محصول می تواند روی آنها بگذارد . هنگام نوشتن توضیحات محصول ، چند ویژگی اصلی را انتخاب کنید. سپس ، از خود بپرسید: این ویژگی چگونه زندگی مشتری من را بهتر می کند؟ این پاسخ به شما کمک می کند تا یک توصیف فریبنده تهیه کنید .

یک داستان تعریف کنید

داستان سرایی برای ایجاد یک نمای کلی جذاب از محصول کاربرد دارد زیرا باعث جلب توجه می شود و به تصور داشتن آن کالا کمک می کند. یک داستان خوب برای کمک به راهنمایی افراد برای خرید بسیار مهم است.

و اما نحوه نوشتن آن :

صحنه ای را تنظیم کنید که محصول بتواند زمینه سرگرم کننده ای را فراهم کند..

طوری داستان را انتخاب کنید که مشتری واقعا آن را احساس کند..

از زبان ساده و طبیعی و بدون جزئیات فنی استفاده کنید ..

در مورد روش هایی که مشتری جذب محصول شما شده است ایده پردازی کنید ..

برای مثال  ما برای تبلیغ یک محصول لبنی می نویسیم :

آیا می‌توانید در بازار محلی خود ماستی پیدا کنید که هم مزه خوبی داشته باشد و هم قیمت کمتری نسبت به این محصول داشته باشد؟ مطمئنا می‌توانید. اما این شرکت می‌خواهد شما را وسوسه کند تا این ماست را بخرید. برای این کار کمیاب بودن آن را به مشتری نشان می‌دهد «این پنیر فقط در یک دهکده کوچک از سویس یافت می‌شود!». نویسنده نحوه ساخت ماست را توضیح داده و طعم آن را طوری توصیف کرده که اشتهای خواننده باز شود و به عبارتی دهان او آب بیفتد. این داستان باعث می‌شود احساس کنید در حال خرید یک محصول خاص هستید، چیزی که در هر فروشگاهی نمی‌توان آن را پیدا کرد.

کوتاه ، مختصر ، ساده و جذاب باشد

توصیف خوب محصول  باید مختصر باشد زیرا مشتریان برای خواندن یک توضیح طولانی همیشه صبر و تحمل و حوصله ندارند .  یک راه برای کوتاه نگه داشتن آن ، استفاده از فقط یک جمله برای هر مزیت آن است .

امکان خواندن سریع توصیف محصول با ترفندهایی در نگارش

هنگام نوشتن محتوا برای وب، همیشه باید فرمت متن را با توجه به نحوه خواندن کاربران، شکل بدهید. استفاده از عناوین، لیست‌های نقطه‌ای، پاراگراف‌های کوتاه و تصاویر زیاد، از جمله مشخصه‌هایی هستند که خواندن را برای مشتری در یک فروشگاه آنلاین ساده‌تر می‌کنند. شاید این توصیه را شنیده باشید که از واژه‌های قدرتی یا صفات عالی استفاده کنید. اما بهترین کار این است که از زبان طبیعی و مورد استفاده مردم برای نوشتن، بهره بگیرید.

اضافه کردن قسمت نظرات مشتریان و مقبولیت اجتماعی محصول

بسیاری از مشتریان به جای خواندن توضیحات در مورد محصول بلافاصله به این قسمت رجوع کرده و نظرات دیگران در مورد این محصول را جویا خواهند شد. پس نتیجه میگیریم این قسمت هم یکی از مهمترین قسمت هایی است که حتماً باید مد نظر داشته باشید. خیلی از سایتا ابتدا نظرات مردم را در بالای صفحه ی خود قرار می دهند تا بتوانند اول از رضایت محصول توسط دیگر افراد اطمینان حاصل کنند و با خیال راحت قسمت های بعدی در مورد محصول را مطالعه کنند .

نکته پایانی تولید محتوای محصول

توضیحات محصول باعث فروش می شود زیرا مشتریان به آنها نیاز دارند. برای اینکه توضیحات شما به فروش شما کمک کند ، نکات مندرج در این راهنما را دنبال کنید – آنها نوشتن را واضح ، متمرکز بر مشتری و جذاب می کنند . اما در اینجا متوقف نشو! با عکاسی خیره کننده از محصول ، فروشگاه تجارت الکترونیک خود را حتی بهتر کنید. تصاویر به همان اندازه توصیفات مهم هستند ، بنابراین انجام سرمایه گذاری مناسب در هر دو موردی است که فروشگاه های آنلاین موفق باید در اولویت قرار دادن آن تلاش کنند.

لازم به ذکر است یکی از خدمات ما در دیبا ارتباط تولید محتوا می باشد در صورتی که وقت کافی برای تولید محتوا برای محصول یا محصولات خود ندارید با کمال میل آماده انجام پروژه شما هستیم

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.