سئو کپی رایتینگ

مهران مرزنگی بازاریابی محتوا, وبلاگ 03 ژانویه 2021
سئو کپی رایتینگ

سئو کپی رایتینگ یکی از مواردی هست که از اهمیت ویژه ای برای کسب رتبه یک در گوگل و همچنین افزایش نرخ تبدیل دارد. ما در این مقاله صفر تا صد سئو کپی رایتینگ را به شما آموزش می دهیم.

سئو کپی رایتینگ چیست؟

سئو کپی رایتینگ روشی برای تولید محتوای بهینه شده با کلمات کلیدی است که برای جلب نظر کاربران و الگوریتم های موتور جستجو طراحی شده است . در واقع روشی است که کاربر نهایی یا مخاطب را به خرید محصول ( عضویت در سایت، ثبت نام در خبرنامه ) و یا انجام عملی خاص که به شما منفعت می رساند ترغیب کند . این محتوا باید به گونه ای باشد که افراد بتوانند به راحتی آن را به اشتراک بگذارند یا لینک دهی کنند .

اگر شما بخواهید مطالب ارائه شده را فقط برای خوانندگان معمولی ارائه بدهید به این روش نیازیی نخواهید داشت و سایت شما زیاد در معرض دید نخواهد بود . اما روش های نوین سئو در سال 2021 ترکیبی از هر دو روش را می پسندد به طوری که باید در هر دو مورد به خوبی عمل کرد و تعادل را بین این دو ساختار حفظ نمود .

کپی رایتینگ چگونه به سئو کمک می کند ؟

در حقیقت ، نوشتن متن عالی می تواند مستقیماً به رتبه بندی بالاتر گوگل منجر شود . این متن راهنمای کامل برای تولید محتوا در زمینه  شما را در روند تحقیق کلمات کلیدی و در سه مرحله راهنمایی می کند. همچنین به شما کمک می کند تا مقالات خواندنی و سئو دوستانه مورد نیاز وب سایت خود را بنویسید! و در آخر ،ما در مورد نوشتن محتوا برای سایت های بین المللی ، و چالش های همراه با آن ، بینشی ارائه خواهیم داد .

نوشتن مطالب سئو و سئو کپی رایتینگ

هدف اصلی ما باید ساخت و نگهداری بهترین وب سایت ممکن باشد. اگر وب سایت شما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد ، رتبه بندی در Google به طور خودکار انجام می شود. دلیل آن: گوگل می خواهد به مشتریان خود آنچه را می خواهند ارائه دهد. ماموریت آنها این است: تمام اطلاعات جهان را نمایه سازی کرده و در دسترس جهانی قرار دهند.

علاوه بر این ، البته گوگل می خواهد درآمد کسب کند ، آنها باید نتایج مورد نظر خود را به مردم نشان دهند – در غیر این صورت ، مردم دیگر از Google استفاده نمی کنند. بنابراین ، می توانیم توافق کنیم که گوگل می خواهد بهترین نتایج را به مردم نشان دهد. اگر وب سایت شما در بازار تخصصی شما بهترین است ، گوگل می خواهد آن را در نتایج بالاترین رتبه قرار دهد . SEO جامع یک استراتژی بازاریابی میان رشته ای با هدف ایجاد بهترین وب سایت در یک بازار خاص است. برای انجام این کار ، طراحی فنی وب سایت شما باید عالی باشد ، UX وب سایت شما بدون نقص باشد و تمام جنبه های امنیتی را پوشش دهد.

با این حال مهمترین نکته این است که محتوای وب سایت شما باید به خوبی نوشته شده و مخاطبانی باشد که از وب سایت شما استفاده می کنند. این رویکرد به مهارت های نوشتاری پیشرفته SEO نیاز دارد .

بهترین نسخه را بنویسید

برای اطمینان از بهترین وب سایت در بخش شما ، متن در وب سایت های شما باید زیبا و آسان خوانده شود. بدون هیچ گونه امتیاز در کیفیت محتوای خود ، باید متن خود را متناسب با خواسته های خاص موتورهای جستجو تدوین و تنظیم کنید. روند نوشتن مطالب SEO بسیار شبیه فرآیند نوشتن هر چیز دیگری است ، بنابراین کار سختی است و به طور حتم برخی از ما استعداد نوشتاری بیشتری نسبت به دیگران داریم. متأسفانه ، همه ما نمی توانیم ارنست همینگوی باشیم ، اما با کمی آموزش ، هر کسی باید بتواند نسخه بهینه سئو را بنویسد.

قبل از نوشتن: همیشه با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع کنید

اولین قدم سئو کپی رایتینگ ارتباط چندانی با نوشتن ندارد. ابتدا باید تصمیم بگیرید در مورد چه چیزی بنویسید. برای کدام موضوعات می خواهید پیدا شود؟ شما باید از کلمات کلیدی مورد نظر برای رتبه بندی در کپی خود استفاده کنید ، بنابراین اولین مرحله نوشتن سئو SEO تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. تحقیق کلمات کلیدی همان کاری است که شما برای لیست کردن کلمات کلیدی و عبارات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید ، انجام می دهید .

تحقیق مناسب کلمات کلیدی شامل این سه مرحله است:

1- یک متن در مورد اهداف خود بیان کنید :

قبل از شروع تحقیق واقعی کلمات کلیدی ، باید در مورد متن اهداف و انگیزه های  خود فکر کنید. این همان چیزی است که باعث می شود شما از جمع متمایز شوید. هنگام تنظیم این بیانیه باید سوالاتی از جمله: شما کی هستید و وبلاگ شما در مورد چیست؟ چه چیزی آن را منحصر به فرد می کند؟ وقت خود را صرف فرمول بندی و نوشتن این متن کنید.

2 – لیستی از کلمات کلیدی مرتبط تهیه کنید :

هنگامی که بیانیه روشنی را تنظیم کردید ، می توانید لیستی از تمام عبارات جستجو (کلمات کلیدی) را که می خواهید وب سایت شما برای آن پیدا شود شروع کنید. پس از روشن شدن ماموریت خود ، در تهیه اصطلاحات جستجو که برای بازار طاقچه ها و امتیازات فروش منحصر به فرد شما اعمال می شوند ، کمی مشکل خواهید داشت. برای رسیدن به اصطلاحات خوب ، واقعاً باید وارد سر مخاطبان خود شوید.

چگونه احتمالاً شما را پیدا می کنند؟ آنها چه چیزی را در Google جستجو می کنند؟

در پایان تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود ، باید لیستی از تمام عبارات جستجوی مرتبطی را که ممکن است مردم استفاده کنند داشته باشید. همچنین ، به ترکیبات و تغییرات این اصطلاحات فکر کنید. چند ابزار وجود دارد که می تواند تحقیق کلمات کلیدی را آسان کند. در نهایت ، شما باید یک نمای کلی مفید داشته باشید ، که کمک بزرگی در روند نوشتن سئو سایت شما خواهد بود. به شما کمک می کند تا جدول کلمات کلیدی خود را برای جمع بندی اطلاعات ایجاد کنید. سعی کنید ترکیبات کلمات کلیدی را نیز بیابید ، سپس کلمات کلیدی را با اولویت بندی مرتب کنید.

کدام یک از این کلمات کلیدی برای رتبه بندی و نزدیک بودن به بیانیه ماموریت شما مهم هستند و کدام یک کمتر؟

هنگام انتخاب اینکه کدام یک از کلمات کلیدی را ابتدا حل کنید ، باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که احتمال رتبه بندی صفحات شما برای آن کلمه کلیدی خاص چقدر است. در بسیاری از موارد ، تمرکز بر روی کلمات کلیدی با محبوبیت کمتر و رقابتی تر ، می تواند در ابتدا یک استراتژی خوب باشد.

3 – به قصد جستجو نگاه کنید :

امروزه ، استراتژی های جستجوگرها باید تا حد زیادی پیرامون پاسخ دادن به سوالات مردم باشد. هر وقت کسی یک کلمه یا عبارت را وارد یک موتور جستجو می کند ، در جستجوی آن کلمات کلیدی که بیشتر مورد سوال مردم واقع شده است را نشان می دهد .

4 – نوع جستجوگر در اینترنت می توانیم داشته باشیم :

قصد اطلاعاتی: یافتن اطلاعات در مورد یک موضوع خاص.

قصد پیمایش: دسترسی به وب سایت خاصی با وارد کردن اصطلاح در موتور جستجو.

قصد تجاری: به زودی خریدن چیزی و انجام تحقیقات قبل از خرید.

قصد معامله ای: خریدن چیزی بعد از جستجوی اهداف تجاری آنها.

می توانید با استفاده از نتایج جستجو متوجه شوید که کدام نیت برای کلمات کلیدی شما اعمال می شود و محتوای عالی متناسب با این هدف ایجاد کنید. اینکه شما چه هدفی را هدف قرار داده اید باید بر سبک نوشتاری شما نیز تأثیر بگذارد .

صفحات فرود را برای جستجوگران ایجاد کنید

مرحله آخر تحقیق در مورد کلمات کلیدی ایجاد پست ها یا صفحات عالی برای کلمات کلیدی مورد نظر برای یافتن است. این محتوا باید به گونه ای تنظیم شود که بازدیدکنندگانی که وبلاگ شما را از طریق یک کلمه کلیدی خاص پیدا کرده اند ، جلب کند. این می تواند یک صفحه اختصاصی یا یک پست وبلاگ بهینه شده برای یک کلمه کلیدی خاص باشد. اطمینان حاصل کنید که بازدید کنندگان شما می توانند از آنجا وبلاگ شما را پیمایش کنند ، از فهرست یا پیوندهای داخلی استفاده کنید. و مطمئن شوید که برای هر کلمه کلیدی مرتبطی که ارائه می دهید یک صفحه داشته باشید.

اگر قالب مناسبی برای این نوع پست ها یا صفحه ها پیدا کرده اید ، می توانید از Yoast Duplicate Post  برای استفاده از آن قالب برای صفحات مشابه استفاده کنید. با استفاده از آن ، می توانید پستی را شبیه سازی کنید و به راحتی آن را با محتوای مربوط به صفحه خود پر کنید.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی شما ایده خوبی درباره اینکه در مورد چه چیزی وبلاگ می نویسید می دهد. سپس ، باید قفل محتوا را در مورد یک کلمه خاص باز کنید. هر چند یک کلمه موضوع نیست. در کنار یک کلمه کلیدی (یا عبارت کلیدی) ، به یک زاویه ، یک داستان خاص در اطراف آن کلمه کلیدی احتیاج دارید.

سه مرحله سئو کپی رایتینگ

مراحل سئو کپی رایتینگ

هنگامی که درباره موضوعی یا داستانی تصمیم گرفتید که بنویسید ، نوشتن مطالب واقعی در زمینه SEO آغاز می شود! فرآیند نوشتن سئو شامل سه مرحله است: تهیه ، نوشتن و اصلاح (یا ویرایش).

مرحله 1 سئو کپی رایتینگ: آماده سازی متن

اولین مرحله از فرآیند سئو کپی رایتینگ برنامه ریزی است. قبل از اینکه قلم را روی کاغذ (یا انگشتان روی صفحه کلید) بگذارید ، کمی وقت بگذارید و به آنچه می خواهید بنویسید فکر کنید. اکنون موضوعی در ذهن شما خواهد بود ، اما قبل از شروع به نوشتن ، باید به سوالات زیر نیز پاسخ های واضحی داشته باشید:

هدف مقاله شما چیست؟ چرا می نویسید؟ شما می خواهید به چه جیزی برسید؟

پیام اصلی پست شما چیست؟ سوال اصلی که می خواهید پاسخ دهید چیست؟

مخاطب شما کیست؟ آنها به دنبال چه می گردند؟

برای نوشتن قطعه خود به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

اطلاعات خود را به چه ترتیب ارائه می دهید؟ ساختار مقاله شما چگونه خواهد بود؟

هدف متن و جستجوی شما

اولین سوال در لیست این است: هدف مقاله شما چیست. مهم است که از قبل به آن فکر کنید زیرا این امر بر نحوه نوشتن مقاله خود تأثیر می گذارد. آیا می خواهید به کاربران اطلاع دهید؟ یا آنها را ترغیب کنید که در سایت شما کاری انجام دهند؟ مرحله آماده سازی همچنین زمانی است که شما باید قصد بازدید کننده خود را در نظر بگیرید.

در هر صورت ، شما باید قبل از شروع به نوشتن ، به نیت کاربر خود فکر کنید ، فقط به این دلیل که یک متن آموزنده متفاوت از متن متقاعد کننده نوشته شده است. زبانی که هنگام تولید محتوای آموزنده استفاده خواهید کرد باید واضح و متمرکز باشد ، در حالی که زبان اقناعی معمولاً بسیار مثبت خواهد بود و تمرکز بیشتری روی خواننده خواهد داشت. و متن های سرگرم کننده تمایل دارند از زبان غیر رسمی ، بازی با کلمات یا اغراق بیشتر استفاده کنند.

ساختار متن

یکی از عناصر مهم برنامه ریزی مقاله شما ، تنظیم ساختار آن است. ساختار متن در سایت شما برای سئو کپی رایتینگ حیاتی است. اگر محتوای شما ساختار واضحی دارد ، شانس بیشتری برای رتبه بندی خوب در Google دارید.

واقعاً سودآور است که قبل از شروع کار ، به ساختار قطعه خود فکر کنید. از آنجا که ساختار اسکلت متن شماست: به خواننده کمک می کند تا نکات اصلی مقاله را درک کند.

پست ها و صفحات با ساختار مشخص نیز منجر به تبدیل بالاتر در وب سایت شما می شود. اگر بازدیدکنندگان پیام شما را به درستی درک کنند ، شانس بیشتری دارید که محصولات شما را خریداری کنند یا به وب سایت شما بازگردند.

مرحله 2 سئو کپی رایتینگ: نوشتن خود متن

اکنون می توانید روند نوشتن SEO واقعی را شروع کنید! این تنها حدود 20٪ از کل زمان صرف مقاله شما را می گیرد.

مهمترین نکته برای این مرحله از سئو کپی رایتینگ ، فقط نوشتن است. مردم اغلب در بیان جمله اول مشکل دارند. اما ، در این مرحله می توانید از نوشتن آن پاراگراف اول صرف نظر کنید. فقط دو کلمه را با اشاره به محتوایی که پاراگراف اول شما باید در آن قرار دهید ، کنار بگذارید و نوشتن پاراگراف دوم را شروع کنید. هنگامی که بدن اصلی پست خود را جستجو کردید ، نوشتن شروع و پایان آن راحت تر است.اگر یک جمله از نظر دستوری درست نیست یا ناخوشایند به نظر می رسد ، فقط ادامه دهید و هنوز نگران آن نباشید. می توانید این موارد را در مرحله بعدی ، یعنی ویرایش ، دوباره بنویسید. در مرحله نوشتن ، مهم است که در جریان نوشتن باقی بمانید.

به ساختار متن خود پایبند باشید

هنگام نوشتن ، از ساختاری که در مرحله آماده سازی ایجاد کرده اید به عنوان طرح کلی استفاده کنید و پاراگراف ها را مطابق با آن طرح بنویسید. اطمینان حاصل کنید که پاراگرافهای واضحی را می نویسید. هر پاراگراف را با مهمترین جمله شروع کنید ، سپس آن را توضیح دهید یا به تفصیل توضیح دهید. خوانندگان شما فقط با خواندن اولین جملات پاراگراف های شما می توانند مهمترین مطالب مقاله شما را درک کنند .

اطمینان حاصل کنید که متن شما قابل خواندن است

خواندن از صفحه سخت است ، بنابراین اگر می خواهید خوانندگان کل پست وبلاگ شما را بخوانند ، باید خواندن آن را آسان کنید. ارسال هایی که خوب خوانده می شوند و به راحتی قابل خواندن هستند ، منجر به بازگشت بازدیدکننده بیشتر و نرخ تبدیل بالاتر می شود. از همه مهمتر ، اطمینان حاصل کنید که متن شما برای مخاطبانی که برای آنها می نویسید مناسب باشد.

چند روش برای بهبود سبک نوشتاری خود

برخی از افراد نویسندگان طبیعی هستند و برای نوشتن سئو سایت خود به هیچ نکته ای نیاز ندارند – آنها قادر هستند در عرض چند دقیقه مقاله جذاب ، سرگرم کننده و خواندنی بنویسند. دیگران فاقد این مهارت هستند. اما ، گرچه نوشتن جذاب امری استعدادی است ، اما تمرین مطمئناً کمک می کند! بیایید به چند نکته برای بهبود سبک نوشتن و همچنین دو سبک نوشتن برای آزمایش بپردازیم.

زیاد بخوانید

اگر می خواهید یک سبک نوشتاری جذاب ایجاد کنید ، واقعاً  خواندن زیاد کمک می کند. خواندن (رمان ها ، وبلاگ ها ، مجلات ، هر چیز دیگری) به شما الهام می دهد که مقالات عالی خود را بنویسید. این به شما می آموزد که چگونه دیگران جملات خود را شکل می دهند و پاراگراف های خود را می سازند. این به شما می آموزد که چگونه از شوخ طبعی استفاده کنید و چگونه با زبان بازی کنید. بعلاوه ، به شما امکان می دهد تا در مورد آنچه که یک مقاله را به خوبی خوانا می کند آشنا شوید. اگر نکات بیشتری در مورد چگونگی توسعه سبک نوشتن خود می خواهید ، پست وبلاگ ما را در مورد چگونگی دستیابی به یک سبک نوشتاری جذاب بخوانید.

سبک هرم وارونه

هرم وارونه که به عنوان یک سبک نوشتاری معروف در روزنامه نگاری شناخته می شود ، به این معنی است که شما مهمترین اطلاعات خود را در ابتدا قرار می دهید. شما نکته اصلی خود را در نیمه راه پاراگراف سوم دفن نمی کنید ، اما داستان کامل را در پاراگراف اول بگویید. البته می توانید در پاراگراف های زیر توضیح بیشتری دهید. اما پیام اصلی خود را بلافاصله دریافت می کنید. این سبک نوشتن برای برخی از انواع مقالات کاملاً خوب است.

قصه گویی

همه داستان خوب را دوست دارند و احتمالاً اکثر مردم نیز می توانند داستان خوبی را تعریف کنند ، مخصوصاً از تجربه شخصی.

 خبر عالی: شما می توانید از قدرت داستان ها در کپی SEO خود استفاده کنید! این که در پست های وبلاگ باشد یا در صفحات محصول ، شامل یک داستان (مربوط) در جذب علاقه خواننده شما بسیار کمک خواهد کرد. داستان ها می توانند وضوح بیشتری ارائه دهند و حتی می توانند به خوانندگان شما کمک کنند تا راحت شما را به یاد بیاورند.

هر از گاهی استراحت کنید

نوشتن مطالب SEO می تواند یک روند کاملاً شدید باشد. اگر برای مدت طولانی بنویسید ، متوجه می شوید که تمرکز کار سخت تر می شود. مدت زمان دقیق ، برای هر فرد متفاوت خواهد بود. اگر فهمیدید که ذهن شما شروع به پرسه زدن کرده است ، وقت آن است که کمی استراحت کنید.

به صورت شخصی ، نمی توان همزمان بیش از 20 دقیقه نوشت. اما صادقانه بگویم ، طول توجه من بسیار کوتاه است.

مرحله 3 سئو کپی رایتینگ :  ویرایش متن

پس از پایان نگارش مقاله خود ، اولین پیش نویس مقاله خود را خواهید داشت. این اولین پیش نویس چیزی است که در مرحله آخر نوشتن پیشرفت خواهید کرد. مرحله آخر هنوز هم خیلی وقت خواهد برد.شما باید پست خود را بخوانید و دوباره بخوانید و دوباره بخوانید و جملات ناجور ، عبارات نامشخص و ساختارهای پارامترهای بهم ریخته را اصلاح کنید. در اینجا پنج مرحله وجود دارد که باید برای ویرایش کامل مقاله خود انجام دهید.

مرحله 1: آرام بخوانید (و با صدای بلند)

می توانید این مرحله را با آهسته خواندن قطعه خود شروع کنید (و حتی با صدای بلند ، این واقعا می تواند کمک کند). هر جمله باید از نظر دستوری صحیح باشد و هجی آن بدون نقص باشد. شما باید نسبت به کار خود بسیار انتقاد کنید.

مرحله 2: روی جملات تمرکز کنید

با اطمینان از صحت هر جمله شروع کنید. بر روی هجی کلمات تمرکز کنید و فرمولهای ناجور را دوباره بیان کنید. اطمینان حاصل کنید که جملات از نظر دستوری صحیح هستند و قابلیت خواندن را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که جملات شما خیلی طولانی نیستند.

مرحله 3: بر پاراگرافها تمرکز کنید

اگر تمام جملات یک پاراگراف تأیید شده است ، ساختار آن را بررسی کرده و بر روی جمله اول آن تمرکز کنید. آیا آن جمله اصلی اولین چیزی است که شما می خواهید در آن پاراگراف خاص بگویید؟ آیا جملات داخل یک پاراگراف به ترتیب منطقی ارائه شده اند؟ آیا برای واضح ساختن ارتباط بین جملات از واژه های انتقالی استفاده می کنید؟

مرحله 4: ساختار متن را بررسی کنید

بررسی کنید آیا ساختار بین پاراگراف ها روشن است یا خیر. مباحث مقاله شما به ترتیب منطقی ارائه شده است یا لازم است برخی تغییرات را اعمال کنید؟

همچنین باید عنوان و زیرعنوان خود را بررسی کنید. مطمئن شوید که کلمه کلیدی تمرکز شما در یکی از آن عناوین و زیرعنوان ها باشد. اما به همان اندازه مهم ، اطمینان حاصل کنید که عناوین به خوانندگان شما کمک می کنند ساختار متن شما را درک کنند.

مرحله 5: بازخورد بخواهید

آخرین مرحله در فرآیند نوشتن مطالب SEO ، دریافت بازخورد است. پس از ویرایش متن خود ، باید از افراد بازخورد بخواهید . همه پست هایی که می نویسیم توسط حداقل دو نفر از همکاران ما قبل از انتشار آنها خوانده می شوند. بازخورد دیدگاه شخص دیگری غیر از نویسنده را امکان پذیر می کند و تقریباً همیشه منجر به پیشرفتهای گسترده ای در پست می شود.

« امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. با ما در مقالات بعدی همراه باشید و نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را حتما با ما به اشتراک بگذارید »

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.