رشد و ارتقا کسب و کار طراحی سایت با خدمات پشتیبانی و نگهداری وب سایت

الناز مقیمی وبلاگ 10 سپتامبر 2019
رشد و ارتقا کسب و کار طراحی سایت با خدمات پشتیبانی و نگهداری وب سایت

خدمات پشتیبانی و نگهداری وب سایت یک روش از بین روش های موجود برای رشد و توسعه شغل طراحی وب هستش به طور مثال شما می تونید قیمت گذاری خدمات خود را افزایش دهید یا یک سرویس جدید اضافه کنید یا  خدماتی که بازده کمتری دارن رو حذف کنید و روی مواردی که بیشترین درآمد را کسب می کنند متمرکز بشین، با این حال  یکی از ساده ترین راه ها برای رشد و پیشرفت کار شما اضافه کردن خدمات پشتیبانی و نگهداری وب سایت است.

 

در این مقاله این موارد رو با هم بررسی میکنیم:

 

  • خدمات پشتبانی و نگهداری وب سایت چیست؟
  • مزایای این برنامه چیه؟
  • چطوری این برنامه رو طراحی کنیم؟

 

خدمات پشتبانی و نگهداری وب سایت چیست؟

خدمات پشتبانی و نگهداری وب سایت سرویس های بسته بندی شده ای هستند که افراد خلاق برای به حداکثر رساندن درآمد  برای تجارت خودشون استفاده می کنند.به طور مثال برنامه های تعمیر و نگهداری وردپرس شامل خدمات مختلفی مانند بروزرسانی های پلاگین ها ، پشتیبان گیری ، اطلاعات امنیتی  ، پشتیبانی و موارد دیگر هستند. قدرت وردپرس بیش از 30٪ از اینترنت را داراست ، به این معنی که اکثریت مشتریها  در سایت های خود وردپرس را انتخاب می کنند ، به این معنی که این گونه برنامه های نگهداری محبوبیت رو به رشدی دارند.

در حقیقت  طبق تحقیقات  80٪ از متخصصان طراحی وب بسته های تعمیر و نگهداری وردپرس را ارائه می‌دهند که این باعث می شود این سرویس برتر در حال حاضر در کنار طراحی های وب ارائه شود.

خدمات پشتبانی و نگهداری وب سایت

۳ مزیت برنامه ها و  خدمات پشتبانی و نگهداری وب سایت

 

سه مزیت اصلی برای ارائه برنامه های خدمات پشتیبانی و نگهداری وب سایت به مشتریان شما وجود دارد:

  • یک درآمد قابل اعتماد و بی انتها خواهید داشت
  • در ارائه خدمات به صورت پیش فرض صرفه جویی خواهید کرد
  • با مشتری های خود روابط بهتری برقرار خواهید کرد

 

یک درآمد قابل اعتماد و بی انتها  خواهید داشت

آیا می دونستید که ۴۴% از طراحان وب احساس نمی کنند که به اندازه کافی برای خدماتی که ارائه میدن دارن پول درمیارن ؟ اگر در این گروه قرار گرفتید ، به دلیل درآمد زیادی  که می تونید از این کار بدست بیارین، برنامه های تعمیر و نگهداری بهترین راه حل هستند. ارائه خدمات در حال انجام برای مشتریان شما واقعاً می تونه یک اقدام سازنده  برای تجارت شما باشه چون  این امر به شما اطمینان می ده که در ماه هایی که امکان رزرو مشتری جدید را ندارید ، چیزی بدست آورده اید یعنی اگه مشتری جدیدی هم نباشه بازم درآمد دارید.

ارائه برنامه های تعمیر و نگهداری در کنار طراحی وب ، نوعی شبکه  ایمنی برای تجارت شماست  و همیشه حواستون باشه  که  یک منبع درآمد ثابت دارید.

برنامه نگهداری و پشتیبانی سایت

با شارژ مشتری برای خدمات ماهانه ، بالاتر از همه کارهای جدیدی که برای هر پروژه شارژ می کنید ، می توانید درآمد قابل اطمینان و ثابتی برای کارتون داشته باشید

یک منبع درآمد ثابت از برنامه های نگهداری به شما امکان این رو میده که با  مشتریانی که واقعاً می خواین باهاشون  کار کنید انتخاب و از کارتون لذت ببرید  و با این آزادی عمل و کارهاییه میخ این انجام بدین میتونید با عشق کار کنید و سود کنید و لذت ببرید.

 

در ارائه خدمات به صورت پیش فرض صرفه جویی خواهید کرد

با استفاده از وقتی که  امروز برای تهیه برنامه های مختلف نگهداری میذارید همین  باعث صرفه جویی در وقت شما در آینده میشه. چطور؟ وقتی بسته های خدمات مختلفی تنظیم کردین ، دیگه لازم نیست نگران ایجاد یک پیشنهاد جدید و فاکتور جدید برای هر سرویس جداگانه برای هر مشتری خاص باشید.

 

من در اوایل ساختن وب سایت ها فهمیدم که ارائه خدمات مداوم به مشتریان وب سایت یک رابطه بد و وقت گیر  ایجاد نمی کند. کسایی که براشون وب سایت درست کرده بودم  چند ماهبعد  از راه اندازی سایتشون مدام سوال یا نیاز به کمک داشتند. وقتی اونا  تماس می گرفتند و ۲۰ دقیقه تموم هی از من سوال میکردن منم براشون یک فاکتور برای اون ۲۰ دقیقه وقتی که ازم میگرفتن میفرستادن، دیگه از اون موقع به بعد اونا دیگه  به هیچ وجه تماس نمی گیرند چونکه نمی دونن که من برای آنها یک فاکتور غیرمنتظره بزرگ برای اون تماس تلفنی شون ارسال می کنم یا خیر.- سارا از 11Web ، یک آژانس بازاریابی دیجیتال از Battle Creek، MI

 در نهایت ، ایجاد برنامه های تعمیر و نگهداری باعث صرفه جویی در وقت اداری شما می شود تا بتونید  روی آنچه که واقعاً مهمه تمرکز کنید: که چیزی نیست جزمشتری!

استراژی خدمات وب سایت

با مشتری های خود روابط بهتری برقرار خواهید کرد

 ممکن است از خود بپرسید ، “برنامه های نگهداری دقیقاً چجورط به رشد روابط مشتری  و کارفرما کمک می کنن؟”

مشتریانی که برنامه های نگهداری وب‌سایتشون رو از شما وبا شما دارند ، بیشتر به تجارت شما اعتماد خواهند کرد ، چون اونا می دونن که اگر برای وب‌سایتشون  اتفاقی بیفتد ، شما باید پشتوانه آنها باشین. ”

ارائه برنامه های تعمیر و نگهداری رابطه مثبت و مداوم با مشتریان گذشته ایجاد مکنه. اونا می دونن که شما می تونید بهشون کمک کنید و میدونن  که شما برای زمان پشتیبانی خود هزینه دریافت می کنید. -سارا دان از 11Web

 شما بهتر از هر کسی مشتری های خودتون  رو به بهترین وجه می شناسین. شما می دونیده مشتری شما چه چیزی را دوست داره، به چه خدماتی نیاز داره و  با دونستن این موضوع ، می تونید برنامه های مختلف تعمیر و نگهداری را تنظیم کنید تا مطابق با آنچه که مشتریان شما معمولاً می خوان مطابقت داشته باشن.

در ایجاد این رابطه ممکنه مشتری ها بخوان پروژه های بیشتری را با شما انجام بدن و ممکنه  مایل باشند که شما را به دوستانشون معرفی کنن، آیا می دونستید که  93٪ از متخصصان طراحی وب از طریق مشتری های قدیمیشون مشتری های جدید میگیرن؟

93٪ از متخصصان طراحی وب از طریق مشتری های قدیمیشون مشتری های جدید میگیرن  (تجارت طراحی وب: گزارش 2019)

 پس با علم به  این موضوع شما باید  با مشتری های فعلی خود روابط محکم برقرار کنید و هر کاری بکنید تا رضایت مشتری ها رو داشته باشید تا بتونید کارهای بعدی رو هم بدست بیارید.

 

نحوه ایجاد یک برنامه خدمات پشتیبانی و نگهداری وب سایت

 حالا زمان این رسیده  که به این  سؤال طلایی پاسخ بدین : چه جوری  می تونید  این نوع درآمد های مکرر و بی‌پایان رو بدست بیارین؟

شما می تونید از سه مرحله آسان اقدام به فروش برنامه های نگهداری طراحی وب کنید:

 

  1. خدماتی را که میخواین ارائه بدین رو تعریف کنید
  2. سرویس ها رو به یک برنامه واحد تبدیل کنید
  3. قیمت خودتون رو نهایی کنید

 

۱)خدماتی را که میخواین ارائه  بدین رو تعریف کنید

 اولین قدم برای ایجاد یک برنامه تعمیر و نگهداری وب سایت ، تصمیم گیری در مورد خدماتی هست  که می خواین ارائه بدین. بعضی از سؤالاتی که باید بپرسید عبارتند از:

  • مشتریان من از من چه خدماتی درخواست می کنند؟
  • برای ارائه صورتحساب یا ایجاد فاکتورهای جدید به چه خدماتی نیاز دارم؟
  • خدماتی که طی شش ماه گذشته درخواست شده اند چی بوده؟
  • چه خدماتی باعث صرفه جویی در وقت و هزینه مشتریان من و ایجاد روابط ما می شود؟

 

برای کمک به شما در شروع کار میدونم که ذهنتون خیلی درگیرش شده ، یه لیستی از خدمات محبوب را برای برنامه های نگهداری وب طراحی کردم، برخی ممکنه برای تجارت شما بسیار کامل و جامع باشن ، در حالی که برخی دیگر می تونن برای آینده  براتون بسیار کارآمد باشه . به خاطر داشته باشید که توسعه و ادامه کار شما صرفا به مشتری های شما بستگی داره و برای شروع کارو  گسترش اون هیچ وقت دیر نیست.

 

خدمات محبوب در برنامه های نگهداری وب طراحی:

 

  • به روزرسانی های وردپرس
  • به روزرسانی های پلاگین
  • پشتیبان گیری
  • ترمیم پشتیبان
  • بینش امنیتی
  • نظارت بر امنیت
  • نظارت بر زمان مانیتورینگ
  • حمایت کردن
  • ممیزی / گزارش اطلاعات
  • مشاوره استراتژی
  • سئو
  • گواهینامه های SSL
  • بازاریابی محتوا
  • به روزرسانی محتوا
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • میزبانی ایمیل

 

۲) بسته بندی خدمات به برنامه ها

 

وقتی  که شما خدمات مورد نظر خودتون رو می دونید و آماده کردین  ، مرحله بعدی بسته بندی آنها به برنامه هاست. درسته که می تونید هر سرویس را بصورت جداگانه بفروشید  اما معمول  هست که چندین بسته را با هم در بسته نرم افزاری “همه جانبه” به فروش برسونید. بسته به نیاز مشتری  همیشه می تونید ترکیبی از هر دو روش رو باهم انجام بدید.

 

نکات حرفه ای: بعضی از  مشاغل خلاق حتی برنامه های تعمیر و نگهداری اولیه رو تو یه سطح بالاتر ارائه میدن.

 

یک بسته تعمیر و نگهداری اصلی شامل پشتیبان گیری روزانه در خارج از سایت ، نظارت بر بدافزار ، نظارت بر زمان ، بروزرسانی نرم افزار ، پاکسازی اسپم و بهینه سازی بانک اطلاعاتی هست. برنامه های سطح بالاتر ممکن است شامل نظارت بر عملکرد ، بهینه سازی سرعت صفحه ، سرویس های ذخیره و در برخی موارد زمان نگهدارنده برای توسعه های سفارشی یا خدمات مدیریت محتوا باشد.  – لوری برکوویتز از خدمات وب BeeDragon ، شرکتی که متخصص توسعه وردپرس سفارشی در بالتیمور است.

 

۳) تعرفه پشتیبانی سایت

 حالا بیایید درباره پول صحبت کنیم شما باید تصمیم بگیرید که برای هر برنامه چقدر باید هزینه کنید و چقدر باید روی اون کاری که کردید قیمت بذارید که هم متعادل باشه و هم برای شما به صرفه باشه.

نکته دیگری که باید هنگام تعیین قیمت خود در نظر بگیرید اینه  که هر سرویس “در صورت تقاضا” چقدر هستش. آیا بیشتر مشتری های شما از شما درخواست می کنند که پلاگین ها رو به روز کنید و ممیزی های امنیتی را انجام دهید؟ برای آن سرویس ها بیش از حد متوسط ​​شارژ را در نظر بگیرید. فکر کردن در مورد اون چیزی که همه  مشتری ها و مشتری شما می خواد  و به شما نیاز داره می تونه  به شما کمک بکنه  تا هر چیزی رو که می توانید برای برنامه های مختلف هزینه کنید و در نظر بگیرید اونا رو طراحی کنید و مشتری رو راضی نگه دارید.

 

آیا هنوزم نیاز دارید مشتری و یا ذینفع دیگرخود تون را به ارزش برنامه های نگهداری بفروشید؟ لری برکوویز از خدمات وب BeeDragon تجربه خودش رو نسبت به انجام این کار به اشتراک می گذاره:

 

بهترین توصیه ای که می تونم به شما ارائه بدم اینه که به مشتریان خود در مورد مسئولیت های مختلفی که در مورد اجرای یک وب سایت و مشکلات احتمالی وجود دارد بگید و بهش بپردازید و بگید  که با ثبت نام در یک برنامه خدمات پشتیبانی و نگهداری وب سایت می تونن از آنها به راحتی خلاص بشن . راهی برای خودکار کردن هرچه بیشتر خدمات تعمیر و نگهداری وب سایت پیدا کنید ، اما همیشه تأیید کنید که هیچ مشکلی در کارهایی که به صورت خودکار ایجاد شده اند نیست “

 

راه حل Flywheel برای مشتریانی که به دنبال ایجاد درآمد مکرر نسبت به محصولتاش است ،Label White است. برچسب گذاری سفید به خصوص در خدمات میزبانی Flywheel ایجاد شده است. این امکان را برای شما فراهم می کند که سرویس های Flywheel را با نام تجاری خوب به اشتراک بگذارید.

 

نمونه هایی از شرح خدمات پشتیبانی و نگهداری وب سایت

نمونه هایی از برنامه های پشتیبانی سایت

الان دیگه  شما باید یک ایده بهتر از نحوه ساخت برنامه های تعمیر و نگهداری داشته باشید ، اما در صورتی که موضوع هنوز کمی براتون  گنگ و نا مفهومه  ، در اینجا دو مثال عالی میزنیم  که به شما کمک می کند تا با استفاده از خود شروع کنید!

 

مثال اول برای خدمات پشتیبانی و نگهداری وب سایت :

 

  • یک برنامه اصلی تعمیر و نگهداری می تواند موارد اساسی را شامل شود: نقل و انتقال ، پشتیبان گیری ، بازیابی پشتیبان، به روزرسانی های وردپرس و صدور گواهینامه SSL
  • برنامه خدمات پشتیبانی و نگهداری وب سایت پکیج پیش فرض علاوه بر خدماتی مانند به روزرسانی موضوع ، به روزرسانی پلاگین ها، سئو و مشاوره استراتژی و کلیه خدمات رو از بسته اصلی ارائه بدهد
  • خدمات اضافی سرویس های یک طرفه آسان مانند میزبانی ایمیل و ثبت دامنه ها. اینها ممکنه خدماتی باشن که هر چند وقت یکبار درخواست می شن ، اما معمولاً خیلی تو دید مشتری نیستند.

 

مثال دوم خدمات پشتیبانی و نگهداری وب سایت :

 

سارا دان از 11Web و SaraDoesSEO (و یک مشتری محبوب Flywheel!) درک خیلی خوبی در مورد برنامه های خدمات پشتیبانی و نگهداری وب سایت به اشتراک گذاشته. در اینجا مثالی از یک برنامه نگهداری وب سایت که مشتریانش عاشق آن هستند رو میگیم:

  • میزبانی هاست وردپرس
  • پشتیبان گیری روزانه
  • نظارت بر امنیت
  • حذف نرم افزارهای مخرب رایگان
  • مدیریت به روزرسانی های وردپرس و پلاگین ها
  • افزونه فرم های پرمیوم ( Gravity Forms)
  • نگهداری پیشگیرانه
  • 45 دقیقه خدمات در هر ماه – به روزرسانی وب سایت ، ارسال مطالب وبلاگ ، ویرایش کپی ، پروژه های طراحی کوچک ، پاسخ دادن به سؤالات و غیره.

که همه اینا باهم کلا میشه 225$

حالا که شما تصور بهتری در مورد چگونگی ایجاد برنامه نگهداری خود و چه خدماتی رو که می تونید برای آن شارژ کنه دارید ، به همه ابزارهای مهم برای شروع کار مجهز هستید! ساخت برنامه های نگهداری خودتون رو شروع کنید ، به مشتریان جدید اجازه بدین در مورد اونا شناخت داشته باشند و از همه مهمتر ، اونا را به مشتریان وفادار فعلی خود بفروشید.

 

نتیجه گیری :

برنامه های خدمات پشتیبانی و نگهداری وب سایت روشی آسان برای ایجاد درآمد مکرر برای تجارت شما هستند. در این مقاله یاد گرفتید که:

 

  • خدمات پشتیبانی و نگهداری وب سایت چیه ؟
  • مزایای این برنامه چیه؟
  • چطوری این برنامه رو طراحی کنیم؟

 

شما دیگه الان  همه ابزارها را برای شروع کار دارید! منتظر چی هستی؟ شروع به تهیه برنامه های خدمات پشتیبانی و نگهداری وب سایت خود کنید!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.