آموزش کار با گوگل ترندز

سعید رحیمی آموزش, بهینه سازی وبسایت 04 آگوست 2019
آموزش کار با گوگل ترندز

گوگل ترندز (Google Trends) چیست؟

گوگل ترندز یکی از سرویس های گوگلدر این بخش از آموزش های سایت دیبا پی سی ما قصد داریم بصورت کاملا اختصاصی درباره ترند ها با شما بحث داشته باشیم، همچنین شما می توانید با کاربرد این ترند ها در سئو و بهینه سازی موتورهای جستوجو برای وب سایت خود بیشتر آشنا شوید. در ابتدای کار ما قصد داریم ریشه نام ترند را برای شما بازگو کنیم که شاید در آینده های نه چندان دور این اصطلاحات برای شما کاربرد داشته باشند. در واقع ترند به رده بندی و یا پر بحث ترین عنوانی گفته می شود که در یک محیط مانند موتور جست و جوگر یا یک اپلیکیشن مورد استفاده قرار می گیرد، گفته می شود.

شاید شما شنیده باشید که در توییتر یک کلمه خاصی بطور مثال خلیج همیشه فارس ترند شده است و این بدین معنا می باشد که بیشترین بازدید از این کلمه بوده است. در ادامه ما شما را با این ترند بیشتر آشنا می کنیم و به تمامی نکات ریز آن اشاره می کنیم.

 

 

آشنایی بیشتر با ترند ها

حال که متوجه شده اید ترند چیست بهتر است کمی تخصصی تر درباره این بحث صحبت کرده باشیم. در واقع ترند از چهار بخش اصلی تشکیل شده است که می تواند تقسیم بندی و نظم خاصی در برقراری ترند ایجاد کنید. اولین قسمت تشکیل دهنده هر ترندی بر اساس کشور می باشد، بطور مثال ترند خلیج همیشه فارس که با زبانی فارسی نوشته شده است در قسمت ترند فارسی زبانان و یا ترند ایران رتبه اول را بدست آورده است. این روال کار می تواند در کشور های مختلف صورت بگیرد بطور مثال ترند Love در کشور انگلیس و یا ترند NoWar در چین رتبه های اول را کسب کرده اند(این نمونه تنها یک مثال است). پس هر ترند تنها می تواند از یک کشور و یا منطقه پشتیبانی کند تا نظم خاصی در محدوده بازدیدی داشته باشد. ما اصطلاحا به این بخش از ترند WorldWide می گوییم.

 

 

کاربرد WorldWide در ترند ها

شاید اولین فکری که به ذهن شما برسد این باشد که WorldWide تنها یک منوی لیستی است که از آن فقط نام یک کشور را انتخاب می کنیم، ولی این افکار کاملا غلط می باشد، بطور مثال اگر شما در زمینه های مخلفی مثل سایت های خبری فعالیت می کنید، یعنی کار شما به دنیای بین المللی نیز مربوط می شود. اگر قصد دارید بصورت جدی کار خود را ادامه دهید می توانید با انتخاب کردن کشور مورد نظر بطور مثال عربستان داغ ترین ترند های آنرا که مربوط به کار شما می باشند را پیدا کنید، سرانجام با استفاده کردن از این ترند ها در قسمت کلمات کلیدی سایت می توانید سایت خود را برای چندین کشور مختلف ارائه بدهید. توجه داشته باشید که شما با توجه به حوزه کاری خود می توانید بهترین ترند های گوگل را پیدا کنید و از آنها به درستی استفاده کنید.

 

 

زمان محلی

بعد از انتخاب کردن کشور مورد نظر شما باید در بخش دوم بازه زمانی خود را انتخاب نمایید، این بازه زمانی مربوط می شود به زمانی که کاربران در گوگل سرچ هایی را داشته اند، بطور مثال شما می توانید ترند های داغ گوگل را در روز های از قبل تایین شده یعنی یک هفته پیش، یک ماه پیش، سه ماه پیش، یک سال پیش و … را مشاهده کنید. این قابلیت این امکان را به شما می دهد که بتوانید در تاریخ های مختلف تعداد بازدید ها و یا ترند های محبوب را مشاهده کنید.

 

 

دسته بندی سایت ها در ترندز

همانطور که ما در قسمت کشورها برای ایجاد یک نظم عمومی دسته بندی را ایجاد کردیم می توانیم برای ترند ها هم یک دسته بندی درست کنیم، با درست کردن یک دسته بندی ما می توانیم زودتر به نتیجه خود دست پیدا کنیم، توجه داشته باشید که بصورت پیشفرض این ترند بر روی گزینه همه طبقه بندی ها ذخیره می باشد و برای شما تمامی نتایج تاریخ را بدست می آورد. اگر قصد دارید از ترند ها به درستی استفاده کنید ابتدا زمینه کاری خود را پیدا کنید، بطور مثال فردی که در زمینه سایت فیلم فعالیت دارد باید دنبال ترند های دانلود، رایگان، فیلم و … باشد، پس استفاده کردن از دسته بندی متناسب با فعالیت می تواند برای شما مزیت به حساب آید.

 

 

دسته بندی محتوای ترند شده

در قسمت آخر ما می توانیم دلیل مراجعه به گوگل ترندز را مشخص کنیم، این منو لیست از چهار بخش تشکیل شده است که می تواند شامل سایت، خبر، عکس، ویدیو و … باشد. با دسته بندی کردن محتوا ما راحت تر می توانیم اطلاعات لازم را بدست آوریم. بطور مثال اگر به دنبال سرگرمی هستید می توانید در قسمت ویدئو ها ترند های محبوب را پیدا کنید و از آنها در سایت خود به ویژه کلید ویژه ها استفاده کنید.

 

جلوه نمایش گوگل ترندز

حال که آشنایی لازم را با گوگل ترندز پیدا کرده اید قصد داریم شما را با جلوه های نمایشی گوگل ترندز آشنا کنیم که به وسیله آن شما می توانید مقایسه هایی بین ترند های مختلف داشته باشید. اولین نکته که ما می توانیم به آن اشاره مستقیم داشته باشیم نحوه نمایش تعداد بازدید می باشد، گوگل به دلیل حفظ امنیتی آمار خود این بازه بازدید را برای ما بصورت آمار های ستونی به نمایش می گذارد و یا می توانیم آنها را بصورت نمره ای از 0 تا 100 مشاهده کنیم. پس شما در گوگل ترندز نمی توانید تعداد بازدید از هر ترند را بصورت کاملا واضح مشاهده کنید.

 

 

همانطور که در قسمت های اولیه این مقاله آموزشی گفته شد ترند ها به پربازدید ترین ها گفته می شود، پس ما برای داشتن ترند ها نیاز به جدول رده بندی داریم، ما با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز می توانیم یک جدول کامل را مشاهده کنیم که از رتبه بندی ها و محتویات متفاوتی برخوردار می باشند. در قسمت بالایی این جدول منویی بنام Rising وجود دارد که به وسیله آن شما می توانید جدول را بصورت نزولی یا صعوری ترتیب بندی کنید. توجه داشته باشید که شما با این امکان می توانید پر اهمیت ترین ترند ها و کم اهمیت ترین ترند های مورد نظر را تشخیص دهید.

 

نتیجه گیری

توجه داشته باشید که در این مقاله آموزشی شما با پایه مفهومی ترند و کار با آن تا حدودی آشنا شده اید و می توانید با استفاده از ترند های محبوب سایت خود را بهینه سازی کنید. اگر قصد دارید الکسای سایت خود را در رتبه های بالاتری مشاهده کنید می توانید با مهم ترین ابزار های گوگل برای بررسی سایت آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر شما می توانید از طریق سایت دیبا پی سی دیگر مقاله های آموزشی مرتبط را مطالعه فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.