چهار ویژگی طراحی سایت اختصاصی

الناز مقیمی وبلاگ 07 سپتامبر 2019
چهار ویژگی طراحی سایت اختصاصی

در طراحی سایت اختصاصی باید در نظر داشته باشید چه چیزی واقعا  طراحی سایت را “سفارشی” می کنه؟ گرافیکه؟ طرحه؟ یا توجه به جزئیات؟ در این پست  میخوایم  بررسی می‌کنیم  که چی طراحی سایت سفارشی را از سایر طراحی هایی که انجام دادیم  جدا می کنه و چرا می خواین یک سایت اختصاصی برای خودتان طراحی کنید.

بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم:

 

یک وب سایت با طراحی اختصاصی یک تصور منحصر به فرد را به جا میذاره

 شما هیچ وقت از آرم یا کارت ویزیت یه  شرکت دیگر به عنوان خودتان استفاده نمی کنید ، خوب  چرا  واقعا از یک قالب های از پیش طراحی شده تو سایتهای دیگه برای وب سایت خودتون استفاده می‌کنید؟

بعد اگه یکم وقت بذارید و سایت‌های دیگه رو برسی کنید طولی نمی‌کشه که  متوجه میشید  که بسیاری از وب سایت ها تقریباً یکسانن و همه شکل هم هستن. این اتفاق  خیلی می یوفته چون بسیاری از این وب سایت ها از سیستم های مدیریت محتوای محبوب و الگوهای رایگان یا کم هزینه شروع می کنن، اما مثل همون ضرب المثل معروف هر چقدر پول بدی همون قدر آش میخوری!

آیا واقعا خواسته شما این که در میان دریای رقبا با استفاده از یک طراحی  مشابه فراموش پذیر باشید  یا می خواهید با طراحی وب سایت سفارشی که همه اش متعلق به خودتونه تصویری ماندگار از خودتون  به جا بگذارید؟

 

شما هیچ وقت از آرم یا کارت ویزیت یه  شرکت دیگر به عنوان خودتان استفاده نمی کنید ، خوب  چرا  واقعا از یک الگوی از پیش طراحی شده تو سایتهای دیگه برای وب سایت خودتون استفاده می‌کنید؟

 

یه  وب سایت سفارشی تعدادی از ویژگی ها را ارائه می دهد که می تونه در مقایسه با قالب های وب سایت “cookie-cutter” گزینه بهتری باشند.

 

طراحی وب سایت سفارشی به شما آزادی و انعطاف پذیری بیشتری می بخشد و دستتون بیشتره بازه

یکی از بهترین دلایل از اینکه میگیم  طراحی وب سایت های سفارشی یا اختصاصی بسیار ارجعیت دارن اینه که  شما  آزادی و انعطاف پذیری بیشتری میتونید داشته باشید. با قالب های از پیش طراحی شده  شما اغلب به یک طرح دقیق  و انعطاف پذیر دارید که همه چیز دارای یک نظم و اندازه دقیق با انحراف بسیار کمی هست.

علاوه بر این خودتون  متوجه می شوید که حتی اون قالب های از پیش طراحی شده که آزادی ویرایش طرح دست خودتونه باز به این احتیاج داره که کمی هم کد نویسی بدونید تا به ظاهر مورد نظر خود برسید و ظاهری که احتمالاً از بروزرسانی قالب از بین خواهد رفت و دفعه بعده  که بهش احتیاج داشتید دیگه نمی‌تونید پیداش کنید.

یک وب سایت واقعاً سفارشی می تواند از صفر تا صدش رو اونجا بسازید و میتونید  سلیقه ها و ایده های بی نظیر خودتون  رو به گونه ای در وبسایتتون جا بدین که اهداف تجاری شما را به گونه ای جذاب  و باورنکردنی نمایش بدین کاری  که در قالب های ارزان قیمت نمیتونید پیدا کنید، از این گذشته ، بهترین شرکتهای طراحی وب اهداف تجاری ، سبک و درک شما را برای وب سایت شما در نظر می گیرند.

 

حتی اون قالب های از پیش طراحی شده که آزادی ویرایش طرح دست خودتونه باز به این احتیاج داره که کمی هم کد نویسی بدونید تا به ظاهر مورد نظر خود برسید و ظاهری که احتمالاً از بروزرسانی قالب از بین خواهد رفت و دفعه بعده  که بهش احتیاج داشتید دیگه نمی‌تونید پیداش کنید.

 

وب سایت‌هایی و قالب های آماده غالباً همه یکسان به نظر می رسند چون حتی  با محدودیت چند تغییر تصویر کارهای متفاوتی برای تمایز آنها وجود ندارد این می تونه به یک وب سایتی منجر بشه  که لحظه به لحظه میتونه  “کم رنگتر ” به نظر برسد و جذابیتی نداشته باشه.

بد نیست سری به مطلب زیر بزنید:

طراحی سایت بدون کدنویسی [از رویا تا واقعیت]

 

طراحی وب سایت سفارشی می تونه خیلی  امن تر باشه

وب سایت‌هایی که از  قالبهای آماده استفاده کردن میتونه ایک هدف بسیار جذاب و آسان برای هکرهای مشتاق باشه ، به دلیل اینکه وقتی کد اون قالب آماده که استفاده شده خیلی آسیب پذیره و می تونه  در تمام وب سایت‌هایی که از اون قالب‌ها استفاده کردن اون  الگو رو  مورد سوء استفاده قرار بدن و رسما وبسایت رو از بین ببره ولی  این به معنا نیست ا که وب سایت های سفارشی هک نشن ولی  احتمال آن بسیار کمتر از میانگین وب سایت مبتنی بر الگوی شماست. حتی اگر سازنده قالب پچ را صادر کند ، اگر کارهای سفارشی انجام داده باشید که روی خود کد تأثیر داشته باشد ، توسط کد وصله شده رونویسی می شود.حتی اگر سازنده قالب وب سایت رو  پچ کنه اگر کارهای سفارشی انجام داده باشید که روی خود کد تأثیر داشته باشه ، توسط کدی که قالب اصلی سایت وصل شده میتونه رونویسی بشه. این می تونه باعث بشه که  سایت شما انواع خطاها را برطرف کند و برای تشخیص و حل نیاز به عیب یابی گسترده ای داشته باشه.

اگر میخواین  تصمیم بگیرید که  با یک تیم  عالی کار کنید و وب سایت سفارشی بگیرید میتونید از وب سایت های سفارشی که به شما  پشتیبانی هم  ارائه میکنن کمک بگیرید و وبسایتون رو طراحی کنید تا اینکه بخواین از وبسایت هایی که همه چیز رو به صورت پیش فرض دارن و احتمال هر گونه خطا و مشکل و هک ‌هم دارن استفاده کنید. شایان ذکر است که نویسندگان مضامین و شرکت‌هایی که قالب وب سایت  را ارائه میدن معمولاً بر روی حجم کار می کنند – بنابراین به نفع اوناست  که به جای اجازه سفارشی سازی بیشتر در داخل سایتها  روی فروش بیشتر یک الگوی خاص تمرکز کنند.

سرمایه گذاری در یک فرایند طراحی وب سفارشی ممکنه بیش از یک الگو هزینه داشته باشه اما در طولانی مدت می تونه بیش از پرداخت هزینه  ای که میکنید از  امنیت و پایداری بیشتری برای سایتتون بهره بگیرید و چیزی رو از دست ندید، در واقع وب سایت های سفارشی نه تنها می تونن تو  سرمایه گذاری بهتر و امنیت ثبات داشته باشن بلکه در پشتیبانی طولانی مدت نیز به کار میان.

 

یک سایت با طراحی اختصاصی نسبت به سلیقه و نیاز های شما ساخته شده است.

در پایان یكی از متداول ترین مشكلات وب سایت های مبتنی بر قالب آماده این است كه اگر شرکت شما تازه شروع به کار کرده ممکن است بسیار خوب باشد ولی با رشد كسب و كار شما می تونه یه مشکل  واقعی برای شما و کسب و کارتون بشه ( همون هک و این جور مسائل که بالا راجبش صحبت شد).

هر چقدر که کار شما گسترش پیدا کنه و شعبات زیادی هم برای شرکت خود بزنید یا پرسنل های جدیدی رو که استخدام می کنید همون قدر هم باید برای وب سایتتون وقت بذارید و آن را به روز کنید. متأسفانه حتی با وجود قالب ها بازم این کار می توان یک کار خسته کننده و وقت گیر باشد.

 نکته مهم: با یک وب سایت سفارشی شما می تونید  به صورت رایگان سایتتون رو  بروزرسانی کنید  و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید در حالی که اطمینان حاصل کنید که همه چیز دقیقاً همانطوریه که می خواین.

حتی ممکن است با گذشت زمان متوجه بشید که الگوی وب سایت  خودتون را “بهتر” کردید. اغلب اوقات  این به معنای صرف ساعت ها در جستجوی الگوی یا یه تم جدید که شما می‌خواین (اگر حتی بتوانید اون چیزی رو که میخواین رو پیدا کنید) ولی با داشتن یک وب سایت سفارشی ، تغییرات اغلب می تونن با کارآیی بیشتری انجام بشن چون اون  آژانس طراحی یا شرکتی که وب‌سایت رو براتون طرحی کرده با کدها و سلیقه شما آشنایی دارن  و می تونن سایتتون رو متناسب با نیازهای شما تطبیق بدن نه اینکه بارشو رو دوش شما قرار بدن، اونا به راحتی هر چی که تو ذهنتونه برای شما طراحی میکنه و یه نتیجه عالی تحویلتون میده.

 

انتخاب آژانس یا شرکت  مناسب برای طراحی وب سایت سفارشی شما مهمترین موفقیت شماست

داشتن یک وب سایت سفارشی می تونه یه جور مزیت رقابتی نسبت به رقبای دیگر برای شما باشه و هرچنده الان رشد و پیشرفت  نسبت به قبل خیلی آسانتر از قبل شده. اگر سهولت استفاده از سیستم مدیریت محتوا را ترجیح می دین شما می تونید از توسعه قالب وردپرس اختصاصی را برای سایتتون استفاده کنید.

کار کردن در کنار آژانس که در طراحی وب سایت سفارشی تخصص دارد به معنای پشتیبانی و راهنمایی در طول راه هستش، این به این معنیه که بعد از اتمام معامله ، توجه و توصیه ها دونه به دونه  متوقف نمی شن وشاید مهمتر از همه یک آژانس که شما کارتون رو بهشون سپردید  حقیقتاً منافع شرکت شما را اولویت قرار میده و این احساس رو دارن که وب سایت سفارشی شما متعلق به خودشونه، پیشرفت شما براشون از همه چیز مهم تر خواهد بود ،  پس شما برای موفقیت تو کارتون سرمایه گذاری میکنید.

با این حال این موضوع بسیار ضروری هستش  که آژانسی رو که انتخاب می کنید  نه تنها انواع مختلف سایت های سفارشی در نمونه کارهای خودشون داشته باشن ، بلکه توصیه ها و سلیقه های مشتریان و رتبه بندی های کار خودشون رو هم برای تهیه نسخه پشتیبان هم برای کار شما و هم تو نمونه کارشون داشته باشن. شرکتهایی که واقعاً در ایجاد طراحی وب سایتهای سفارشی سرآمد و معروف  هستند اونایین که مایل هستند به ورودی  که شما می‌خواین گوش بدن و یک استراتژی رو ابداع کنند و با شما همکاری کنند تا بتوانند طرحی را ایجاد کنند که دقیقا همونی باشه که شما می‌خواین.

همانطور که خوندید و مشاهده کردین ، یک سرویس طراحی سایت اختصاصی خیلی بیشتر از یک پروژه ای است که اصطلاحا بهش میگن کاری که یک بار میشه درست انجامش داد بهتر از اينه که بخواین دوباره کاری کنید و روش دوباره وقت بذارید. این مثل اینکه که بگیم امثلا شما یک بنگاه اقتصادی دارید که می تونید هنگام نیاز به پشتیبانی و مشاوره پیش اونا برید و کارتون رو سریع انجام بدن که این واقعا می تونه بسیار ارزشمند باشد. نتیجه نهایی اینه که نه تنها یک وب سایت واقعاً سفارشی برای کار خودتان خواهید داشت بلکه از دانش ، تخصص و پشتیبانی آژانس طراحی وب که همیشه پشتیبانی سایت شما را  می کند میتونید بهره ببرید و می تونید  برای بهتر شدن رونق کارتون به خود به آنها اعتماد کنید که به این میگن رشد و شکوفایی!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.