مهم ترین ابزار های گوگل برای بررسی سایت

سعید رحیمی وبلاگ 03 آگوست 2019
مهم ترین ابزار های گوگل برای بررسی سایت

اگر شما به تازگی وارد دوره وب مستری (مدیریت سایت) شده اید بهتر است بدانید که برای بالا کشیده رتبه سایت باید اقداماتی را انجام دهید که در این مقاله از سایت دیبا ارتباط قصد داریم شما را با این موارد آشنا کنیم. بدون شک راه های زیادی برای بالا آوردن رتبه شما وجود دارد که می خواهیم روش های اصلی را که می توانند رتبه الکسا شما را افزایش دهند را معرفی کنیم. شاید بسیاری از شما قدیمی کار های این زمینه با اسم سئو SEO آشنا باشید و می دانید که نیمی از پیشرفت سایت شما مربوط به رعایت سئو می باشد که می تواند در قسمت ها و بخش های مختلف برای شما ایفای نقش کند، اگر علاقه مند هستید اطلاعات بیشتری را نسبت به این موارد بدست آورید می توانید در ادامه مقاله همراه سایت دیبا ارتباط باشید.

 

 

ابزار های اصلی در بررسی سایت

همانطور که در قسمت قبلی گفته شد سئو یکی از اصلی ترین قسمت های یک سایت به حساب می آید که ما باید حتما روی این بخش توجه زیادی داشته باشیم. اگر کمی به عقب تر برگردیم متوجه می شویم که سئوی سایت می تواند در بخش های مختلف مثل ساخت قالب کارآمد باشد، از دیگر قسمت های مهم سئو می توانیم به الگوریتم های گوگل اشاره داشته باشیم که بطور مستقیم بر روی فعالیت های روزانه شما و حق کپی رایت نظارت دارند که بهتر است مطالب سایت خود را اختصاصی تر قرار دهید، ما در آموزش های پیشین توضیحات کاملی را درباره الگوریتم ها داده ایم که می توانید از این مقاله ها دیدن نمایید.

 

 

اگر قالب خود را کاملا تمام کرده اید و آماده انتشار است بهتر است قبل از انتشار این قالب آنرا تست بگیرید، منظور از تست در این بخش آزمایش کردن قالب شما بر روی نکات سئو است که در این زمینه سایت های زیادی فعالیت می کنند. سایت های آنالیزگر معمولا بر روی قواعد سئو اهمیت زیادی قائل هستند و امتیاز اصلی این سایت ها بر اساس قواعد سئو می باشد.

نحوه کارکرد به این شکل می باشد که شما نام سایت مورد نظر را وارد می کنید و بعد از آن تعداد خطا ها، ایراد های قابل اصلاح و نکات صحیح نمایش داده می شود، معمولا سایت های خارجی زیادی در این زمینه فعالیت می کنند ولی شاید برای شما متوجه شدن این نکات کمی گنگ باشد از این رو سایت چک آپ می توانند برای شما یک انتخاب مناسب باشد. این سایت فارسی زبان می باشد و یا به نوعی ترجمه شده سایت های خارجی می باشد و شما می توانید مطالب را به راحتی درک کرده و هرچه سریع تر آنها را اصلاح کنید.

 

تاثیر گوگل ترند ها بر روی سایت

گوگل ترند چیست؟ ترند ها یکی از چند کلمه ای هستند که امروزه در دنیای عصر دیجیتالی شاید نام آنرا زیاد شنیده باشید، ترند ها می توانند در محیط های مختلف صدا زده شوند و معنی آن می تواند پر چالش ترین و یا پر بازدید ترین مطلب را به ما نشان دهد. در این بخش ما تنها می خواهیم با ترند گوگل بیشتر آشنا شویم و بدانیم که چگونه می توانیم از این ترند های محبوب گوگل درست استفاده کنیم. اگر می خواهید یک سایت بروز و رو به پیشرفت داشته باشید پس حتما باید فعالیت زیادی بر روی آن داشته باشید.

 

 

شاید برای شما این سوال پیش آید که این ترند ها چجوری ساخته می شوند؟ در واقع ترند ها به دست افکار کاربران گوگل ساخته می شود و بیشترین جست و جوی یک کلمه می تواند در قسمت ترند گوگل ذخیره شود. اگر کمی دقت داشته باشید با مراجعه به گوگل می توانید کلمه را سرچ کنید که در ادامه آن خود گوگل برترین ترند ها را به شما نمایش می دهد.

 

نحوه استفاده درست از ترند های گوگل

حال این مسئله پیش می آید که ما چگونه می توانیم از این ترند ها در سایت خود استفاده کنیم تا پیشرفت رو به جلویی داشته باشیم. برای این کار شما باید در گوگل ترند فعالیت داشته باشید و پر بازدید ترین ترند های گوگل را مشاهده کنید و بر اساس زمینه کاری خود محتوای های خود را ایجاد کنید. توجه داشته باشید که کوچکترین تفاوت در بین دو عنوان می تواند شما را از این بخش خارج کند، پس بهتر است هنگام انتخاب عنوان ترند شده دقت بالاتری داشته باشید تا محتوا های ترند شده شما بتوانند کاربران زیادی را جذب کند. شما برای تماشای ترند های محبوب می توانید از ترند گوگل استفاده کنید و برترین ترند های این موتور جست و جوگر را مشاهده کنید.

 

ابزار گوگل کنسول

گوگل کنسول یکی دیگر از ابزار های مهمی می باشد که می تواند برای شما بسیار مفید باشد، در واقع کار گوگل کنسول همانند آنالیزور های سایت می باشد و به شما اطلاعاتی دقیق از آمار سایت و یا کلمات کلیدی سرچ شده داده می شود. هرچه شما اطلاعات کامل تری نسبت به کاربران و ورودی های سایت خود داشته باشید بهتر می توانید این سایت را مدیریت کنید، پس استفاده از ابزار گوگل کنسول می تواند یک مزیت خوب برای افزایش رتبه شما باشد. اگر قصد راه اندازی این ابزار را دارید می توانید از خود گوگل این کنسول را راه اندازی کنید و تماشاگر بازدید های خود از گوگل باشید.

 

 

تست سرعت سایت توسط ابزار گوگل پیچ اسپید

در عصر جدید تکنولوژی سرعت بالا یک مزیت به حساب می آید و می تواند کاربران زیادی را راضی نگه دارد اما سوال اینجاست که چگونه می توانیم سرعت سایت خود را افزایش دهیم؟ افزایش دادن سرعت سایت می تواند از قسمت های مختلفی صورت گیرد، در اولین قدم شما می توانید قالب طراحی شده خود را فشرده کنید در این صورت چیز حدود 75 درصد از حجم احتمالی سایت شما کم می شود و سرعت لود و بارگذاری افزایش پیدا می کند، اما شاید شما توانایی انجام این کار را نداشته باشید پس باید چه کرد؟ شما به وسیله ابزار پیج اسپید تولز و یا گوگل پیج اسپید می توانید بدون داشتن پیش نیازی این کار را به راحتی انجام دهید. با مراجعه به سایت زیر شما می توانید این تست اسپید (این سایت مربوط به توسعه دهنگان می باشد) را امتحان کنید.

 

 

استفاده بهینه و درست از گوگل ADS

روش دیگری که در این قسمت قصد داریم به شما معرفی کنیم گوگل ADS می باشد که به معنای تبلیغات در موتور جست و جوگر گوگل می باشد. شما برای انجام این کار باید هزینه ای هایی را پرداخت کنید. شاید سوالی برای شما ایجاد شده باشد که آیا تبلیغات در گوگل می تواند تاثیر گذار باشد؟ جواب بله، زیرا گوگل در طول روز میزبان میلیون ها نفر کاربر می باشد که می تواند آنها را به سمت شما هدایت کند اما قبل از اینکار شما باید متوجه بشید که آیا گرفتن و یا ثبت تبلیغ در این ADS برای ما سودی دارد؟

اگر کسب و کار شما بیشتر در زمینه فروشگاه های اینترنتی می باشد می توانیم بگوییم درصد زیادی سود دریافت خواهید کرد، اما اگر در زمینه دیگری فعالیت می کنید می توانیم بگوییم که احتمال اجرایی شدن و ورود کاربران به سایت شما چیزی حدود 50 به 50 می باشد.

 

 

تاثیرات گوگل ADS

شما با فعال کردن این امکان چه ویژگی هایی از سمت گوگل می گیرید؟ با فعال کردن این گزینه برای سایت شما لینک های ویژه ای ساخته می شود، بطور مثال اگر شما در گوگل عنوان ساعت را جست و جو کنید گوگل تمامی نتایج یافت شده را نمایش می دهد، اما تعداد نفراتی که سایت خود را به حالت Google ADS ارتقا داده اند با یک تفاوت ویژه نمایش داده می شود، در این حالت سایت های تبلیغاتی در قسمت های جداگانه در بالاترین قسمت این موتور جست و جوگر نمایش داده می شود.

بدیهی است به دلیل وجود تحریم ها شما می توانید از نمایندگی های داخلی گوگل برای گرفتن تبلیغات استفاده کنید، برای دیدن لیست نمایندگی های گوگل اینجا کلیک نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه کار گوگل ادوردز می توانید از سایت دیبا پی سی اقدام نمایید.

 

تست موبایل فرندلی در سایت

در دوره های پیش از 2015 معمولا بیشتر سرچ ها و وردی های گوگل از طریق دستگاه های دسکتاپ (سیستم های شخصی) صورت می گرفت اما با گذشت زمان و پیشرفت کردن تکنولوژی و وارد شدن گوشی های موبایل به عرصه اینترنت این شرایط کاملا متحول شد. با توجه به آمار های بدست آمده در سال 2015 بیشترین ورودی های گوگل از طریق سیستم های عامل های موبایل بوده است. با توجه به آمار ها در آینده نه چندان دور این رقم به چیزی حدود 80 درصد می رسد و می تواند کنترل کامل جست و جو ها را بدست بگیرد. گوگل برای بر طرف کردن این مشکل الگوریتمی را بنام موبایلگدون ارائه داد که در آن تنها سایت های خاصی در گوشی نمایش داده شوند.

 

 

بر اساس این الگوریتم تنها سایت هایی در سیستم عامل های گوشی نمایش داده می شوند که از کد دستوری viewport در قسمت head استفاده کرده باشند. راه های زیادی برای شما وجود دارد که این حالت را تست کنید، یکی از روش های ساده استفاده از گوگل کروم می باشد، ابتدا برنامه را اجرا کرده سپس کلید های Ctrl + Shift + M را باهم نگه دارید، همانطور که می بینید صفحه کاملا عوض شده است و شما می توانید با گرفتن حاشیه صفحه آنرا در اندازه های دلخواه خود که می تواند موبایل، تبلیت، سیستم های شخصی و یا اندازه های بالاتر همانند تلویزیون ها را مشاهده کنید. یکی دیگر از راه های انجام این کار استفاده از ابزار موبایل فرندلی می باشد(این کار نسبتا ساده تر است و بصورت خورکار انجام می شود).

 

نتیجه گیری

در این مقاله آموزشی ما شما را با اصلی ترین ابزار های گوگل آشنا کردیم که به وسیله آنها می توانید رتبه سایت خود را در الکسا افزایش دهید. در قسمت های بعدی از این آموزش شما با هر بخش بیشتر آشنا خواهید شد و می توانید با خطا ها و مثال های بیشتری آشنا شوید. جهت مطالعه ببشتر از مقالات می توانید از سایت دیبا پی سی اقدام نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.