تفاوت توسعه سایت در وردپرس و کدایگنایتر

سعید رحیمی وبلاگ 27 آوریل 2019
تفاوت توسعه سایت در وردپرس و کدایگنایتر

تفاوت توسعه سایت در وردپرس و کدایگنایتر

در این مقاله آموزشی و متفاوت از سایت دیبا پی سی قصد داریم شما را با تفاوت های اصلی میان وردپرس و کدایگنایتر آشنا کنیم، با توجه به آنکه تفاوت ها میان این دو زیاد می باشد اما ما می توانیم شباهت هایی هم در آن مشاهده کنیم. پس اگر قصد دارید سایت خود را توسعه دهید، می توانید در این مقاله آموزشی همراه سایت دیبا پی سی تا اطلاعات کاملی از این دو سی ام اس و فریم ورک بدست آورید. در مقاله های پیشین ما توضیحاتی در رابط با فریم ورک کدایگنایتر داده ایم و در این بخش تنها می خواهیم خلاصه های کوتاهی از آنرا برای شما بازگو کنیم.

 

 

محبوبیت فریم ورک کدایگنایتر

از محبوب ترین فریم ورک های php که کاربران زیادی را جذب خود کرده است به حساب می آید، یکی از استفاده های اصلی از این فریم ورک php برای توسعه صفحات وب می باشد که می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. این فریم ورک برای اولین بار در سال 2006 میلادی توسط EllisLab اراده شد که در نوبه خود یکی از بهترین و بروزترین های وب به حساب می آمد. اما با گذشتن زمان و پیشرفت کردن رمز و راز های کدایگنایتر بالاخره در سال 2008 میلادی این فریم ورک با بالاترین سرعت عمل و داشتن یک چارچوب کلی توسط Rasmus Lerdorf اراده شد. این تکنولوژی که بنام Viewer Controller و یا نام MVC ثبت شده است به کاربران خود این اجازه را می دهد تا با توجه به نیاز های کاری خود، تغییرات را بر اساس ایده های توصیفی و ایده های مشتری خود پیاده سازی کنند.

 

 

چرا باید کدایگنایتر را انتخاب کنیم ؟

یکی از پر سرعت ترین فریم ورک ها که می توانیم در php به سراغ آن برویم کدایگنایتر می باشد که به دلیل داشتن ویژگی های بسیار زیاد از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. این فریم ورک ویژگی های زیادی دارد همانند ردپای کوچک که بدون شک شما را می تواند جذب خود کرده باشد. توجه داشته باشید که در مقاله های پیشین بطور اختصاصی در رابط با ویژگی های این فریم ورک توضیح داده ایم، برای مطالعه این مقاله می توانید از سایت دیبا پی سی اقدام به مطالعه نمایید. در قسمت پایین شما را برای نمونه با 3 ویژگی اساسی و متفاوت آن آشنا خواهیم کرد.

 

ویژگی اول: الگوی MVC

الگوی MVC در واقع از یک مثلث تشکیل می شود که در سه گوشه آن محتوای Controller, View و Model را شکل می دهد. کار در این الگو بسیار ساده می باشد و بر اساس چرچوب بندی های کلی عملیات صورت می گیرد. همانطور که گفته شد این الگو از 3 قسمت و یا محتوا تشکیل شده است که بخش نمایش یک شی به قسمت model مرتبط می باشد. اما در بخش دوم یعنی بخش View ما می توانیم شی واقع شده در Model را مشاهده کنیم. اما در بخش آخر قسمت کنترل قرار گرفته است که وظیفه دارد Model و View را کنترل کند.

 

ویژگی دوم: Light Weight

یکی از نیاز های اصلی هر فریم ورکی داشتن کتابخانه هایی می باشد که در این بخش فریم ورک ما دارای یک کتابخانه کوچک می باشد که به وسیله آن می تواند دسترسی آسان و ساده را به ما بدهد. ما به اصطلاح به این ویژگی وزن سبک می گوییم که برگفته شده از کتابخانه کوچک آن می باشد.

 

ویژگی سوم: Free to use

همیشه رایگان قرار دادن فریم ورک ها و یا دیگر موارد می تواند بر روی بازدید یک پک تاثیر زیادی داشته باشد. این فریم ورک کاملا رایگان می باشد و شما می توانید از آن در توسعه وب سایت خود استفاده کرده باشید. اما می توانیم بگوییم که یکی از ویژگی های مشترک در این فریم ورک و سی ام اس وردپرس رایگان بودن آنها می باشد که شاید یکی از دلایل رایگان بودن این دو مورد مجوز MiT باشد.

 

سیستم مدیریت محتوای وردپرس

می رسیم به یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین CMS ها و یا سیستم های مدیریت محتوا که بصورت رایگان موجود می باشد. در نگاه اول می توانیم بگوییم که 75,000,000 میلیون وب سایت بر روی این سیستم مدیریت محتوا فعالیت می کنند و اگر بخواهیم آنرا با درصد حساب کرده باشیم چیزی بیش از 20% درصد سایت ها را CMS وردپرس گرفته است. یکی از ویژگی های منحصرد بفرد این سیستم داشتن پلاگین ها وی افزونه های پولی و رایگان می باشد که شما با نصب کردن آنها بر روی سیستم وردپرسی خود می توانید از آنها در قسمت های مختلف یک سایت استفاده کرده باشید. یکی از علت های اصلی پیشرفت در وردپرس محیط گرافیکی و یا به نوعی رابط کاربری قوی آن می باشد که کاربران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

 

 

چرا باید وردپرس را انتخاب کنیم ؟

همانطور که گفته شد این سیستم نیز رایگان می باشد و شما می توانید از آنها استفاده کنید، زبان برنامه نویسی وردپرس php و MySql می باشد که بر خلاف نظرات مردم می باشد که می گویند این سیستم از پلت فرم وبلاگ تشکیل شده است. با توجه به محبوبیت بالای این سیستم شما می توانید بسیاری از مارک های بزرگ و سایت های موفق را دیده باشید که از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند و به نوعی این سیستم با بسیاری از سایت هماهنگ شده است. امروزه بسیاری از افراد به برنامه نویسی پلاگین و یا قالب های وردپرسی مشغول می باشند که تنها قادر به استفاده از آنها در وردپرس می باشیم.

 

ویژگی های وردپرس در یک نگاه

سیستم وردپرس نصب ساده ای دارد و در زبان های مختلف به ویژه فارسی طراحی شده است و شما می توانید از نسخه فارسی آن استفاده کرده باشید. پلاگین های زیادی برای وردپرس تهییه شده است که به وسیله آنها می توانید سئوی سایت خود را مطابق با استاندارد های جهانی افزایش داده باشید همچنین ترافیک سایت خود را نیز می توان افزایش دهید. افزونه های رایگان می تواند یکی دیگر از ویژگی های وردپرس به حساب آید، در زمینه افزونه ها ما می توانیم به ووکامرس اشاره داشته باشیم که شما با فعال کردن این افزونه در وردپرس خود می توانید یک فروشگاه کاملا مجهز را مدیریت کنید.

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله آموزشی از سایت دیبا پی سی شما با فریم ورک کدایگنایتر و سیستم مدیریت محتوا (CMS) وردپرس آشنایی لازم را پیدا کرده اید و حال می دانید که چگونه می توان هر کدام از این دو را توسعه داد. شما برای توسعه وب سایت های خود از طریق وردپرس به راحتی می توانید از افزونه های مختلف کمک گرفته باشید. این افزونه ها ممکن است رایگان و در بعضی مواقع پولی باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق سایت دیبا پی سی از دیگر مقاله های آموزشی سایت دیدن فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.