آموزش کار با گوگل ادوردز (Google Ads)

سعید رحیمی آموزش, بهینه سازی وبسایت 05 آگوست 2019
آموزش کار با گوگل ادوردز (Google Ads)

گوگل ادوردز [تبلیغات کلیکی] چیست و چگونه کار می کند؟

 

گوگل ادوردز  یا همان تبلیغات کلیکی گوگل  را می خواهیم در سایت دیبا پی سی به شما معرفی و با نحوه کار آن تا حدودی آشنا کنیم ، همچنین شما می توانید با مراحل کاری گوگل ادوردز آشنایی لازم را بدست آورید. گوگل ادوردز ویژگی ای است که به تازگی به گوگل اضافه شده است و ما می توانیم با استفاده درست از آن شاهد افزایش رتبه سایت خود باشیم. در این مقاله شما می توانید با ویژگی های اصلی آن و مضرات و مزایای آن آشنایی بیشتری بدست آورید. اگر قصد دارید درباره Google ADS اطلاعات بیشتری کسب کنید در ادامه همراه ما باشید.

 

 

گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادوردز در واقع سیستم تبلیغاتی گوگل است که می توانید در آن تبلیغات خود را پذیرش کنید. این سیستم به گونه ای در حالت اوتوماتیک قرار گرفته است و شما می توانید به راحت ترین شکل ممکن تبلیغات خود را ثبت کنید. اگر قصد دارید از گوگل ادوردز در پیشرفت سایت خود استفاده کنید بهتر است بدانید که روش های متعددی در این سیستم ساخته شده است که شما می توانید تبلیغ مورد نظر خود را انتخاب نمایید. یکی از معروف ترین و اساسی ترین تبلیغاتی که شما می توانید آنرا در مرورگر های خود دیده باشید، تبلیغات درون موتور جستجوگر است.

 

 

با پذیرش این تبلیغات شما می توانید روزانه بازدید های زیادی را برای کلمات کلیدی خاص و سفارشی شده خود جذب کنید، همچنین این کار باعث افزایش ورودی ها از سمت گوگل به سمت سایت شما می شود که در آخر نتیجه مثبتی برای شما دارد. یکی از روش های افزایش رتبه سایت همین ترفند است، اما باید برای آن هزینه هایی را باید پرداخت کنیم.

 

آیا گوگل ادوردز برای کار ما مفید است؟

یکی از سوال های اساسی که می توانیم به آن جواب دهیم ثاتیرات گوگل ادوردز بر روی سایت ما است. داشتن یک تجربه بالا در کار های مجازی یکی از اصلی ترین معیار های تجارت مجازی است که شما برای اینکار می توانید از مشاور ها و یا افرادی که در این زمینه فعالیت و تجربه بالایی داشته اند راهنمایی بگیرید. گوگل ادوردز بر پایه یک سیاست تجارت مجازی شکل گرفته است و مدیر یک سایت باید با شناخت علم تجارت مجازی به سمت جلو حرکت کند. در این قسمت می خواهیم بخشی از کار هایی که هنگام ثبت در گوگل ادوردز انجام دهیم را به شما آموزش دهیم.

 

مراحل ثبت در گوگل ادوردز

در اولین قدم از شروع کار ما باید برنامه کلی از تبلیغات خود داشته باشیم، هدف از برنامه کلی داشتن یک نظم در طول مسیر کاری است که می تواند تبلیغات شما را در گوگل ادوردز موثر کند. ما در این بخش مثال هایی درباره یک سایت نرم افزار می زنیم و شما می توانید برداشت های مختلفی از آن داشته باشید. اگر شما بتوانید از کلمات کلیدی اصلی به درستی در گوگل ادوردز استفاده کنید بدون شک استفاده از این تبلیغات در کسب و کار برای شما موثر است، اما اگر بدون علم مورد نیاز پا قدم شوید ضرر های زیادی از این واکنش خواهید خورد.

 

 

بطور مثال به عنوان یک سایت نرم افزار شما می توانید پربازدید ترین و یا اصلی ترین مطالب سایت خود را که می دانید کاربران به دنبال آن می گردند را در گوگل ادوردز ثبت نمایید. حتما توجه کنید که گوگل ادوردز از کلمات کلیدی خاص و سفارشی شده پیروی می کند که شما می توانید آنها را انتخاب کنید، پس ما به عنوان یک مدیر سایت نرم افزار می توانیم از کلید ویژه های اصلی همانند (دانلود رایگان برنامه فتوشاپ کرک شده) استفاده کنیم. توجه داشته باشید که هرچه کلمات کلیدی شما مناسب تر باشد کاربران از سمت گوگل بیشتر وارد سایت شما می شوند.

 

نتیجه گیری در مراحل ثبت گوگل ادوردز

در این قسمت ما می توانیم نتیجه بگیریم که برای انجام این کار باید در ابتدا یک برنامه کلی از تبلیغات خود داشته باشیم. در قسمت دوم ما باید لیست کاملی از مطالب سایت خود داشته باشیم که قصد داریم آنها را در گوگل ادوردز به نمایش بگذاریم. و در قسمت آخر و یا اصلی ترین قسمت ما باید به دنبال کلمات کلیدی اصلی بگردیم که مطمعن هستیم کاربران زیادی آنرا در گوگل سرچ می کنند. برای اینکار ما می توانیم با استفاده از گوگل ترند برترین کلید های اصلی کاربران گوگل را مشاهده کنیم. اگر کاربری از کلمه کلیدی شما در گوگل استفاده کرد مطلب مورد نظر شما از سمت گوگل به عنوان یک مطلب سفارشی شده در قسمت بالایی (اولین آدرس پست گوگل) به نمایش گذاشته می شود.

 

هزینه نگهداری و ثبت تبلیغ در گوگل ادوردز

یکی از مزیت های اصلی Google Ads رایگان بودن آن می باشد، یعنی شما می توانید موارد مختلفی را در این موتور جست و جوگر ثبت کنید، ولی سوال اینجاست که گوگل از چه طریقی صاحب درآمد می باشد. شما برای ثبت تبلیغات خود در گوگل ابتدا نیاز به یک اکانت معمولی دارید و سپس می توانید از طریق آن تبلیغات خود را در گوگل ثبت کنید. تا این مرحله تمامی هزینه ها از سمت گوگل برای شما رایگان حساب می شود اما گوگل در ازای هر کلیک بر روی لینک مطالب شما هزینه ای را دریافت می کند که می تواند نسبت به تعداد کلید های لینک شما این هزینه بالا و پایین باشد.

 

 

یکی دیگر از مزیت های گوگل ادوردز تفاوت قائل شده میان کسب و کار های مختلف می باشد، یعنی میزان هزینه شما به عنوان یک سایت نرم افزاری با یک سایت فروشگاهی برابر نمی باشد. در قسمت بعدی شما را با نحوه گرفتن تبلیغات از گوگل ادوردز آشنا خواهیم کرد.

 

ثبت تبلیغات در گوگل ادوردز

شاید یکی از سخت ترین مراحل این کار ثبت نام در Google Ads باشد، شما برای این کار حتما باید دوره آموزشی گوگل ادوردز را گذارنده باشید که برای اینکار شما می توانید از سایت دیبا پی سی اقدام به مطالعه نمایید. پس از ساخت یک اکانت گوگل ادوردز شما باید وارد حساب کاربری خود شوید، و با توجه به تجربه های کاری خود در زمینه تبلیغات محتوا های مورد نظر خود را همراه کلید واژه های اصلی انتخاب کنید و سرانجام آنها را در این سیستم تبلیغاتی ثبت نمایید. اگر شما علاقه ندارید که با دوره آموزشی گوگل ادوردز آشنا شوید می توانید اکانت های سفارش شده گوگل را تهییه نمایید، این اکانت ها دارای قابلیت مدیریت گوگل ادوردز می باشد و شما به راحتی می توانید کار های خود را انجام دهید.

 

جمع بندی فصل اول

گوگل ادوردز از ویژگی های زیادی مثل افزایش رتبه سایت، تاثیر گذاری بر ورودی های سایت و … دارد که می تواند برای شما مفید باشد. همانطور که گفته شد هزینه این تبلیغات نسبت به بازدید روزانه آن چیز خوبی می باشد و شما می توانید در کسب و کار خود درآمد بهتری نسبت به رقیب های خود داشته باشید. در بخش اولی این مقاله شما با گوگل ادوردز آشنایی ابتدایی را پیدا کرده اید و در قسمت های بعدی از سایت دیبا پی سی با مباحث تخصصی تر که می توانند کسب و کار شما را متحول کنند آشنا می شوید.

 

آموزش کار با گوگل ادوردز

پس از پشت سر گذاشتن مراحل ثبت نامی گوگل ادوردز ما باید وارد اکانت مدیریتی خود در گوگل ادوردز شویم و متناسب با نیاز های خود برای خودمان تبلیغات مهم و کلیدی را رزرو کنیم. توجه داشته باشید که در فصل دوم این آموزش ما قصد داریم تنها نکات اصلی و کلیدی کار با گوگل ادوردز را آموزش دهیم و از توضیح اصطلاحات در این قسمت پرهیز خواهیم کرد، اگر قصد دارید تا اطلاعات لازم را در مورد گوگل ادوردز بدست آورید پیشنهاد می کنیم تا این مقاله جذاب از دیبا پی سی را از اول با دقت و حوصله مطالعه کنید.

 

صفحه اصلی گوگل ادوردز

پس از ورود به صفحه اصلی گوگل ادوردز ما می توانیم قسمت های زیادی را مشاهده کنیم که در این آموزش به تمامی آنها پرداخته خواهد شد. در گام نخست قصد داریم شما را با عنوان های اصلی که در سمت چپ صفحه قرار گرفته اند آشنا کنیم تا آشنایی کلی از گوگل ادوردز و عنوان های اصلی آن داشته باشید. شما برای درک بهتر از توضیحات می توانید تصویر زیر را به عنوان یک مثال مشاهده کنید.

 

 

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید در داخل کادر قرمز رنگ کلمه create your first campaign وجود دارد که با کلیک کردن بر روی این گزینه ما وارد صفحه جدیدی خواهیم شد که در آن می توانیم مشخصات کمپین خود را وارد کنیم. در تصویر زیر شما می توانید نمونه دیگری از این مثال را مشاهده کنید که قسمت های مهم این صفحه با کادر های رنگی برای شما قابل مشاهده می باشند.

 

 

ساخت کمپین در گوگل ادوردز

شما در تصویر بالا علاوه بر کادر های قرمز رنگ می توانید کادر های آبی و سبز رنگ را مشاهده کنید، که در این قسمت قصد داریم توضیحات درباره این بخش های در اختیار شما قرار دهیم. در ابتدا می خواهیم توضیحی درباره کادر سبز رنگ بدهیم، این کادر نشان دهنده حضور شما در صفحه کمپین ها می باشد، به نوعی یک ادرس یاب سایت می باشد که مشخص می کند درحال حاضر شما در کدام عنوان اصلی این سایت حضور دارید.

 

بخش های مختلف ساخت کمپین

بعد از کادر های سبز می توانیم به سراغ کادر های آبی رنگ برویم که نشان دهنده بخش های ثبت نامی می باشند، همانطور که در تصویر مشاهده می کنید ما به هر بخش یک Step می گوییم که می تواند در هر استپ مقادیر متفاوتی داشته باشد. در استپ و یا بخش اول ما باید تنظیمات ساخت کمپین خود را درست کنیم که در قسمت های بعدی مقادیر مورد نیاز را برای شما توضیح خواهیم داد. پس از اتمام مرحله اول ما باید بخش دوم یعنی ساخت یک گروه را انجام دهیم که در ادامه آنرا با شما آشنا خواهیم کرد.

 

انتخاب نام کمپین

در اولین بخش ما باید نامی درست و واضح را برای کمپین خود انتخاب کنیم، این نام می تواند شامل حروف بزرگ و کوچک باشد، همچنین در کنار آن می توانید از علائم نگارشی و اعداد برای زیبا تر کردن آن استفاده کنید. در کل شما باید نامی را انتخاب کنید که بعدا بتوانید از آن به درستی استفاده کنید و از انتخاب کردن نام های بی معنا خودداری کنید.

 

انتخاب کردن Type

در قسمت بعدی ما با انتخاب کردن بخش Type می توانیم نوع تبلیغات خود را انتخاب کنیم که معمولا گزینه های Video, Search و … در آن موجود می باشند، ما برای دسترسی داشتن کامل به گوگل ادوردز بر روی گزینه All features تیک میزنیم، با کلیک کردن بر روی این گزینه ما از تمامی ویژگی ها و یا All options for the Search Network, with Display Select برخوردار خواهیم شد. اما اگر قصد دارید تنها از یک تایپ و عنوان خاصی استفاده کنید می توانید متانسب با زمینه کار خود گزینه را فعال سازی کنید. در تصویر بالا این گزینه با فلش مشخص شده است.

 

تبلیغات گوگل ادوردز

بطور پیشفرض گوگل تبلیغات ادوردز خود را در سایت ها نمایش می دهد که ما می توانیم با فعال سازی تیک Include search partners این کار را عملی کنیم. اما اگر می خواهید این تبلیغات در سایت شما نمایش داده نشود باید حتما تیک گزینه Include search partners را غیر فعال کنید، در صورت داشتن تیک این تبلیغات در سایت شما فعال خواهند بود. سایت های بزرگی از گوگل ادوردز استفاده می کنند و این قابلیت را می توانیم در آنها مشاهده کنیم، بطور مثال سایت آمازون که یکی از بزرگترین فروشگاه های انترنتی در جهان می باشد از امکان Include search partners برخوردار می باشد.

 

بخش Devices

این بخش بیشتر جنبه پشتیبانی کردن از سایت شما را دارد، یعنی شما می توانید متوجه شوید که سایت شما می توانید از چندین حالت مختلف مثل گوشی های همراه، کامپیوتر های شخصی و .. پشتیبانی کند.

 

موقعیت مکانی در گوگل ادوردز

گوگل برای ایجاد یک دسته بندی دقیق بین کشور های مختلف این قسمت را ایجاد کرده است که ما می توانیم مشخص کنیم تبلیغات و جست و جوی های ما برای چه کشور هایی قابل مشاهده باشد؟ ما در این قسمت می توانیم یک کشور خاص را برای خود ملاک قرار دهیم که تنها تبلیغات ما در این کشور ها به نمایش گذاشته شود، بطور مثال یک فروشگاه اینترنتی می تواند از این قسمت کشور مورد نظر را برای صادرات کالا های خود انتخاب کند، اگر یک فروشگاه همانند آمازون توانایی صادرات کالا به کشور های دیگر هم داشته باشد، بر روی گزینه تمامی کشور ها می توان کلیک کرد که در ادامه درباره آنها حرف خواهیم زد. با مشاهده تصویر زیر شما می توانید اطلاعات موجود در تصویر را بهتر درک کنید.

 

 

فلش سبز رنگ

با انتخاب کردن و روشن شدن این گزینه تبلیغات سایت شما می تواند برای تمامی IP ها به نمایش گذاشته شود، این امکان بیشتر کاربرد تجارت های بین المللی دارد که می توانید از طریق آن محصولات خود را بصورت گسترده به فروش برسانید.

 

فلش آبی رنگ

این بخش می تواند نام پیشفرض کشوری باشد که در این بخش کشور ایالات متحده عربی به نمایش آمده است.

 

فلش قرمز رنگ

اگر قصد دارید تنها یک کشور خاصی را در لیست تبلیغات خود قرار دهید شما می توانید در کادر بنفش که در زیر همین کادر قرمز رنگ قرار گرفته است نام کشور مورد نظر خود را وارد کنید. با توجه به تحریم های بین المللی به ایران نام کشورمان در این لیست ثبت نشده است، برای اینکه بتوانیم حداقل کاری در تبلیغات گوگل انجام دهیم می توانیم بر روی گزینه تمامی کشور ها تیک بزنیم.

 

مسدود کردن کشور ها

شاید شما بخواهید چندین کشور را فیلتر و یا مسدود کنید، برای اینکار شما می توانید از پنجره باز شده در قسمت راست صفحه گزینه هایی را مشاهده کنید، با کلیک کردن بر روی گزینه Exclude کشور مورد نظر در لیست شما قرار نمی گیرد. در تصویر زیر می توانید نمونه ای از مسدود کردن کشور انگلیس را مشاهده کنید.

 

 

اضافه کردن کشور ها

این بخش مشابه قسمت قبلی می باشد، تنها شما با کلیک کردن بر روی گزینه Add می توانید لیستی از کشور هایی را ایجاد کنید که قصد دارید در آنها تبلیغات خود را به نمایش بگذارید. در تصویر بالا بر روی این گزینه تیک قرمز رنگی گذاشته شده است تا با مفاهیم ما درک بهتری داشته باشید.

 

انتخاب زبان محلی

بعد از انتخاب کشور و موارد بالا ما می توانیم زبان محلی خود را انتخاب کنیم، شما می توانید چندین زبان را باهم تیک بزنید و یا تنها یک زبان خاص را انتخاب کنید، در صورت نیاز شما می توانید با انتخاب کردن گزینه تمامی زبان ها از اکثریت این زبان ها پشتیبانی کنید، در تصویر زیر بطور مثال ما از زبان انگلیسی و فارسی پشتیبانی می کنیم که با کادر های قرمز رنگ قابل مشاهده می باشند.

 

 

بخش Bid strategy

همانطور که از نام این بخش مشخص می باشد ما در این قسمت استراژی کاری خود را مشخص می کنیم که مربوط به تعداد کلیک های تبلیغاتی گوگل ادوردز می باشد. بخش Bid strategy از دو گزینه برخوردار می باشد که در صورت نداشتن تجربه کافی ما پیشنهاد می کنیم بر روی گزینه AdWords will set my bids to help maximize clicks within my target budget کلیک نمایید، شما با انتخاب کردن این بخش می توانید به ازای هر کلیک مبلغی را پرداخت کنید، اما اگر شما گزینه I’ll manually set my bids for clicks را فعال سازی کنید، تمامی هزینه های کلیک بصورت دستی در اختیار شما قرار می گیرند که نیازمند به یک تجربه بالا در زمینه مدیریت تبلیغاتی است(این روش تنها به افرادی توصیه می شود که حداقل آشنایی را با گوگل ادرودز داشته باشند).

 

 

بخش Budget

این بخش بیشتر جنبه مدیریتی دارد و شما می توانید مشخص کنید که در تبلیغات کلیدی چقدر از بودجه شما مصرف شود تا این رقم بتواند در بودجه مالی شما ثابت باشد. در واقع شما در این قسمت سقف بودجه خود را مشخص می کنید و گوگل ادوردز با توجه به بودجه شما این تقسیم بندی را انجام می دهد. با تنظیم کردن این بخش شما می توانید مطعن باشید که تا زمان مشخص از تبلیغات کلیدی بهرمند خواهید بود و مانع آن خواهد شد که بودجه شما سریع تمام شود. در تصویر زیر با کادر قرمز مشخص شده است که می توانید مقدار بودجه لازم را وارد کنید.

 

 

بخش Ad extensions

این بخش می تواند شامل اطلاعاتی باشد که در تبلیغات شما نمایش داده می شود، اگر با دقت به عکس زیر مشاهده کنید متوجه می شوید که شما می توانید در تبلیغات خود از 3 حالت استفاده کنید که در بخش های بعدی قصد داریم شما را با این 3 بخش بصورت کامل آشنا کنیم. در اولین بخش Location می باشد که شما می توانید مشخص کنید این تبلیغ متعلق به کدام بخش و یا کشور می باشد، همچنین دیگر گزینه ما می توانید نشانه ای از تماس با ما باشد، این دو گزینه بیشتر جنبه شرکت ها را دارند و می توانند در اعتماد به کاربران بسیار کارساز باشند.

در تصویر زیر شما می توانید این گزینه ها را مشاهده کنید، که با فعال سازی آنها و کلیک کردن بر روی گزینه Save And Continue وارد مرحله بعدی خواهیم شد. در صورتی که قصد داشتین این کمپین را غیر فعال کنید می توانید بر روی گزینه Cancel New Campaign کلیک نمایید تا ثبت این کمپین برای شما غیر فعال شود.

 

 

قسمت SiteLink

این بخش تا حدودی جدا از دو بخش قبلی می باشد و ما در آن می توانیم توضیحاتی درباره سایت خود بدهیم تا کاربران را از سمت گوگل به داخل سایت خود بکشانیم. در تصویر زیر شما می توانید صفحه ای را مشاهده می کنید که پس از فعال سازی گزینه SiteLink برای ما به نمایش در می آید. حال ما برای آنکه بتوانیم به تبلیغات خود لینک بدهیم بر روی دکمه New SiteLink که با کادری قرمز رنگ مشخص شده است کلیک می کنیم.

 

 

پس از کلیک کردن بر روی این گزینه شما صفحه ای را مشاهده می کنید که در آن باید نام سایت و آدرس لینک خود را بدهید. در تصویر زیر ما این بخش ها را با کادر ها و فلش های قرمز رنگ مشخص کرده ایم.

 

 

بخش Link Text

شما در این قسمت باید نام و یا متنی که قصد دارید به آن لینک داده شود را تایپ کنید، این نام اگر از کلمات کلیدی باشد، یک مزیت به حساب می آید و کاربران را می تواند جذب شما کند. اما علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی شما می توانید از جمله های جذاب برای لینک دهی خود استفاده کنید.

 

بخش Landing Page

این بخش از دو گزینه شکل گرفته است و مربوط به لینک های شما می باشد، در واقع لندینگ پیج ها می توانند نوع ورود به صفحه را مشخص کنند که در این بخش ما می توانیم آنها را بصورت Final URL که حالت استاندارد یک صفحه می باشد و Destination URL مشاهده کنیم. با فعال کردن گزینه Destination URL شما می توانید منویی را مشاهده کنید که باید آدرس مقصد خود را وارد کنید، بطور مثال ما DibaPc.com را وارد می کنیم.

 

بخش Devic Preference

این بخش می تواند کارایی دیوایس های شما را نشان دهد، که یک گزینه بنام موبایل در کنار آن قرار گرفته است، با فعال سازی این گزینه این اماکانات بر روی حالت موبایل فعال خواهد شد، در صورت غیر فعال بودن این تیک این امکان فعال نخواهد شد.

 

بخش Description

در این بخش ما می توانیم توضیحاتی را بدهیم که در زیر تبلیغات ما به نمایش گذاشته می شود، سعی کنید از جمله های کوتاه و کارسازی استفاده کنید تا کاربران بتوانند از مفهوم کلی سایت شما خلاصه را خوانده باشند و وارد شوند. استفاده از کلمات کلیدی مهم در این قسمت کارساز می باشد.

 

 

تایید اطلاعات اولیه

پس از اتمام و تکمیل تمامی فیلد های بالا بر روی گزینه ذخیره و یا Save کلیک می کنیم و مرحله اولیه ثبت یک کمپین را تا به الا انجام داده ایم. در قسمت های بعدی این آموزش ما شما را با ساخت گروه ها در گوگل ادوردز آشنا خواهیم کرد. در عکس بالا شما می توانید نمونه ای از سایت هایی که در گوگل ادوردز ثبت شده اند را مشاهده کنید. کادر سبز رنگ نشان دهنده تنظیمات کمپین ها در گوگل ادوردز می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.