طراحی فروشگاه آنلاین با ووکامرس

امیر شیخ زاده وبلاگ 21 فوریه 2021
طراحی فروشگاه آنلاین با ووکامرس

امروزه دیگر داشتن یک فروشگاه آنلاین، یک انتخاب نیست، بلکه یکی از الزامات کسب و کار است. به دلیل دیجیتالی شدن روند زندگی، اگر می‌خواهید از رقبا عقب نمانید دیر یا زود باید به فکر ایجاد یک فروشگاه آنلاین باشید. اما این کار را چطور انجام دهیم و آیا به دانش تخصصی نیاز است؟ یکی از آسان‌ترین روش‌های طراحی فروشگاه آنلاین با ووکامرس است. ووکامرس یک بستر تجارت الکترونیکی رایگان، منبع باز و انعطاف پذیر است و اختیارات کاملی را برای صاحبان فروشگاه فراهم می‌کند. خوشبختانه نحوه کار با آن نیز بسیار راحت است که در این مقاله از دیبا ارتباط می‌خواهیم در این زمینه با شما صحبت کنیم.

فروشگاه اینترنتی ووکامرس

افزونه‌ ووکامرس

قبل از اینکه در مورد روش طراحی فروشگاه آنلاین با ووکامرس مطلع شوید بهتر است کمی در مورد ووکامرس بدانید. بیشتر شما از سیستم وردپرس برای مدیریت سایت استفاده می‌کنید و همانطور که می‌دانید، افزونه‌های مختلفی برای سادگی کار با این سیستم وجود دارد. ووکامرس یکی از این افزونه‌های محبوب است که می‌توانید از آن در محیط وردپرس استفاده کنید. برخی از دلایل محبوبیت این افزونه به شرح زیر اند:

  • قبل از هر چیز این افزونه رایگان است. این ویژگی برای آن دسته از فروشگاه‌هایی که تازه در آغاز کسب و کار هستند بسیار مفید است.
  • برای هر قالبی در وردپرس قابل اجرا است.
  • امکانات بسیار زیادی دارد.
  • نصب آن بسیار آسان و کار با آن نیز بسیار راحت است و شما می‌توانید بدون هیچ پس زمینه‌ای از آن استفاده کنید.

نحوه‌ی طراحی فروشگاه آنلاین با ووکامرس

پس از انجام کارهای اولیه از قبیل انتخاب هاست و تعیین نام دامنه و راه اندازی وردپرس، نوبت به نصب و استفاده از ووکامرس می‌رسد. افزونه‌ی ووکامرس را می‌توانید به صورت رایگان دانلود و نصب کنید. سپس نوبت به پیکربندی آن می‌رسد. برای آنکه بتوانید بهترین نتیجه را از طراحی فروشگاه آنلاین با ووکامرس بگیرید، باید آخرین نسخه‌ی آن را دانلود کنید. بعد از نصب این افزونه چندین برگه در اختیار شما قرار می‌گیرد که به مدیریت فروشگاه آنلاین شما کمک می‌کند:

  • برگه حساب کاربری: این برگه برای کاربران تعریف شده است که به کمک آن بتوانند خرید انجام دهند.
  • برگه سبد خرید: این در واقع همان برگه‌ای است که تمام کالاهایی که کاربران انتخاب می‌کنند در آن قرار می‌گیرد.
  • برگه صورتحساب: در واقع همان برگه‌ی اعلام هزینه و انتخاب مکان ارسال و … است.
  • برگه فروشگاه: در این برگه محصولات و خدمات به نمایش گذاشته می‌شوند.

تکمیل برگه‌ی فروشگاه و افزودن محصولات

در افزونه‌ی ووکامرس بخشی به نام محصولات وجود دارد که از طریق آن می‌توانید اقدام به ثبت محصولات، گذاشتن تصاویر و توضیحات نمایید. این قسمت از طراحی فروشگاه آنلاین با ووکامرس بسیار مهم است. به هر میزان که روی آن کار کنید، امکان فروش شما بیشتر خواهد شد. توضیحات را کامل بنویسید. شما یک فروشگاه حضوری نیستید که مشتریان بتواند محصولات را ببینند و لمس کنند و توضیحات و تصاویری که ارائه می‌دهید، تنها چیزی است که به تصمیم‌گیری آنها کمک می‌کند.

انتخاب قالب فروشگاهی

شاید فکر کنید برای طراحی فروشگاه آنلاین با ووکامرس باید اول قالب را نصب کنید و بعد محصولات فروشگاهی را تکمیل کنید. اما اینطور نیست. شما باید بتوانید محصولاتتان را در قالب انتخاب شده ببینید تا تصمیم بهتری بگیرید. در انتخاب قالب مناسب فروشگاهی، سادگی و در عین حال جذابیت را در نظر داشته باشید. از قالب‌های شلوغ و بهم ریخته خودداری کنید زیرا باعث سردرگمی کاربران می‌شوند. نکته‌ی مهم بعدی در انتخاب قالب این است که قالب انتخابی حتماً واکنشگرا باشد؛ یعنی با باز کردن آن در موبایل، بخش‌های مختلفش بهم نریزد. نظم و ترتیب داشته باشد و کاربر برای ورود به بخش‌های مختلف گیج نشود.

تزیین فروشگاه

حالا که به این نقطه در مسیر طراحی فروشگاه آنلاین با ووکامرس رسیدید، نوبت تزیین و زیباسازی آن است. برای این کار افزونه‌های کمکی مختلف و جذابی وجود دارد. استفاده از آنها باعث زیبایی بیشتر سایت فروشگاهی شما می‌شود. نکته‌ی مهم در این بخش این است که افراط نکنید. بخش‌های مختلف و زیاد، هم کاربر را سردرگم می‌کند و هم سرعت بارگذاری سایت را کاهش می‌دهد.

توجه به موضوع سئو

نقطه‌ی نهایی، رعایت نکات مربوط به سئو است. کار شما با طراحی فروشگاه آنلاین با ووکامرس تمام نمی‌شود. قوانین سئو دنیای بی‌انتهایی هستند و اجرای آنها به زمان‌ زیادی نیاز دارد و بعلاوه باید آنها را به صورت دوره‌ای به روزرسانی کرده یا تغییر دهید. اگر این نکات سئو را رعایت نکنید، نمی‌توانید جایگاه خوبی در نتایج جستجوی گوگل پیدا کنید و سایت شما دیده نمی‌شود.

برخی از نکات سئو مخصوص فروشگاه‌های آنلاین هستند که باید آنها را به طور ویژه رعایت کنید. مثلاً حتماً قسمت نظرات داشته باشید، نقد و بررسی داشته باشید، محتوای باکیفیت و نو تولید کنید، تخفیفات ویژه بگذارید و …

طراحی فروشگاه آنلاین با ووکامرس

درست است که طراحی فروشگاه آنلاین با ووکامرس کار چندان دشواری نیست، اما سختی‌های خاص خود را دارد و ممکن است در سر راه با مشکلات زیادی مواجه شوید. درنتیجه کمک گرفتن از گروه متخصص و با‌تجربه می‌تواند فرایند را بسیار تسریع کند. شرکت دیبا ارتباط یک شرکت باسابقه و حرفه‌ای در زمینه‌ی طراحی سایت‌های فروشگاهی و غیر فروشگاهی، تولید محتوا و طراحی بسته بندی محصولات است.

اگر قصد راه اندازی یک سایت فروشگاهی را دارید، شرکت دیبا ارتباط یکی از بهترین گزینه‌ها برای اجرای پروژه می‌باشد زیرا می‌تواند سایت را به صورت کاملاً سفارشی شده و مخصوصِ کسب و کار شما طراحی کند. توجه به سرعت سایت ( که در زمان خرید بسیار اهمیت پیدا می‌کند) و ریسپانسیو بودن تنها بخشی از ویژگی‌های سایت‌های فروشگاهی طراحی شده توسط این شرکت هستند. اما همکاری با طراحی پایان نمی‌رسد و بعد از آن نوبت به بحث آموزش استفاده و پاسخگویی به سوالات و پشتیبانی می‌رسد تا شما بتوانید کاملاً در زمان کار با سایت خود احساس راحتی داشته باشید.

سخن پایانی

طراحی فروشگاه آنلاین با ووکامرس فرایند زمانبر و حساسی است. شما باید برای این کار وقت زیادی بگذارید زیرا این سایت ویترینی برای معرفی محصولات و خدمات شما است. با راه اندازی سایت فروشگاهی، شما نه تنها از بازار رقابت جا نمی‌مانید بلکه به سمت شیوه‌ی جدید خرید و فروش تغییر مسیر می‌دهید. شیوه‌‌ای که زندگی امروزی انسان‌ها، آن را ناگزیر کرده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.